Make love not spam!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Guinni

Make love not spam!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 18:26

Sinds gister hebben wij een screensaver die spam-sites bestrijd.
Als je je computer even niet gebruikt help je dus mee aan de bestrijding van spam, aangezien het erg goed werkt leek het mij wel een goed idee om het hier even neer te zetten!
Dus zoveel mogelijk mensen moeten deze screensaver instaleren, hoe meer, hoe sneller we van allerlei spammers af zijn!

Voor meer info en om 'm te downloaden: http://www.makelovenotspam.com

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 21:33

De meeste spam komt uit Amerika. Alle kabels naar Amerika "doorknippen" is veel effectiever dan een (spyware genererende) screensaver installeren.
Bovendien is het voor de mensen met een datalimiet ook niet zo leuk als een screensaver telkens data gaat versturen en opvragen.
Ik hou het wel bij een goed spamfilter...

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 21:51

ja goeie opmerking hoor, alle kabels naar amerika doorknippen... Rolleyes

klinkt allemaal hartstikke leuk hoor, maar ik weet liever waar mijn requests naar toe gaan en wat de consequenties zijn. ik vind dit maar een rare zet van lycos. wettelijk aanpakken van de spammers lijkt me een veel beter plan.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 23:39

Alleen is het wettelijk aanpakken van spammers bijna niet te doen aangezien erg vaak in een of andere bananen republiek zitten. Overigens komt op het moment (of ja, al jaren) een groot deel van de spam uit azie waar hosting bedrijven zitten die 'bullet proof hosting' aanbieden. Wat dat vooral inhoudt is dat de provider niet reageert op klachten over zijn klanten. Je kan via die servers dus zoveel spam en andere zooi versturen als je maar wilt (zolang je maar betaalt Haha!).

Sinds kort is het juridisch mogelijk spammers aan te pakken, er zijn er ook al een paar (grote, amerikaanse) gepakt maar er zijn enorm veel kleine spammers over en daarnaast ook nog enorm veel spammers die niet in de VS zitten Scheve mond Beetje onbegonnen werk dus.

Overigens doet die screensaver van Lycos maximaal 3.4MB per dag. Een uur bokken vraagt meer bandbreedte Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 09:53

Op ons account hebben we 3 mailboxen waarvan 1 iedere dag volloopt met spam. Gemiddeld 700 mailtjes op een dag is niet raar hoor.
Echt om gestoord van te worden... Boos!

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 21:31

BartVB schreef:
Alleen is het wettelijk aanpakken van spammers bijna niet te doen aangezien erg vaak in een of andere bananen republiek zitten. Overigens komt op het moment (of ja, al jaren) een groot deel van de spam uit azie waar hosting bedrijven zitten die 'bullet proof hosting' aanbieden. Wat dat vooral inhoudt is dat de provider niet reageert op klachten over zijn klanten. Je kan via die servers dus zoveel spam en andere zooi versturen als je maar wilt (zolang je maar betaalt Haha!).

Sinds kort is het juridisch mogelijk spammers aan te pakken, er zijn er ook al een paar (grote, amerikaanse) gepakt maar er zijn enorm veel kleine spammers over en daarnaast ook nog enorm veel spammers die niet in de VS zitten Scheve mond Beetje onbegonnen werk dus.

Overigens doet die screensaver van Lycos maximaal 3.4MB per dag. Een uur bokken vraagt meer bandbreedte Lachen

Je kunt 't allemaal heel wat beter uitleggen dan ik Haha!

Deze screensaver neemt idd haast geen/bijna geen bandbreedte enzo in, aangezien hij alleen een request stuurt naar de server van de betreffende spam-site (hij vraagt alleen maar om de pagina) en daarna niet meer thuis is, dus je computer haalt niet echt de site naar zich toe Knipoog Die site moet alleen wel opeens heel vaak z'n site gaan versturen enzo, dus die heeft wel meer werk enzo.