Computer doet erg vreemd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yessy

Computer doet erg vreemd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 15:17

Ik had daarnet een cd'tje opstaan, gewoon via de windows media player. Bij liedje 16 begon ie wat vreemd te doen, alsof er krassen opzitten enzo, waarbij de computer besloot te crashen. Cd'tje eruitgehaald en weer in gestopt, en het is alleen bij die liedjes dus de computer zal wel gevoeliger zijn dan de normale cd speler.
Vervolgens wilde ik een liedje vanaf kazaa luisteren (niet illegaal, we hebben hem ook op cd Knipoog), een heel rustig nummer. Tegelijkertijd zat ik op CB wat te bekijken, en toen ging het liedje ineens steeds langzamer spelen alsof iemand eraan liep te mixen, ook de tonen werden steeds lager etc. Dus ik klite kazaa aan, en op dat moment ging ie weer naar het normale tempo. Hierna bleef ie redelijk normaal, soms wat sneller dan normaal leek het, maar dat kan ook aan mij hebben gelegen (als je er op gaat letten..).
Omdat de internetverbinding bleef knipperen terwijl er ngeen sites openstaan en kazaa niet meer aan was, dacht ik even bij de netwerklocatie te kijken, soms staan daar weleens hackers bij, die door al die firewallzooi heen zijn gekomen en een poortje open hebben gezet, maar daar stond niets (alleen deze computer zelf, omdat de andere computers op het netwerk uit zijn). Alleen na een paar seconde verdwenen al die netwerklocaties, en ook na opnieuw opstarten van die pagina blijven ze gewoon weg, lege pagina dus.

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Ik begrijp er echt niets van namelijk... Is de computer gewoon gek of heb ik wat gemold net?
Alvast bedankt Lachen

edit: inmiddels is een andere computer ook aan, maar de netwerklocatiespagina blijft leeg...
edit2: nu zijn ze dus ineens weer terug. Ik snap er nu dus echt niets meer van!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 16:29

Yessy schreef:
soms staan daar weleens hackers bij, die door al die firewallzooi heen zijn gekomen en een poortje open hebben gezet

Nou, dit kan echt niet hoor Haha!

Over je bestand, je cd zit misschien een kras op. Dan kan je pc vastlopen er op idd. Als je heb naar mp3 hebt omgezet, zou het zou kunnen zijn dat daardoor dat bestand ook een beetje raar, precies op die plek.

En je netwerklocaties worden vaak "gerefreshed". Als ie daar mee bezig is, is die pagina dus leeg Knipoog
Als je bedoelt wat ik denk dat je bedoelt dan Haha!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 16:36

hmm dan is dat idd vreemd, ik namelijk 2 of 3x meegemaakt dat er bij de netwerklocaties een website van een of andere universiteit stond (nee niet utrecht), en waarvan wij dus in die computer bestanden konden bekijken, zelfs liedjes luisteren enzo. Dus ik dacht die zal ons wel gehackt hebben maar een beetje dom zijn dat wij zijn bestanden ook konden bekijken *ik snap weinig van computers, zal je ook wel door hebben inmiddels Tong uitsteken*
Maar die pagina is echt 15-20 minuten weggeweest, gewoon een wit blad zonder bestandsmappen, ook na opnieuw openen etc...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 22:49

Er is dus nu nog een probleem bij, het CPU doet niet helemaal wat de bedoeling is. Het is net of er superveel geheugen wordt verbruikt, maar dat is niet zo als je in dat taakbeheer ding kijkt. Opstarten duurt ong 8 minuten (normaal 1,5) en programma's opstarten is eigenlijk geen doen meer (zit nu ook op de andere computer). Zelfs het opstartmuziekje hapert! Het overzetten van 2 Gb (outlook bestanden) van de ene naar de andere computer duurde een kwartier, normaal 3-5 minuten...

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 10:34

Heb je wel eens gecontroleerd op spyware?

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 10:37

Romkabouter schreef:

dat is een hele goede.. Nagelbijten / Gniffelen
mijn computer stond vol met spyware [hij'z nu geformateerd dus mn pctje is weer helemaal clean en luisterd weer goed]

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 14:47

Romkabouter schreef:

Ja, we hebben een paar van die programma's. De computer is al sinds gisteravond bezig met defragmenteren, dus dat was ook wel weer eens nodig. Er schijnt iets fout te zijn gegaan met een active-x bestand, die is beschadigd. Daarnaast is een van de spywareprgramma's (pestscan ofzo, wisten niet eens dat we die hadden Tong uitsteken) beschadigd en wilde de kaspersky anti-virus scan niet meer goed opstarten om wat voor reden dan ook.
Misschien een virus ofzo, maar dat gaat m'n pa vanavond bekijken, als ie eindelijk klaar is met dat proces Lachen

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 16:14

Nou, dan weet je in ieder geval waarom je pc zo traaaaaaag wwwaaasss Haha!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 16:46

Helaas, heeft nauwelijks geholpen Tong uitsteken En nu is ie nog steeds ruzie met dat ding aan het maken, maar ik denk dat het niet meer gaat helpen en er toch een expert bij moet komen, of gewoon format knopje zoeken Knipoog