Pop-ups ik word er gek van...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Pop-ups ik word er gek van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 16:57

Elke zo veel minuten krijg ik reclame pop-ups, heel irritant, zeker als computer al niet zo snel is, wat kan ik hier aan doen (aub in leken thermen, want ik ben niet zo handig met de computer Haha! )

Marsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 17:17

Als je Windows XP gebruikt, kun je Service Pack 2 installeren (zit op het moment bij veel computerbladen op CD). Die heeft een ingebouwde pop-up blocker voor Internet Explorer.
Of je installeert Mozilla Firefox op http://www.mozilla.org

Evt. zou de Google toolbar ook nog kunnen helpen.

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 17:30

Ja, wat Marsje zegt klopt inderdaad,
ik heb ook een pop-up blocker en dat werkt heel handig,
je kunt hem dan wel per site instellen als je hem op die juist liever niet wilt, dus bijvoorbeeld hier voor je pb'tjes Lachen

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 17:37

Ik heb nu Firefox geïnstalleert, en tot nu toe geen pop-ups gehad, spontaan lijkt de computer ook sneller te reageren Haha! Thansk, Marsje, voor de tip, het geeft niet hoor als ik geen pop-up voor m'n pb'tjes krijg.

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 18:31

Als je van alle rotzooi (spy- en adware bv) op je computer af wil zijn, kan je op www.lavasoft.de Ad-Aware downloaden. Ik denk namelijk dat die pop-ups vanuit je computer komen/kwamen en niet vanuit internet/de site waar je keek

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 21:21

Klopt, ik kreeg al pop-ups voordat ik op het internet was, zeer irritant, maar heb er tot nu toe geen last meer van.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 00:06

ik heb de google toolbar,best handig,ik heb nu geen pop-ups meer Lachen

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 00:11

www.lavasoftusa.com

adaware downloaden, nieuwste definities downloaden en installeren en daarna een full system scan draaien Lachen.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 00:16

Misschien dat ook maar weer proberen want ik krijg ze nu als nog weer, heel fijn als je een berichtje ofzo aan het typen, grrr.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 00:18

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 01:42

Marsje schreef:
Als je Windows XP gebruikt, kun je Service Pack 2 installeren (zit op het moment bij veel computerbladen op CD). Die heeft een ingebouwde pop-up blocker voor Internet Explorer.
Of je installeert Mozilla Firefox op http://www.mozilla.org

Evt. zou de Google toolbar ook nog kunnen helpen.

ServicePack 2 is geweldig!
Grof geschat 70% van de XPmachines die ik binnenkrijg voor herstelling (ik doe computerreparaties) start niet meer dankzij ServicePack 2.
Lang leve Microsoft, mijn jaar is weer goed Knipoog

Letizia, ik stuur je een PB...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 09:53

lees alleen even na of je nog wel een internetverbinding kan maken nadat je SP2 hebt geinstalleerd, bij Casema gaat dat dus nooit meer als je nog een com21 modem hebt *ervaring helaas*

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 10:20

Marreke schreef:
Grof geschat 70% van de XPmachines die ik binnenkrijg voor herstelling (ik doe computerreparaties) start niet meer dankzij ServicePack 2.
het succes staat of valt met je kennis hoe en wanneer je SP2 kan installeren en gebruiken. zelf draai ik op vrijwel alle XP machines onder mijn beheer SP2 zonder problemen. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 10:30

Wij hebben ook geen ellende met SP2.

Ik word gestoord van de pop-ups, maar Mozilla begin ik echt niet aan. Dat is toch wel de grootste meuk die te krijgen is op dit moment.

Menno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 10:58

Sorane schreef:
maar Mozilla begin ik echt niet aan. Dat is toch wel de grootste meuk die te krijgen is op dit moment.

Hoezo? Wat is er mis met Mozilla?

Voor zover ik weet is er maar 1 echte bug bekend, terwijl die van IE inmiddels ontelbaar zijn... Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 11:01

Ik vind het een verschrikkelijk rot programma.
En die ene bug is echt niet de enige hoor. IE is ook niet alles, maar daar heb ik minder problemen mee dan met Mozilla.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 11:51

Ik zou dat Mozilla best wel eens willen proberen. Maar ik krijg al foutmeldingen bij het installeren en opstarten doet het van ze lang zal ze leven niet. Is dat even fijn...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 11:57

Citaat:
het succes staat of valt met je kennis hoe en wanneer je SP2 kan installeren en gebruiken. zelf draai ik op vrijwel alle XP machines onder mijn beheer SP2 zonder problemen
`

tja hel;aas heb in 0,0 kennis van XP, ik ben een simpele gebruiker die de helpdesk moet bellen als er iets niet werkt, maar je kan het als Casema-abonnee maar beter van tevoren weten....... dan een half uur in de wacht moeten hangen met de helpdesk.....

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 12:04

Vreemd dat sommige mensen zulke problemen hebben met Firefox, ik draai het zelf probleemloos op een win XP en een win 98. Het enige waar ik tegenaan gelopen ben, is dat FF problemen geeft met javamenu's. De bug bij V 1.0 omtrent het openen van een leeg scherm bij een download is al weer verholpen (via updates)

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 21:56

wij hebben ook firefox, en ik ben een blije gebruiker
vooral de tabs zijn super-handig
Ik weet niet of wij problemen hadden met installeren, maar mijn man is programmeur, en helemaal 'into' linux, mozilla en aanverwante zaken (waardoor onze computer dus regelmatig niet werkt omdat hij iets nieuws wil proberen Huilen

op http://www.mozilla.org staat veel info en support over firefox, ook over installatie problemen

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 22:05

Ik heb ook firefox en ben zeer tevreden Ik werd ook gek van de popups, mara dara heb ik nu geen last meer van. Het internet is ook constanter, met IE lag het er nog wel eens af...

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 11:42

Mozilla vind ik ook niet fijn. Heb een tijdje firefox gebruikt maar het is lang niet compatible met alle zaken die met IE wel compatible zijn. Bovendien is het programma op allebei mijn computers verschrikkelijk langzaam met starten.

SP2, geen problemen, ook niet in de bedrijfsomgeving op stage.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 13:13

Marreke schreef:

Letizia, ik stuur je een PB...

Nou dat had ik dus ook begrepen, daarom heb ik hem nog niet geïnstalleerd. Ik doe het nu gewoon met de google werkbalk Lachen

Marsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 17:16

Cathelijne schreef:
Het enige waar ik tegenaan gelopen ben, is dat FF problemen geeft met javamenu's.

Dan heb je misschien niet de Java plugin van Sun geïnstalleerd.

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 18:27

Marsje schreef:
Dan heb je misschien niet de Java plugin van Sun geïnstalleerd.

Die heb ik wel. Maar (soms) pakt ie Javascrips niet. Weet alleen niet of dat aan FF ligt of aan een fout in de codering.