Citaat:Zorg dat je een duidelijke titel boven je topic plaatst. Dat voorkomt verwarring en iedereen kan direkt zien wat er wordt aangeboden of gevraagd. Gebruik ook een korte duidelijke omschrijving waarin zoveel mogelijk nuttige informatie staat. Het plaatsen van een foto vergroot de kans op een succesvolle verkoop aanzienlijk.
Als een artikel verkocht is kan de topicstarter zelf het topic sluiten door op de daarvoor bestemde link te klikken die in het topic staat.
Het is niet de bedoeling om advertenties van andere sites als topic in EA neer te zetten.
Plaats kleine/goedkope artikelen die in dezelfde categorie horen in één topic, bijvoorbeeld als je 10 borstels en hoevenkrabbers over hebt na het opruimen van je kast.
Topics op EA met commerciële bedoelingen zoals handel of bemiddeling in paarden of hippische zaken zijn alleen toegestaan in het daarvoor bestemde forum. Ook het aanbieden van één of meerdere dekhengsten of het aanbieden van stalling valt hieronder.
Gelieve alleen op een topic in EA te reageren als je daadwerkelijk interesse hebt of een vraag hebt over een topic. Off-topic reacties zullen zonodig worden verwijderd. Dus geen reacties als: 'wat is ie duur', 'wat een mooi paard', 'jammer ik heb geen plaats maar anders...' of 'heb je een foto'.
Het aanbieden van advertentie mogelijkheden is op dit moment geen primair doel van Bokt.nl. Derhalve zijn deze forums voornamelijk gericht op de gebruikers van Bokt.nl. Om de forums ook daadwerkelijk te beperken tot de gebruikers van Bokt kunnen alleen mensen met meer dan 25 berichten advertenties plaatsen (voor EA-CO zijn geen 25 berichten nodig). Het plaatsen van advertenties buiten de EA forums of het plaatsen van 25 onzinnige berichten om toch een advertentie te kunnen plaatsen is niet toegestaan. Het is verder niet toegestaan om objecten voor een derde te koop aan te bieden. De enige uitzondering hierop zijn paarden, deze kunnen dan enkel worden aangeboden op EA-CO zodat het voor de overige bokkers duidelijk is dat het niet je eigen paard betreft.
Biedt je object/dienst aub slechts in één forum aan, dubbele advertenties worden verwijderd. Een advertentie mag eventueel drie weken na de laatste reactie opnieuw worden geplaatst om de advertentie weer onder de aandacht te brengen.
De moderators dragen geen zorg over de afspraken die onderling worden gemaakt. Kopen en verkopen van artikelen en de bijbehorende betalingen zijn volledig op eigen risico. Bokt.nl draagt voor de inhoud en afhandeling van advertenties geen enkele verantwoordelijkheid.
Dit zijn de regels op EA. Verder heb ik nooit ergens andere regels gezien. Maar tóch krijg ik nu opeens een UN omdat het niet toegestaan is om een gebrande cd te verkopen (wat ik overigens al véél vaker heb zien gebeuren?). Waar staat dan dat dat niet mag? Niet in de regels iig!