Moet een discuserend Bokker zijn profiel invullen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StalDoorstap

Moet een discuserend Bokker zijn profiel invullen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 01:19

Ik erger mij echt aan mensen die anoniem een ander in de zeik zetten, in mijn geval dus iemand met een bedrijf, die zijn brood moet verdienen in de paarden. Knipoog

Ik ben voor vrijheid van meningsuiting(!), maar doe dat dan niet anoniem, of in ieder geval niet VOOR je eerst diegene op wie je kritiek hebt, de kans geeft een weerwoord te geven.

Sommige mensen breken je finaal af, terwijl ze een berichtenaantal hebben van 1.
Dat kan dus iedereen doen, bijv. je grootste, jaloerse,concurrent.

Ze kunnen je maken, maar vooral breken op t internet.

Als iemand kritiek heeft op mij, wil ik dat graag uitpraten met diegene, en niet waar half Nederland bij is.Als diegene daar niet voor openstaat, vind ik t eigelijk niet fair.

Je staat toch achter je ideeen neem ik aan?
Bokkers zijn toch hoop ik , geen mensen die alleen iets durven zeggen vanachteruit hun pc?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 01:32

Verplaatst van AM naar FZ.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 01:36

En wie zegt dat ze een profiel naar waarheid invullen? Ga jij er naast staan? Trek je de gegevens na?
Op het moment dat je een bedrijf begint moet je bedacht zijn op concurrentie. Ook op concurrentie of jaloerse mensen die jou een hak willen zetten. It's all in the game, je eraan ergeren kost je alleen jaren van je leven en een hoop zenuwen. Een goed bedrijf kan ertegen, en overleeft ondanks alle zwartmakerij. Lever kwaliteit en wees eerlijk, en je zult overleven. Je kunt iemand niet tot discussies dwingen als ze daar geen zin in hebben.

Het feit dat je je er over druk maakt zegt al meer over je dan je eigenlijk zou willen.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 19-11-04 01:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 01:36

In principe vind ik niet dat het moet, maar ik vind het toch altijd fijn om te weten met wie je aan het praten bent. Bij de vaste bokkers vind ik een ingevuld profiel dan ook minder belangrijk, omdat je meestal toch wel een aardig idee hebt met wie je praat.

Als mensen in hun eerste post gelijk iemand "aanvallen" gaan bij mij de alarmbelletjes af ... dikke kans dat het een vaste gebruiker is die niet voor zijn mening uit durft te komen. Denk dus niet dat die hun profiel in gaan vullen.

Wat het natuurlijk niet minder vervelend maakt, zeker voor mensen die net als jij een bedrijf hebben ... maar gelukkig hoor je ook heel veel positieve verhalen. Lachen Als iemand echt te ver gaat heb je gelukkig altijd nog het uitroeptekentje.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 01:41

Cassidy schreef:
En wie zegt dat ze een profiel naar waarheid invullen? Ga jij er naast staan? Trek je de gegevens na?
Op het moment dat je een bedrijf begint moet je bedacht zijn op concurrentie. Ook op concurrentie of jaloerse mensen die jou een hak willen zetten. It's all in the game, je eraan ergeren kost je alleen jaren van je leven en een hoop zenuwen. Een goed bedrijf kan ertegen, en overleeft ondanks alle zwartmakerij. Lever kwaliteit en wees eerlijk, en je zult overleven. Je kunt iemand niet tot discussies dwingen als ze daar geen zin in hebben.

Het feit dat je je er over druk maakt zegt al meer over je dan je eigenlijk zou willen.

Idd, het controleren ervan is moeilijk, maar iemand vult niet zo makkelijk een heel vals profiel in, compleet met fotos.

Ik heb het hier niet alleen over mij en mijn bedrijf, ik stoor me eraan dat mensen vanalles durven zeggen vanachter hun pc, maar niet IRL.

En ik dwing niemand tot discussies, maar heb t hier over mensen die een discussie zelf beginnen, en hierin niet helemaal fair zijn.

Wat bedoel je met je laatste zin?

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 11:03

ik vind het uberhaupt vreemd dat iemand met een eigen bedrijf zich openbaart als en het bedrijf en als persoon op bokt. het is mi verstandig om dat strikt gescheiden te houden. jij maakt van jouw probleem een anders probleem en dat lijkt me niet nodig.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 11:17

Je kunt iemand niet dwingen een profiel te maken en al helemaal niet met foto's.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 11:21

Niemand is wat verplicht, maar mensen die helemaal niks ingevuld hebben, neem ik niet serieus.
Verder trek ik me er weinig van aan wat mensen op een forum van me vinden en over me zeggen.
Het is een forum, en ze kennen me niet irl.
Mensen nemen discussies veel te serieus, en ik heb wel wat beters te doen dan me druk maken over de mening van iemand die ik totaal niet ken.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 11:29

Ik voel me verder niet aangesproken, ofzo, ik ben niet iemand die iemand gaat afzeiken op internet.
Ik zal alleen even uitleggen waarom ik geen emailadres en foto's in mijn profiel heb.
E-mailadres: omdat ik al eerder (niet via Bokt) allerlei virussen e.d. heb gehad omdat mijn adres op het internet staat. Ik zet liever mijn adres niet op het internet dus. Mijn adres wordt nu ook nog steeds weleens gebruikt als "host" (dat iemand anders via mijn adres virussen stuurt Boos! )
Foto's weet ik (nog) niet precies hoe het moet, misschien ooit dat ik dat doe, maar ook liever niet.
Als ik zie wat voor foto's sommige (jonge) meisjes in hun profiel zetten Bloos!
Dan denk ik: "als mijn dochter zich zo op het internet zet!" (ik heb geen dochter, maar stel...)

Wat betreft het afzeiken, ik denk te weten wat je bedoelt maar die mensen maken zichzelf heus niet geloofwaardig door anoniem te zeiken over jou.
JIJ weet toch dat je goede spullen/ paarden verkoopt?
De reclame gaat heus wel via via en als JIJ gewoon een goed gevoel voor jezelf hebt, dan kan 1 of andere muts op Bokt jouw bedrijf hus niet zomaar kapot maken.
Het zou alleen een stukje zakelijker overkomen als je jezelf hier gewoon niks van aantrekt en niet teveel in discussie zou gaan met mensen die jouw spullen/ paarden willen afzeiken.
Tis moeilijk, maar toch...

Malabarista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 11:46

Wat maakt het trouwens uit hoeveel berichten je al hebt op bokt om te reageren? Je kunt op een forum nou eenmaal verwachten dat je helemaal tot de bodem wordt afgebroken.

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 12:16

Ik vind niet dat iemand een ingevuld profiel moet hebben... Je haalt op de discussies de serieuze mensen er ook wel uit zonder dat je daar een profiel voor nodig hebt.
Ok, een ingevuld profiel is leuk, kom je wat meer over de persoon te weten... Maar voor mij absoluut niet noodzakelijk.

Als je iemand (al dan niet anoniem) in de zeik wil zetten, val je toch wel door de mand, met of zonder profiel.

Lottew

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 12:23

Ikzelf zit nog maar een paar weken op dit forum en heb nog niet echt de tijd gehad om mn profiel in te vullen (moet k namelijk ook foto's scannen en heb thuis geen scanner). Wil t wel graag doen en ik snap ook zeker dat het fijner is als je wat meer info krijgt over de persoon waar je mee praat, maar ik denk zeker niet dat je het kunt verplichten, of iemand er op aan kunt kijken als ie t niet heeft. Meestal is idd aan de reacties te zien van die persoon of hij/zij serieus is of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 12:27

Ik vind het ook altijd leuk als mensen hun profiel hebben ingevuld.
En dat staat dan buiten een discusie, maar gewoon dat je een beetje een idee hebt van die persoon.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 12:35

En ik hou er toch echt niet van om mijn ziel en zaligheid aan iedereen bloot te leggen die aangemeld is op bokt maar verder niets plaatst. Voorheen kon je zelfs in de profielen neuzen zonder te zijn aangemeld. Wie meer over me te weten wil komen doet er goed aan al mijn berichten door te lezen, en/of een keertje te komen meeten. Maar mijn telefoonnummer krijg je niet.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 12:36

Natuurlijk vind ik het ook leuk om een beetje te weten met wie ik te maken heb, maar het is ieders goed recht om anoniem te blijven als hij/zij dat wil... Het is en blijft Internet hoor.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 13:49

Ik heb mijn profiel niet ingevuld en ga dat ook zeker niet doen. Internet is een hartstikke openbaar medium en ik vind het gewoon geen prettig idee dat iedere willekeurige gek foto's van mij kan bekijken.

Neemt niet weg dat ik wel altijd even in het profiel spiek van iemand die reageert op iets wat ik gezegd heb. Geeft je toch even een beeld van de persoon. Maar zelf voel ik me dus niet geroepen om het in te vullen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 13:49

Het is altijd makkelijker om op ene forum te discusseren, je kent elkaar immers niet. Een ingevuld profiel is leuk, maar niet echt een meerwaarde zeker niet als deze ook nog eens gevuld is met foto's van hun konijn.

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 13:59

Vind het niet perse verplicht om in en profiel precies toe te lichten wie je bent.
vind het wel laf oom een nieuw profiel aan te maken om iemand af te zeiken, wees dan zo goed om het onder je naam te doen.
Annick

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 15:43

Dat is het vervelende van internet.

Ik vind het niet meer dan netjes om je profiel in te vullen als je anderen op een ongezouten mening trakteerd, maar aan de andere kant als jij beschaafd blijft maakt het niks uit. En wat iemand in zijn profiel zet hoeft niet waar te zijn.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 16:05

Marliesje schreef:
Dat is het vervelende van internet.

Ik vind het niet meer dan netjes om je profiel in te vullen als je anderen op een ongezouten mening trakteerd, maar aan de andere kant als jij beschaafd blijft maakt het niks uit. En wat iemand in zijn profiel zet hoeft niet waar te zijn.

Wat staat er eigenlijk in mijn profiel... Bloos! Ik geloof dat ik die ooit leeg heb gehaald met het idee een keer een leuk pofiel aan te maken... maar ben nooit meer in mijn eigen profiel geweest... wegens chronisch gebrek aan tijd. Haha! Mijn voornaam en woonplaats staan er wel in, voldoet dat voor de ts? Haha!

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 16:46

Jij valt bij mij wel onder het type beschaafd Vikki! Haha!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 17:57

Nicolletje schreef:
Ik voel me verder niet aangesproken, ofzo, ik ben niet iemand die iemand gaat afzeiken op internet.
Ik zal alleen even uitleggen waarom ik geen emailadres en foto's in mijn profiel heb.
E-mailadres: omdat ik al eerder (niet via Bokt) allerlei virussen e.d. heb gehad omdat mijn adres op het internet staat. Ik zet liever mijn adres niet op het internet dus. Mijn adres wordt nu ook nog steeds weleens gebruikt als "host" (dat iemand anders via mijn adres virussen stuurt Boos! )
Foto's weet ik (nog) niet precies hoe het moet, misschien ooit dat ik dat doe, maar ook liever niet.
Als ik zie wat voor foto's sommige (jonge) meisjes in hun profiel zetten Bloos!
Dan denk ik: "als mijn dochter zich zo op het internet zet!" (ik heb geen dochter, maar stel...)

Wat betreft het afzeiken, ik denk te weten wat je bedoelt maar die mensen maken zichzelf heus niet geloofwaardig door anoniem te zeiken over jou.
JIJ weet toch dat je goede spullen/ paarden verkoopt?
De reclame gaat heus wel via via en als JIJ gewoon een goed gevoel voor jezelf hebt, dan kan 1 of andere muts op Bokt jouw bedrijf hus niet zomaar kapot maken.
Het zou alleen een stukje zakelijker overkomen als je jezelf hier gewoon niks van aantrekt en niet teveel in discussie zou gaan met mensen die jouw spullen/ paarden willen afzeiken.
Tis moeilijk, maar toch
...

OK dan! OK dan! OK dan! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 18:05

Ff voor de mensen die het niet invullen voor prive redenen

Ik heb het wel ingevuld en wat kunnen mensen er nu mee of wat zullen ze ermee doen?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 18:10

Inderdaad RK.
Ik heb m'n profiel ook ingevuld, maar wat voor specifieke informatie staat er nou in?! Prive-informatie staat er echt niet in hoor...
Dus of je nou echt beter wie je voor je hebt als je mijn profiel bekijkt? Mwah, valt tegen denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 18:14

Dat is het nadeel van internet. Alles wat je schrijft of wat over je geschreven wordt, kan iedereen over de hele wereld lezen. Kritiek geven via internet is natuurlijk erg laagdrempelig, omdat je betrekkelijk anoniem kunt blijven. Het is natuurlijk niet leuk als mensen over je 'kletsen' zonder dat je weet wie ze zijn, maar het staat iedereen natuurlijk vrij om een keuze te maken wel of niet een profiel in te vullen.

De tip van SP om werk en prive gescheiden te houden vind ik eigenlijk zo gek nog niet.