Regels op EA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Regels op EA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 10:38

Citaat:
Zorg dat je een duidelijke titel boven je topic plaatst. Dat voorkomt verwarring en iedereen kan direkt zien wat er wordt aangeboden of gevraagd. Gebruik ook een korte duidelijke omschrijving waarin zoveel mogelijk nuttige informatie staat. Het plaatsen van een foto vergroot de kans op een succesvolle verkoop aanzienlijk.

Als een artikel verkocht is kan de topicstarter zelf het topic sluiten door op de daarvoor bestemde link te klikken die in het topic staat.

Het is niet de bedoeling om advertenties van andere sites als topic in EA neer te zetten.

Plaats kleine/goedkope artikelen die in dezelfde categorie horen in één topic, bijvoorbeeld als je 10 borstels en hoevenkrabbers over hebt na het opruimen van je kast.

Topics op EA met commerciële bedoelingen zoals handel of bemiddeling in paarden of hippische zaken zijn alleen toegestaan in het daarvoor bestemde forum. Ook het aanbieden van één of meerdere dekhengsten of het aanbieden van stalling valt hieronder.

Gelieve alleen op een topic in EA te reageren als je daadwerkelijk interesse hebt of een vraag hebt over een topic. Off-topic reacties zullen zonodig worden verwijderd. Dus geen reacties als: 'wat is ie duur', 'wat een mooi paard', 'jammer ik heb geen plaats maar anders...' of 'heb je een foto'.

Het aanbieden van advertentie mogelijkheden is op dit moment geen primair doel van Bokt.nl. Derhalve zijn deze forums voornamelijk gericht op de gebruikers van Bokt.nl. Om de forums ook daadwerkelijk te beperken tot de gebruikers van Bokt kunnen alleen mensen met meer dan 25 berichten advertenties plaatsen (voor EA-CO zijn geen 25 berichten nodig). Het plaatsen van advertenties buiten de EA forums of het plaatsen van 25 onzinnige berichten om toch een advertentie te kunnen plaatsen is niet toegestaan. Het is verder niet toegestaan om objecten voor een derde te koop aan te bieden. De enige uitzondering hierop zijn paarden, deze kunnen dan enkel worden aangeboden op EA-CO zodat het voor de overige bokkers duidelijk is dat het niet je eigen paard betreft.

Biedt je object/dienst aub slechts in één forum aan, dubbele advertenties worden verwijderd. Een advertentie mag eventueel drie weken na de laatste reactie opnieuw worden geplaatst om de advertentie weer onder de aandacht te brengen.

De moderators dragen geen zorg over de afspraken die onderling worden gemaakt. Kopen en verkopen van artikelen en de bijbehorende betalingen zijn volledig op eigen risico. Bokt.nl draagt voor de inhoud en afhandeling van advertenties geen enkele verantwoordelijkheid.

Dit zijn de regels op EA. Verder heb ik nooit ergens andere regels gezien. Maar tóch krijg ik nu opeens een UN omdat het niet toegestaan is om een gebrande cd te verkopen (wat ik overigens al véél vaker heb zien gebeuren?). Waar staat dan dat dat niet mag? Niet in de regels iig! Scheve mond Als je hiervoor een UN mag krijgen vind ik ook wel dat dat even in de regels vermeld mag worden. Dit vind ik een béétje raar. Scheve mond

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 10:40

tja, gebrande CD's verkopen is volgens de wet verboden, dus is het logischerwijs ook op bokt verboden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 10:42

Moet jij eens kijken hoe vaak dat gedaan wordt. Het staat zelfs op bijv. marktplaats. Bovendien zou ik er helemaal geen winst op maken, ze zouden verkocht worden voor de prijs van het cd'tje + verzendkosten. Toen ik namelijk een keer op bokt had vermeld dat ik die CD had wilden veel meer mensen hem, en aangezien hij niet in de winkel verkrijgbaar is zou ik hem branden.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 10:43

maar dan nog... het is gewoon verboden ik kan me goed voorstellen dat ze het niet willen hebben op bokt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 10:44

Laten ze het dan in de regels zetten!!! Aangezien het overal op internet wél kan, en verder gewoon in het leven óók wordt gedaan ( denk maar niet dat er bij elke huis een politieagent langskomt; Hebben jullie gebrande cd's verkocht? ). Als het niet mag, mij best, maar vermeld het dan wél in de regels.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 10:45

dus moet alles wat verboden is in de regels komen te staan? dan krijg je een waslijst zeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 11:01

Rolleyes

Je snapt toch heus wel wat ik bedoel? Kijk, dat het niet mag vind ik ok. Maar er zijn mensen die dat niet weten (ik dus ook). En die krijgen daar direct een UN voor terwijl ze niet wisten dat dat niet mocht. Lachen

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 11:09

ik snap je heus wel... maar volgens mij begrijp je mij niet helemaal.

het is logisch dat dingen die in het dagelijkse leven niet mogen op bokt dus ook niet mogen.
je gaat toch ook geen drugs verkopen op bokt met als opmerking dat er niet in de regels stond dat het niet mocht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 11:13

Ah joh, laat maar. Ik hoop dat anderen die ook niet wisten dat dit neit mocht dit gelezen hebben en zich zo een UN besparen. Lachen

Klaar. Lachen

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 13:03

Citaat:
Op Bokt.nl is het niet toegestaan materiaal te publiceren dat opzettelijk foutief en/of onnauwkeurig, krenkend, vulgair, haatdragend, obsceen, racistisch, dreigend, privacyschendend of anderszins in strijd met de wet is.

Keiharde Boktregel nr 2., die gelden ook gewoon voor EA Knipoog

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 13:05

En het branden van een cd is niet strafbaar voor eigen gebruik, dus de verkoop van gebrande cd's wel.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 13:06

Craignethan schreef:
En het branden van een cd is niet strafbaar voor eigen gebruik, dus de verkoop van gebrande cd's wel.

je mag officieel alleen een CD branden als je van die CD het orgineel in de kast hebt staan. en idd alleen voor eigen gebruik

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 13:07

Is dat niet al achterhaald? Je mag wel gebruik maken van peer-to-peer programma's als Kazaa, maar je mag niet zelf bestanden delen toch?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 13:08

3 maanden terug geldde die regelvan mij nog.. kan inmiddels veranderd zijn

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 13:12

Er is toch een rechtszaak geweest die Kazaa gewonnen heeft?
Wie weet het ? Haha!

Blijft natuurlijk grote onzin, als je geen bestanden mag delen valt er ook niks up te loaden Knipoog

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 13:13

en dan valt er ook niets down te loaden Haha!

maar we gaan volgens mij een beetje off topic

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 13:14

LiSSy schreef:
en dan valt er ook niets down te loaden Haha!

Sjips, dat bedoelde ik Haha!

Is niet off-topic toch, gaat erom wat strafbaar is of niet Knipoog

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 13:52

Bij kazaa is het zodat je mag downloaden, maar niet up loaden Verward

Net zoiets als het gedoog beleid van hasj.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 14:48

Je mag gewoon downloaden etc, maar alleen liedjes die je zelf ook al hebt. Bijvoorbeeld: Mijn vader heeft honderden LP's, en is bezig die overzetten op cd's. Echt een rotwerk en op een dag bedacht hij dat het handiger is deze gewoon te downloaden en op cd te zetten. Dat is dus niet verboden.

Ook een leuke: een cd kopieren mag, en deze aan vrienden geven (niet verkopen dus!) mag ook. Want stel nou dat er brand is je huis komt en je collectie cd's weg is, kan je die daar weer ophalen en heb je hem weer Tong uitsteken