Windows installatie stopt op met melding........

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ruiterinrust

Windows installatie stopt op met melding........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 18:16

Kan het bestand iteraid.sys niet kopieren. Vervolgens geeft hij twee opties opnieuw proberen en overslaan, beide opties leiden tot hetzelfde, de installatie kan niet verder doorgang vinden.
Voor de computerexperts dus de vraag: Hoe kan dit, wat kan ik er aan doen en waar kan het aan liggen.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 18:22

klinkt alsof de installatie cdrom niet goed gelezen kan worden.

ruiterinrust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 18:32

Dat lijkt me vrijwel onmogelijk, omdat hij het bij 2 verschillende cd roms doet met XP erop.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 18:34

heb je toevallig een moederbord met raid ondersteuning? die zou je eens kunnen uitzetten in de BIOS.

ruiterinrust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 18:45

Twee wedervragen, als ik dat doe gaat dit niet ten koste van mijn "garantie"?
Hoe gaat het hele zaakje dan draaien als ik dat uitschakel, mijn moederbord ondersteunt inderdaad raid. Al heb ik geen flauw idee wat het is Haha!.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 19:27

nee zeker niet, aanpassingen in de bios is gewoon een functie, net als dat je een instelling in windows zou veranderen.

ik denk dat je die raid optie moet uitschakelen, dan windows moet installeren, dan raid inschakelen als je dat wilt gebruiken en evt. een speciale raid driver moet installeren van de fabrikant van je moederbord.

met raid kan je 2 of meer harddisks op een speciale manier laten samenwerken. zie http://nl.wikipedia.org/wiki/RAID

ruiterinrust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 20:17

Ja ik word dat ding een beetje zat, ik moet tijdens het installeren vanaf de cdrom met zon diskette nog wat installeren anders herkend hij de vaste schijven niet. Op de cd rom van het moederbord staan alleen zoveel programma's en drivers dat ik geen flauw idee heb welke ik moet nemen! Maar met welke ik het ook probeer, of hij geeft aan dat hij de vaste schijven nog niet herkend, of hij geeft de melding die ik in mijn 1e post noem.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 20:29

ik zou het toch even uitschakelen, naar alle waarschijnlijkheid zal je RAID niet gaan gebruiken (en later kan het toch weer aan).

als je nog problemen hebt, geef me even het type van het moederbord door, dan kan ik wat specifieker zijn.

ruiterinrust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 20:41

Kan het zijn dat hij op standard ide staat? Of heb ik het verkeerde voor me dan? Je kan hem ook zetten op: AHCI en RAID mode. Hmm als ik hem op raidmode zet kan het dan zijn dat hij de melding die ik net gaf in mijn 1e post niet geef, maw dat deze instellihng de reden is dat hij interaid.sys niet kon kopieren?
Maar goed, ik denk dat het wel doorschemert dat ik er niet veel van snap.
Ik zal dat type eens even opzoeken, het moederbord is iig van asus.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 20:49

standaard IDE of AHCI (serial ATA) zou goed moeten zijn, ligt er even aan wat je hebt. dan maak je dus geen gebruik van RAID.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 20:51

Het kan ook je CD/DVD speler zijn.
Ik heb dat ook eens gehad. Stopte de installatie op een bepaald punt. Met verschillende cd's. Iedere keer hetzelfde. Nieuwe DVD speler erin en het probleem was opgelost.