.RAW in Photoshop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sannah

.RAW in Photoshop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 13:32

Ik snap er niets van ( :o? ), ik heb een aantal foto's in raw geschoten ipv jpg, om te kijken wat ik er allemaal mee kan in Photoshop (6.0); met name de witbalans schijnt dan goed aangepast te kunnen worden.

Als ik de foto opsla, krijgt het automatisch de extensie .CRW :? .
Dit kent Photoshop niet. Verander ik de extensie in .RAw, dan krijgt het bestand wel een PS-ikoontje, maar als ik het open krijg ik alleen maar een raar vlak met gekleurde pixels.

Wie heeft hier meer ervaring mee?
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 15-09-16 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Topic gesloten op verzoek van de familie van de overleden topicstarter

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 13:34

helaas....heb ik zelf ook nog niet geprobeerd.......in raw schieten...

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 14:02

Hmmm...ik heb even snel met Google gezocht (had ik eerder moeten doen Haha! ) en geloof dat ik toch maar naar PS CS moet overstappen.

Citaat:
Canon-RAW-formaat (Canon digitale spiegelreflexcamera's) is herkenbaar aan de extensie ".CRW".
Dat formaat is in Photoshop Elements 2.0 in te lezen met de speciale
RAW-plug-in van Adobe (niet langer leverbaar). Die plug-in is ook bruikbaar bij Photoshop 7.1.
Bij Photoshop CS wordt die plug-in standaard geleverd (inmiddels is er eenupdate van).

Photoshop heeft ook een eigen RAW-formaat, maar dat heeft niets te maken met dat van Canon.

Overigens zijn er (ook freeware) alternatieven te over voor het converterenen bekijken van Canon-RAW-foto's. Ik noem IrfanView (www.irfanview.com) met meerdere opties voor het inlezen van Canon-RAW en RAWDrop
(http://www.wizards.de/rawdrop/)

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 15:11

Als je camera in RAW kan schieten zit er ook een converter bij om die .CRW files over te zetten naar iets dat Photoshop wel snapt Lachen

Maar Photoshop CS kan ze idd zelf al inlezen. Als je het helemaal leuk wilt doen kan je nog kijken naar b.v. Capture One dat erg goed is in het verwerken van CRWs.