Site bouwen: niet goed in FireFox

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cathelijne

Site bouwen: niet goed in FireFox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 12:10

Ik ben al een tijdje bezig met het sleutelen aan deze pagina. In MS Ontwikkelomgeving ziet ie er goed uit, in Internet Explorer ook. Maar in FireFox zie ie er niet uit, ik zie alleen html codes en vreemde tekens. Nou denk ik dat er ergens een foutje in de codering zit, maar waar??? Verward Ziek Iemand die me kan helpen?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 12:13

Er staan sowieso twee vreemde tekens helemaal aan het begin van je document...

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 12:14

BartVB schreef:
Er staan sowieso twee vreemde tekens helemaal aan het begin van je document...

Klopt, maar die kan ik in de editor nergens vinden
Het lijkt alsof die tekens van Lycos vandaan komen Verward

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 16:04

Dat er een verschil zit tussen IE en Mozilla weet ik wel, maar dat het verschil zo groot is dat je de gehele site niet kan zien is wel erg apart Scheve mond . Mijn site is redelijk goed in Mozilla, de verhoudingen verschillen alleen een mini beetje.

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 16:24

Mozilla is een stuk kieskeuriger dan IE wat betreft html codering. Waar IE foutjes "rechttrekt" laat Mozilla gewoon zien dat er een fout in zit. Vandaar dat ik denk dat er ergens een fout inzit. Maar wáár is me nog steeds een raadsel.

Edit: Als ik de "off-line" versie open met FireFox, dan doe ie 't wel

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 18:25

Mijn cu2 pagina ziet er ook zeer anders uit dan in een IE

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 19:49

cu2 is dan ook niet bepaald de meest nette site wat HTML betreft.

Firefox/Mozilla zijn inderdaad (bewust) wat kieskeuriger hoewel ze ook nog redelijk om kunnen gaan met HTML die eigenlijk helemaal geen HTML is. IE heeft er jaren een (steeds groter) zooitje van gemaakt door bijna alles te slikken. Dat IE bijna alles laat zien is op zich erg handig maar het vervelende is dat IE voor jou gaat bedenken hoe jij je pagina bedoeld had. Allemaal leuk en aardig maar dat werkt natuurlijk voor geen meter als je daarna je pagina in een andere browser wilt bekijken die de pagina of helemaal niet laat zien, of maar half of op een manier zoals deze browser maker vind dat je pagina er uit moet komen zien. Voor HTML zijn mooie standaarden bedacht, wat firefox dan ook probeert is de pagina's te laten zien volgens die standaarden Lachen

Het lijkt er op dat Lycos inderdaad wat zit te rommelen, ze plaatsten in iedergeval op een nogal vreemde plaats wat reclame op je pagina. Dat spul mag eigenlijk helemaal niet boven de header van de HTML komen staan Scheve mond

Wat gebeurt er als je een heel eenvoudige pagina op Lycos zet? Werkt het dan wel? En wat als je die < doctype> weglaat?

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 20:03

Die banner staat op al m'n pagina's boven de header en ook dat hele doctype verhaal staat op alle pagina's van m'n site. Dit is de enige pagina die 't niet goed doet in FireFox.
Als ik op m'n computer maar de codering kijk. ziet 't er keurig uit. Kijk ik echter via Lycos, dan klopt er geen moer meer van. Tussen veel letters staat zo'n vierkant tekentje.

Ik heb net wel die 2 vreemde tekentjes in het begin weggehaald, maar nu is m'n hele pagina wit Verward

Ik delete die pagina wel weer 's, om 'm dan weer opnieuw te uploaden. Op 't moment klopt er in ieder geval geen moer van.

Schiet me ineens te binnen dat ze bij Lycos aan het etteren zijn met die banners (lokatie en frames). Misschien dat dat de oorzaak is Verward Maar waarom dat alleen deze pagina? Verward

Denk dat ik lycos maar 's ga mailen, het lijkt er echt op dat 't aan hun ligt. Die niet geuploade versie doet 't prima in Firefox. De ellende begint pas als ie op Lycos staat.

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 20:26

Hij doet 't weer! (min of meer, maar wel mee te werken)

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 01:33

Wat was het nou?

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 10:58

BartVB schreef:
Wat was het nou?

Weet niet precies wat 't was, maar het was kennelijk toch iets met de codering, al dan niet in combinatie met de lycosbanner. Ik heb een nieuwe pagina gemaakt en daar alle tekst + plaatjes naartoe gekopieerd. En toen deed ie 't wel.