Steeds opnieuw inloggen voor elk berichtje!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Steeds opnieuw inloggen voor elk berichtje!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 12:06

Ik moet steeds opnieuw loggen als ik bijv op een topic wil reageren. De ene keer kan ik na een tijdje ook niet meer op een topic klikken moet ik weer inloggen.

Wordt er ECHT GEK van!!! Dat probleem is dus alleen als ik op mijn werk zit!! Wie heeft hier nou nog meer last van op zijn/haar werk?

SaniJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 12:32

Ik heb er geen last van... ik kan me wel herrineren dat er vaker topics zijn geopend hierover... Misschien moet je even de zoekfunctie gebruiken.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 14:53

Ik denk dat ze bij jou op 't werk geen coockies ondersteunen... Hij slaat je wachtwoord en gebruikersnaam dus ook niet op.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 15:38

Het lijkt idd door je werk te komen. Door de manier waarop het netwerk daar in elkaar zit lijkt het voor Bokt.nl alsof je telkens op een andere PC zit (je hebt telkens een ander IP adres). Hier kan Bokt tot op zekere hoogte mee omgaan, zolang de IP adressen in hoge mate op elkaar lijken gaan we er van uit dat dit nogsteeds dezelfde gebruiker is. Als echter het IP iedere keer flink veranderd (zoals bij jou) dan gaat Bokt er van uit dat iemand jouw 'sessie' heeft overgenomen en wordt er opnieuw om een gebruikersnaam/wachtwoord gevraagd.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 20:04

Sylvia schreef:
Ik denk dat ze bij jou op 't werk geen coockies ondersteunen... Hij slaat je wachtwoord en gebruikersnaam dus ook niet op.

Volgens mij werkt Bokt niet met cookies, maar met PHP sessions.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 14:15

Waarom moet je dan je coockies verwijderen als je bv geen nieuwe berichten meer ziet? Verward

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 15:03

phpBB werkt met sessies (alleen niet de standaard PHP sessies) en die sessies werken via Cookies (bij de meeste mensen).

Daisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 15:06

Ik heb het ook wel eens gehad...zomaar opeens.
Toen was er iets met de klok ofzo aan de hand, Bart heeft die toen weer goed gezet.
Maar dat is het nu dus niet, omdat niet meer mensen er last van hebben tot nu toe.
De reden van Bart klinkt heel logisch Haha! Clown

Pegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 19:36

BartVB schreef:
Het lijkt idd door je werk te komen. Door de manier waarop het netwerk daar in elkaar zit lijkt het voor Bokt.nl alsof je telkens op een andere PC zit (je hebt telkens een ander IP adres). Hier kan Bokt tot op zekere hoogte mee omgaan, zolang de IP adressen in hoge mate op elkaar lijken gaan we er van uit dat dit nogsteeds dezelfde gebruiker is. Als echter het IP iedere keer flink veranderd (zoals bij jou) dan gaat Bokt er van uit dat iemand jouw 'sessie' heeft overgenomen en wordt er opnieuw om een gebruikersnaam/wachtwoord gevraagd.

Ik neem aan dat dit een specifieke beveiliging van PhPBB is ?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 19:53

Bart, ik bok op minstens 3 IP adressen. En thuis & op school ben ik altijd ingelogd. Alleen op internaat doet het ook niet. Zelfs niet als ik de cookies verdwijder etc.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 19:54

Ik heb het ook een tijdje gehad......... maar ging vanzelf over Haha! Haha! Haha!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 19:54

Als ik op 't werk, thuis, bij Robert of bij mam internet zet ik automatisch inloggen aan en hoef ik idd niet opnieuw in te loggen. Op school lijkt me dat overigens niet verstandig... of bedoel jij dat je niet uitgelogt wordt bij nieuwe berichten?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 19:57

Ze bedoelt dat als je op plaatsen klikt, zoals ik zometeen ga doen, dat je dan steeds weer opnieuw in moet loggen. Ik heb het ook een tijd gehad als ik op de nieuwspagina een topic aanklikte

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 19:57

Sylvia schreef:
Als ik op 't werk, thuis, bij Robert of bij mam internet zet ik automatisch inloggen aan en hoef ik idd niet opnieuw in te loggen. Op school lijkt me dat overigens niet verstandig... of bedoel jij dat je niet uitgelogt wordt bij nieuwe berichten?

Dat bedoel ik, maar op mijn school heeft ieder leerling eigen account Haha!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 20:03

Maar als op 't werk goed beveiligd is (bv door niet opslaan van coockies oid) dan is 't niet vreemd dat je opnieuw in moet loggen... Ik kan geen enkele pagina bekijken die een sterk prive karakter heeft, relatiebemiddeling, marktplaats, etc. Dat zijn voor bedrijven van die flutdingetjes om personeel aan 't werk te houden, voor een school doorgaans teveel moeite.