Waarom edit-melding in bold?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Waarom edit-melding in bold?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 00:53

Toen ik daarnet een topic zat bij te lezen, viel het me op, dat 1 reactie ge-edit was, zo'n melding stond er dan onder, niet bijzonder verder lijkt me. Maar die melding dat er ge-edit werd, was in bold geplaatst, alle andere edits in dat topic in normale lettertype. Waarom was dan die ene edit in bold? Blond

Het gaat specifiek om onderstaande post: [FZ] [Dienstmededeling] Ban voor Pipo, SP en Lovely

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 01:23

Vast en zeker speciaal dat iedereen ziet dat ik een kwetsende opmerking verwijderd heb Clown Geen idee.... Staat idd raar.

Bart? Haha!

Menno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 08:28

Ik denk dat jij de bold functie niet af hebt gesloten in jouw profiel [ /b ]. Knipoog

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 08:32

Zou 't? *gaat ff checken...*

*edit: Menno wint de jackpot... Wat goed, en dat op de vroege ochtend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 13:23

Maar waarom zou je zoiets moeten instellen? Ik heb werkelijk nooit met die standaardinstellingen vanonderen zitten klooien, en bij is dat bij mijn weten nog niet voorgekomen.

Menno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 13:30

Ze heeft haar onderschrift vetgedrukt.

Dit doe je door te beginnen met [ b ] zonder spaties, maar je moet ook eindigen met [ /b ], anders veranderd de rest van de tekst ook in vette tekst.

Snap je hem nu? Lachen

[edit] test [/edit]
Laatst bijgewerkt door Menno op 13-12-04 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 13:33

't is trouwens < b> Knipoog Maar 't paste niet meer bij mijn vorige onderschrift Schijnheilig

Wat ik alleen niet snap... Als ik de color-tag niet afsluit, dan word de tekst niet gekleurd. Waarom wordt de tekst dan wel vet als ik de bold-tag niet sluit?

Menno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 13:35

Sylvia schreef:
't is trouwens < b> Knipoog Maar 't paste niet meer bij mijn vorige onderschrift Schijnheilig

Wat ik alleen niet snap... Als ik de color-tag niet afsluit, dan word de tekst niet gekleurd. Waarom wordt de tekst dan wel vet als ik de bold-tag niet sluit?

< b > is de officiele html-code die gek genoeg gewoon geaccepteerd wordt door dit forum.

De colortag wordt waarschijnlijk niet meegenomen in de 'gewijzigd'-tekst, omdat de kleur al vast staat in de css (opmaak).

[edit] Deze opmaak staat inderdaad al vast (class="gensmall")
Code
.gensmall { font-size : 10px; }
.gen,.genmed,.gensmall { color : #000000; }
[/edit]
Laatst bijgewerkt door Menno op 13-12-04 13:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 13:36

Daar ben ik toch echt te blond voor Scheve mond

Menno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 13:39

Edit toegevoegd, misschien is het nu wat duidelijker Lachen

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 13:42

Dus omdat de opmaak van de edit-tekst standaard zwart is moet je een color-tag afsluiten? Dus als er een bold-tag in had gestaan had ik mijn onderschrift ook af moeten sluiten?

En als die color-tag er niet gestaan had en ik had 'm in mijn onderschrift niet afgesloten, dan zou de edit-melding ook gekleurd worden?

Heb ik 't zo goed begrepen? Blond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 13:54

Ik snap het niet...

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 13:58

Aan de edit tekst hangt een bepaalde opmaak vast die beschreven wordt door dat .gensmall waar Menno het over heeft. Daarin staat de kleur en de grootte gedefinieerd maar niet of het font bold is of niet.

Als jij een stukje tekst plaatst met een niet afgesloten bold tag en een niet afgesloten tag voor de font kleur dan neemt de edit melding wel gewoon het bold gebeuren over. De font kleur wordt ook meegenomen maar omdat er in .gensmall staat dat de tekst zwart moet zijn wordt de tekst zwart. De definitie in .gensmall heeft namelijk een hogere prioriteit dan een fonttag zeg maar.

Maar goed, simpel gezegd komt het er op neer dat je gewoon altijd alle tags netjes af moet sluiten. Met [ b ] is dat zelfs verplicht, < b > wordt niet gecontroleerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 14:02

Jeuh! Dat snap ik wel Haha!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 14:08

Same here Haha! Wij zijn gewoon goed Schijnheilig

En dat je alle tags af dient te sluiten weet ik (als fervent website-bouwer...), maar 't paste niet meer in m'n onderschrift Scheve mond