Nederlands

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yfande

Nederlands

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 01:14

Hoewel de regels van BOKT duidelijk aangeven dat de topics in het Nederlands geschreven moeten worden zie ik in gemiddeld elke 2e topic en mengelmoes van MSM en een voor mij onbekend ander taaltje. Daarnaast is het gebruik van leestekens schijnbaar ook uit de mode .

Ik zie reakties van Bokkers maar zelden een reaktie van een Mod.

Regels die opgesteld zijn voor de voertal op BOKT, worden te pas en te onpas met voeten getreden en dan lees je ineens een topic van iemand die zich op voorhand al excuseert omdat hij of zij dyslectisch is. Deze medebokkers schijnen in het verleden "uitgelachen" te zijn omdat er schrijffouten in hun topic stonden.

Het feit dat dyslectische medebokkers zich gaan excuseren omdat zij de Nederlandse taal niet foutloos kunnen schrijven terwijl de MSN fans achteloos en zonder respect de regels van BOKT aan hun laars lappen is gewoon beschamend.

Yfande

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 01:37

wanneer iemand msn taal opmerkt, is het dus de bedoeling dat er getemt wordt. ik denk dat de eerste mod die de tem ziet, de betreffende bokker even op zn taalgebruikt aanspreekt via pb. vandaar dat je er niets van ziet!

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 01:38

Euhm, als je een topic ziet waar enorm veel msntaal wordt gesproken kun je die gewoon Temmen.

En als het bij een bepaalde gebruiker vaak voor komt zal er vast wel een pbtje van mod richting bokker gaan.

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 01:50

Goed, dan ga ik ervan uit dat er nogal wat getemd wordt. Ik zie alleen geen verandering.

Ik kan me voorstellen dat er een grote groep gebruikers is die MSN taal willen gebruiken en daar is niets mis mee. Ik heb stal genootjes die ik inmiddels redelijk kan volgen, en mijn neef heeft me behoorlijk wegwijs gemaakt. Dus waarom geen MSN gedeelte voor degenen die daar graag gebruik van willen maken en een Nederlands gedeelte voor degenen die te ``lui zijn ``om alle ontbrekende klinkers in te vullen Verward

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 01:55

Ik geloof niet dat mensen veel temmen om msn-taal.

Ik voel me al snel een zeikerd als ik een topic meld waarbij een paar msnwoorden voorkomen.

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 02:10

kan ik me voorstellen, ik heb het ook nog nooit gedaan, maar ik begin er anders over te denken, mn omdat ik laatst een topic tegenkwam waar een dyslectisch medebokker zij verhaal begon met `sorry maar.......`

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 12:34

Ik erger me er ook aan, maar vaak zijn er dingen iets belangrijker dan een paar woordjes die in msn-taal worden geschreven. Laatst hoorde ik op televisie dat veel scholieren zelfs msn-taal gaan gebruiken in proefwerken en schriftelijke overhoringen. Dat vind ik eigenlijk wel erg ver gaan. Tuurlijk gebruiken we allemaal weleens afkortingen, jijzelf ook yfande. MN = misschien, neem ik aan? Kun je ook onder msn-taal scharen, net als ff, ged8, van8, idd, iig. Where do we draw the line? Knipoog

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 12:45

Rainie schreef:

Ik voel me al snel een zeikerd als ik een topic meld waarbij een paar msnwoorden voorkomen.

Daar ben ik het mee eens.

Als ik tem, vraag ik me altijd af of het niet een beetje té is.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 12:49

Je voelt je ook een beetje een verklikker eigenlijk, tenminste, ik wel Haha! Daarom ben ik er maar blij om dat de rest van de bokkers niet kunnen zien WAT ik tem Haha! Gelukkig is de keus nog altijd aan de mods om wat met onze "klachten" (je kunt het beter "suggesties" noemen Tong uitsteken) te doen.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 13:04

XoNo schreef:
Ik erger me er ook aan, maar vaak zijn er dingen iets belangrijker dan een paar woordjes die in msn-taal worden geschreven. Laatst hoorde ik op televisie dat veel scholieren zelfs msn-taal gaan gebruiken in proefwerken en schriftelijke overhoringen. Dat vind ik eigenlijk wel erg ver gaan. Tuurlijk gebruiken we allemaal weleens afkortingen, jijzelf ook yfande. MN = misschien, neem ik aan? Kun je ook onder msn-taal scharen, net als ff, ged8, van8, idd, iig. Where do we draw the line? Knipoog

Ik denk dat ze met MN bedoeld: Met name

denk ik
denk ik
denk ik

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 13:06

Natasja91 schreef:
Ik denk dat ze met MN bedoeld: Met name

denk ik
denk ik
denk ik

Kan ook Haha!
Kan ook Haha!
Kan ook Haha!

*LOL*

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 13:28

Rainie schreef:

Nou, ik kan je vertellen dat er toch vrij veel meldingen binnenkomen hoor Knipoog

Als wij opmerken (via TeM of op eigen initiatief) dat iemand MSN-taal of bijv. Breezah-taal gebruikt, dan spreken wij de betreffende gebruiker daar op aan.
Er wordt ook een notitie gemaakt zodat het voor alle moderators duidelijk is dat iemand al eerder aangesproken is.
Als er geen verbetering optreedt dan nemen we verdere maatregelen.

Voor gebruikers is het niet altijd duidelijk of een bepaalde gebruiker reeds aangesproken is op MSN/Breezah-taal.
In de meeste gevallen wordt de titel van een topic aangepast om zo het totaalbeeld in de index 'schoon' te houden.
Het aanpassen van het totale bericht doen we in principe niet, dat is erg veel werk en bovendien wordt het gebruikers zo wel erg makkelijk gemaakt om er een vreemde schrijfstijl op na te houden (onder het motto "de moderators lossen het wel even op" Knipoog).
Vandaar de keuze om een gebruiker aan te spreken met het verzoek om toekomstige berichten in ABN te typen.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 18:19

Ik tem ook altijd als ik het zie, dat kunnen de moddies die mensen aanspreken.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 20:17

Ik vind op TeM drukken om MSN taal geen vorm van klikken. Als ik mij ergens aan stoor druk ik op TeM, of dat nou voor Msn taal of een rel is.

Uiteindelijk gaat het er wel om dat het voor iedereen die de Nederlandse taal beheerst leesbaar blijft. Haha!

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 21:31

Tja, zolang het maar niet te erg is vind ik het kunnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 22:21

xtwisterx, maar het gevoel van 'ik ben een zeikerd' blijft. zit je die arme, drukbezette moddies weer lastig te vallen met msn taal Haha!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 22:39

Precies Anique, maargeed, moddies willen graag dat je ze even tipt, dus dat doen we dan maar! Lachen

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 23:30

Anique, zo zien wij dat echt niet Knipoog
Stel je voor dat er geen meldingen zouden komen, dan zou dat betekenen dat we zelf elk topic tot op de bodem uit moeten pluizen.
We zijn echt heel erg blij met gebruikers die de moeite nemen om iets te melden, het scheelt ons ontzettend veel werk en uiteindelijk wordt heel Bokt er beter van.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 00:12

Oke, na dit berichtje van jou, Oscar, zal ik wat vaker even op de TeM knop drukken Haha! Help ik ook nog eens iemand Tong uitsteken Maar ik gebruik bijna geen msn-taal. Misschien wel indd ofzoiets.. Ik ben het met de anderen eens..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 10:18

dat is wel zo, moddies houd je vast Haha!

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 17:32

Zodra ik het zie staan neem ik niet eens de moeite om het te lezen. Vind het erg irritant.

Ik gebruik zelf ook weleens afkortingen zoals iig, idd etc.
Maar niet van die irritante dingen zoals een 0 voor een o Rolleyes

Ik ga voortaan ook Temmen Haha!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 20:45

Ik doe nu mijn best om te melden zogauw ik msntaal zie.
Niet een beetje, zo van me ipv mijn of nie ipv niet, maar er zijn een hoop berichten die compleet in msntaal worden getikt.