Bokt te zwaar voor computer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nado

Bokt te zwaar voor computer ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-04 22:05

Ik heb sinds kort Bokt ontdekt. Heel leuk allemaal....maar, mijn computer crasht elke avond wel een keer of twee sinds ik Bokt run. Het is niet een al te jonge computer, dus zou het kunnen dat Bokt te zwaar is ? Heeft iemand misschien tips hoe dit op te lossen ? Alvast erg bedankt.

vanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 22:18

ik denk dat dat wel mee valt.
ik denk eigenlijk dat Bokt steeds crasht, de servers van Bokt hebben wat problemen, vandaar
sorry Bart

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 01:12

Het databeest is af en toe moe van Bokt. Misschien helpt het bij jouzelf als je het een en ander aan oude bestanden/files opruimt?

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 02:49

Sammie schreef:
Het databeest is af en toe moe van Bokt. Misschien helpt het bij jouzelf als je het een en ander aan oude bestanden/files opruimt?

Ik geloof dat niet alleen het databeest op het moment moe van bokt is hoor Haha!

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 03:16

als ik op bokt zit krijg ik steeds van die pop ups
erg vervelend mijn pc word ook erg traag van alle spyware's
die dus blijkbaar van bokt komen
maar ja neem et maar voor lief
bokt is nou eenmaal verslavend

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 03:40

Die spyware/popups komen in ieder geval niet van bokt, kijk anders hier eens: [FZ] Faq..Computer problemen (o.a. spyware, alt codes)

Nado: heb je mozilla firefox al eens geprobeerd? Het crashen van internet explorer heeft waarschijnlijk meer met je browser dan met bokt te maken

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 12:39

Ellende schreef:
Die spyware/popups komen in ieder geval niet van bokt, kijk anders hier eens: [FZ] Faq..Computer problemen (o.a. spyware, alt codes)

Nado: heb je mozilla firefox al eens geprobeerd? Het crashen van internet explorer heeft waarschijnlijk meer met je browser dan met bokt te maken

Hoi, nou dat ben ik nogsteeds aan het uitvissen Haha!
Mijn laptop op het werkt crashed wel eens als ik een pb wil versturen, of een antwoord op een topic wil plaatsen oid. Helaas, alleen bij bokt doet hij dat.

Thuis, krijg ik een "smeer-effect" over mijn scherm van dat keuze menu rechtsonerin....

Dus of het aan de pc ligt .....

Maar aan de andere kant mogen we niet vergeten dat Bokt gemaakt en gerund wordt door vrijwilligers, die bijna alles uit eigen zak betalen, dus ik vind niet te hard klagen.....

Maar dat is MIJN mening !!!!!

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 13:00

Die spyware komt echt 100% zeker niet van Bokt af. Wel is het zo dat er een aantal pagina's bij zitten die layout-technisch niet echt heel eenvoudig in elkaar zitten. Als je Internet Explorer dan niet al te stabiel is kan hij plat gaan op een pagina die eens wat meer vraagt dan alleen wat fonts, een paar kleurtjes en een fototje.

Verwijder de spyware eens goed en probeer daarna eens een andere (minder onveilige) browsers zoals Firefox, deze is er tegenwoordig ook in het Nederlands trouwens:

http://download.mozilla.org/?product=fi ... lang=nl-NL

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 13:01

BartVB schreef:
Die spyware komt echt 100% zeker niet van Bokt af. Wel is het zo dat er een aantal pagina's bij zitten die layout-technisch niet echt heel eenvoudig in elkaar zitten. Als je Internet Explorer dan niet al te stabiel is kan hij plat gaan op een pagina die eens wat meer vraagt dan alleen wat fonts, een paar kleurtjes en een fototje.

Verwijder de spyware eens goed en probeer daarna eens een andere (minder onveilige) browsers zoals Firefox, deze is er tegenwoordig ook in het Nederlands trouwens:

http://download.mozilla.org/?product=fi ... lang=nl-NL

Doe ik als JIJ toegeeft dat jij er aandelen van hebt Haha!
Je loopt dat ding altijd zo te promoten Tong uitsteken

Clown

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 13:17

Als er veel mensen op bokt zitten gaat het echt langzaam. Maar dat is pas bij de 350 mensen. Voor de rest heb ik weinig problemen en wel een oudere computer.

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 13:34

Ik heb heel lang geBokt op een Pentium 90 met 40Mb RAM, ok het openen van een pagina duurde even Clown maar er gebeurden geen gekke dingen hoor! Dus voordat een PC Bokt echt niet aankan, moet je wel een heel oud ding hebben! Haha!

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 15:14

ik klaag ook niet hoor... ik vind het alleen zo jammer. heb je net een leuk topic ontdekt, loopt alles vast. en ja, ik heb echt een oud ding staan hier Knipoog Die tip van firefox wil ik best gaan proberen. wat is het precies voor een iets ? ik zal de topic over spyware ook even gaan lezen. misschien dat dat het probleem is bij mij. sta nog steeds open voor andere tips.

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 15:25

Firefox is een alternatief voor Internet Explorer, maar dan zonder lekkages waar spy-, adware en andere rotzooi doorheen kan komen.

Pegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 18:36

Dat komt onder andere omdat Firefox geen ActiveX ondersteuning heeft. Dat houdt dus ook in dat je niet alle sites kunt browsen en zeker geen windows update kunt doen.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 19:00

bokt lag er net wel even uit, er zijn nu ook maar 83 mensen online, heel weinig voor deze tijd. Dus ik neem aan dat er meer mensen last van hadden Knipoog.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 12:26

Pegasus: sites die ActiveX nodig hebben wil ik niet eens bezoeken (en ik zou zo ook geen voorbeeld kunnen noemen?). Enige uitzondering is idd de microsoft site met de windows updates maar die blijven gewoon werken via Start->Windows Update dan start IE op met de windows updates sites.

Het is een alternatief, wil niet zeggen dat je IE ineens niet meer kan gebruiken Haha!

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 18:54

Sjokke, ik gok dat Bart dat ding altijd zo loopt te promoten omdat het nu eenmaal veiliger, handiger, opensourceriger en "beter" is.

Ik heb er hier ook zo eentje rondlopen Knipoog

Moet ik er trouwens even bijzeggen dat ik Bok onder Mozilla, rest van internet gebruik is ongeveer fifty fifty IE-Mozilla. Onder IE heb ik ook regelmatig problemen met Bokt (toch meer dan met Mozilla Knipoog )