Op zich wel een leuk idee, maar ik vind het eigenlijk niet nodig.
Mijn leeftijd staat niet in mijn profiel, omdat sommige mensen eerst kijken hoe oud je bent en dan hun reactie aanpassen. En dat vind ik zonde ... het gaat toch om wat er gezegd wordt, niet wie het zegt?
De enige reden voor mij om te kijken hoe oud iemand is, is als iemand helemaal de grond in getrapt wordt en ik het vermoeden heb dat het om een erg jonge bokker gaat. Dan zeg ik wel eens "Joh, ze is pas ..."
Ann schreef:Ik kijk altijd wel eerst even naar de leeftijd als ik een "pittige" opmerking ga plaatsen, maar aan de andere kant vragen sommige jongere bokkers er ook zelf om, als ze "volwassen" willen overkomen met hun reacties, kunnen ze ook een volwassen antwoord terugkrijgen
Daar ben ik het tot op zekere hoogte mee eens, maar het gaat vaak om mensen die niet volwassen zijn, ook al lijkt dat soms wel zo. Dat ze er zelf mee begonnen zijn maakt niks uit, jij als oudere moet daar eigenlijk boven staan. Jíj hebt een dikke huid, jij wéét hoe je dat soort dingen moet relativeren, zij kunnen dat vaak nog niet helemaal zo goed. Wat niet betekend dat je mensen altijd maar een hand boven het hoofd moet houden, maar een voorzichtige aanpak is toch meestal wel op zijn plaats.