help! heb ik een virus?? (C-schijf vol?)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anne_bento

help! heb ik een virus?? (C-schijf vol?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 12:57

Ik had een paar dagen geleden mn tijdelijke internetbestanden enz verwijderd.. duurde behoorlijk lang en was waarschijnlijk heel erg veel..
normaal gesproke staan ze dan in de prullenbak en moet ikd ie dan legen, dat stonden ze nu niet Verward

een dag erna krijg ik dem elding, dat mn C-schijf bijna vol is en dat ik dingen moeten verwijderen, en ik kon daarbij ook tijdelijke internetbestanden aanklikken en heb dus een hoop verwijderd wat de computer aanraadde.. en daarna kwam er een melding dat er weer meer dan voldoende ruimte was.

De dag erna, kreeg ik gewoon weer dezelfde melding, als ik het aanklikte ging hij iets doen, en was er ineens wel weer genoeg ruimte... later opdie dag, weer de melding, en moet ik allemaal dingen verwijderen, programma's die ik gewoon gebruik..

En vandaag, krijg ik de melding, dat er ineens helemaal 0 % meer is op het Windows-station Verward en als ik schijfruimte vrij wil maken, als ik daarop klik kan het niet want er isn iet genoeg ruimte om het te openen.. mn msn kapte er net al mee.. mn internet is er vandaag al 3 keer mee gestopt.. temisnte, niet de verbinding maar explorer.. dus mn schermpje weg.. ik snap het niet.. Schijnheilig

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 12:58

Ik weet niet welke virusscanner je er op hebt, maar de meesten kun je even activeren om je hele pc goed door te laten zoeken, hierin kun je dan zien of je geinfecteerde bestanden of idd een virus hebt op je pc.

Succes

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 13:11

ja mn virusscanner heeft laatst nog gedraaid en had niks gevonden, maar ik heb niet echt het idee dat hij nog helemaal goed is hoor... ik heb hem ookv aak uit omdat ik anders veel dingen niet kan doen..

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 22:11

Dat is niet zo slim, zodra jij je virus scanner uit zet en op internet zit, staat je pc open voor virussen, zelfs als je online een spelletje doet, maar als de virusscanner niks heeft gevonden zou ik of eens een keer windows update doen of je pc opnieuw instaleren (dus opnieuw de windows erop zetten)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 12:01

Virus scanner updaten ?

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 15:50

Mijn computer had dat ook, opnieuw installeren is een erg goede oplossing... Heb je toevallig pas windows geupdate of servicepack 2 erop gezet? Ik heb een extra harde schijf erbij en nu geen problemen meer...

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 14:23

Je computer gebruikt virtueel geheugen voor als je gewone geheugen te kort schiet. Dan gaat de computer harde schijf ruimte reserveren als geheugen te functioneren. Stel je hebt 100 MB vrij op je harde schijf. Je tijdelijke internet bestanden nemen hiervan nog 80 MB in, waardoor je nog maar 20 MB over hebt. En je computer gaat flink werk verrichten, heeft nog 100 MB geheugen nodig, maar kan dit niet vinden in het hardwarematige geheugen. Dan gaat de computer allereerst die 20 MB in beslag nemen. Jij verwijdert je Tijdelijke internet bestanden en er komt weer 80MB vrij. Op dat moment zal de computer even genoeg hebben. Als je je PC opnieuw opstart en bijna geen programma aanhebt, zal de pc ook weinig geheugen gebruiken waardoor het lijkt alsof je weer 100 MB vrij hebt. Dit heb je in feite ook, alleen zodra je Internet Explorer op start gaat hij weer beelden en bestandjes opslaan. En weer ruimte innemen. Waardoor je computer weer virtueel geheugen te kort zal komen etc etc etc.

Oftewel, de oplossing is inderdaad een grotere harde schijf!

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 14:24

Duidelijke uitleg syph, nu snap ik ook waarom mijn puter zo raar deed Lachen