Is deze computer goed?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vinka

Is deze computer goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 20:41

Ik moet een nieuwe computer hebben. Nu heb ik deze aanbieding gehad. Is dit groot en snel genoeg voor de maatstaven van tegenwoordig? Hij wordt alleen zakelijk gebruikt.

* Computerkast met 350Watt voeding (wit/beige)
* Moederbord met USB, VGA en Audio onboard
* Intel 2000 MHz processor (2 Gigabyte)
* Intel CPU koeler
* 256 MB DDR intern geheugen
* 80 Gigabyte harde Schijf
* CD Romspeler
* Floppy drive
* Windows XP Proffesional
* Windows toetsenbord
* Scroll muis

Het is exclusief een scherm aangezien ik dezelfde schermen op de bureau's willen hebben staan.

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 20:44

De vraag is: wat wil je er mee doen? Als je spelletjes wil spelen of video wilt bewerken red je het niet met deze pc.

Of is het alleem om te internetten en je huiswerk er op te maken?? Want daar kun je hem best wel voor gebruiken.

Menno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 20:46

Hangt er vanaf wat je ermee wilt doen, wat voor programma's je wilt draaien.

Op zich is dit voor het huis-tuin en keukenwerk prima, al geef ik wel de voorkeur aan minimaal 512 MB intern geheugen Lachen

CD-brander / DVD-speler en een optische muis zou ook wel fijn zijn, maar die doen ze er wel gratis bij als je erom vraagt (mits deze bij een 'computerwinkel' wordt aangeschaft) Lachen

Vinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 21:00

Er worden geen spelletjes op gedaan. We werken eigenlijk alleen met word en excel. Af en toe met een foto-programma. Verder wil ik altijd standaard een draadloze toetsenbord en muis. Branden kan via het netwerk op mijn computer. Maar misschien is het toch beter het op deze ook te doen?
Er worden wel veel gegevens opgeslagen, ook wel foto-bestanden.

edit: in wat voor prijsklasse mag dit vallen?

Mwroap1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 23:57

Hoeveel pci slots? hoeveel usb poorten? Kan je een beetje met computers omgaan?
Deze puter valt volgens mij ergens tussen de 400 en 700 euries. (nieuwprijs)

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 10:09

Als je dit nieuw aan zou schaffen ( inclusief XP pro) ben je zo rond de 500 euro kwijt. Ik weet niet wat jij er voor zou moeten betalen?

Vinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 13:12

Inclusief upgrade naar 512 MB moet ik € 748 excl btw betalen. Zonder scherm en installatie dus. Vind het redelijk aan de prijs of zie ik dat verkeerd?

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 13:36

Ja dat is inderdaad behoorlijk aan de prijs. Wellicht kun je overwegen om naar een computerwinkel te gaan en er zelf een samen te laten stellen. Je bent dan goedkoper uit.

Lottew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 13:38

Ik vind m idd ook behoorlijk duur! zag laatst een HP aanbieding, pentium 4 processor, veel geheugen (weet t niet meer precies Lachen ) DVD speler en brander, en kostte 580 euro inclusief BTW. Helaas weet ik niet meer hoe de folder heette waar ie in stond, maar als je deze vergelijkt met wat je schrijft denk ik dat ie n beetje te duur is!

Vinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 14:04

Nadeel is dat ik geen verstand van computers heb en hij aangesloten moet worden op het netwerk. Dat wordt altijd door deze persoon gedaan maar misschien moet ik toch maar eens ergens anders een offerte opvragen.

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 14:26

Als je dichterbij had gewoon had mijn vriend het voor je kunnen doen, maar helaas. Veel succes in ieder geval.