Bokker handelt niet netjes bij [EA] wat te doen ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

Bokker handelt niet netjes bij [EA] wat te doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 17:58

Een bepaalde bokker handelt al lang, heel lang niet netjes bij [EA]

De bokker:

-koopt dingen,
-betaalt niet of heel laat,
-laat 'alvast' dingen opsturen om vervolgens niet te betalen,
-Verkoopt zelfde dingen snel weer voor veel meer geld
-banketstaaf grote zielige verhalen die niet waar zijn als er eens geopperd wordt waar nou eindelijk het geld blijft
-Stuurt verkochte dingen niet of laat na veel zeuren en dringen op
-Verkoopt dingen voor veel geld terwijl de nieuwprijs nog op pakketje staat en deze veel lager blijk te zijn dan prijs waarvoor de bokker het verkocht heeft

Etc etc...

Ik heb het een tijdje aangekeken maar vind dit gewoon niet kunnen!
Deze bokker troggelt mensen gewoon geld en spullen af en wordt er zelf alleen maar beter van.
Mensen en zelfs jonge meisjes blijven bedrogen achter...

Ik denk dat veel mensen deze persoon al kennen, ik laat de naam achterwege, dat moet een ieder maar voor zichzelf bedenken wie het is en anders kan het met mij via PB

Ik heb met verschillende mensen ervaringen over deze bokker uitgewisseld en allen waren voorgelogen, besodemieterd of zelf zo slim de handel af te blazen.

Deze persoon post ook bijna alleen maar in [EA] , koopt en verkoopt, doet gewoon dikke handel.

Ik vind dit gewoon niet kunnen en vraag me af hoe de rest van bokt hier over denkt, en misschien hoe we dit kunnen oplossen, vind niet dat dit zo door kan gaan.

Als de bokker het zelf leest, denk het niet want zit toch alleen maar op [EA], reageer gerust en leg eens uit waarom je zulke praktijken uitvoert ? Je wordt er niet bepaald populairder op

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 18:13

Dit melden bij een van de moderators van EA lijkt me het verstandigst Lachen

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 18:18

SANEX"]
-koopt dingen,
[/quote]is dat erg?
[quote="SANEX"]
-betaalt niet of heel laat,
[/quote]kwestie van afspraken maken of niet versturen voor er betaald is.
[quote="SANEX"]
-laat 'alvast' dingen opsturen om vervolgens niet te betalen,
[/quote]idem
[quote="SANEX"]
-Verkoopt zelfde dingen snel weer voor veel meer geld
[/quote]goede handelaar dus.
[quote="SANEX"]
-banketstaaft grote zielige verhalen die niet waar zijn als er eens geopperd wordt waar nou eindelijk het geld blijft
[/quote]zal niet de enige zijn.
[quote="SANEX"]
Stuurt verkochte dingen niet of laat na veel zeuren en dringen op
[/quote]kwestie van afspraken maken weer.
[quote="SANEX schreef:
-Verkoopt dingen voor veel geld terwijl de nieuwprijs nog op pakketje staat en deze veel lager blijk te zijn dan prijs waarvoor de bokker het verkocht heeft
dat heet commercie, niks mis mee.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 18:24

SP, zoals jij het beschrijft lijkt het idd net of er niets aan het handje is, 1e puntje schreef ik op om de rest aan te geven, dat met dingen kopen niets mis is geef ik je natuurlijk gelijk in.

Maar deze persoon doet dit niet per ongeluk, of maakt wat foute afspraken, deze persoon bedriegt mensen opzettelijk. om er zelf rijker van te worden... en dat is iets heel anders als gewoon leuk handelen

Nou weet ik wel dat dat in de dagelijkse wereld normaal is, maar vind dat op zo'n forum niet kunnen

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 18:30

hoe bedoel je precies dat diegene bedriegt (ik zie tot nu toe geen bedrog). bij verhandelen van dingen is toch juist de bedoeling dat je er beter van wordt?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 19:26

ik denk dat ik snap wat sanex bedoeld

om te handelen ga je naar ee site die daar speciaal voor is, ebay, marktplaats etc

deze bokker maakt van bokt niet echt gebruik zoals de andere bokkers, dus wat lezenm, posten, meediscussieren, maar gebruikt het bijna alleen voor [EA] om er zelf beter van te worden...

opzich is dat niet verboden, maar het lijkt me idd niet de bedoeling

verder zou ik me behoorlijk genaaid voelen als ik iets koop en de nieuwprijs staat er nog op, en die ligt lager dan waarvoor ik t heb gekocht!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 19:31

Renske20 schreef:
verder zou ik me behoorlijk genaaid voelen als ik iets koop en de nieuwprijs staat er nog op, en die ligt lager dan waarvoor ik t heb gekocht!
lijkt me geen bedrog en daarvan kan je alleen jezelf de schuld geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 19:36

Heeeeeee, ik met eens met SP!!!!! Lachen

Bokt is geen sociale instelling en deze persoon heeft gewoon een handelsgeest. Prima toch?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 19:39

SuperPepeijn schreef:
lijkt me geen bedrog en daarvan kan je alleen jezelf de schuld geven.

ligt er aan, als je vraagt wat de nieuwprijs is en je krijgt daar geen eerlijk antwoord op....en later zie je dat de nieuwprijs lager ligt en je dus teveel hebt betaald...dan zou ik toch mn geld terugeisen(en terugkrijgen Knipoog )

je kan wel in de buurt bij een ruitershop kijken wat het daar kost, maar de prijze zijn overal anders, heb hier 3 ruitershops in de buurt, en soms scheelt het bijna 20 euro voor precies hetzelfde!! en kleinere dingen zijn bij de een ook weer net wat duurder dan bij de ander, dus t ligt dan niet altijd aan jezelf.

kijk die bokker is een prima handelaar, maar of dat de bedoeling is van [EA] op bokt vraag ik me af, en dat is dus ook wat sanex bedoeld volgens mij.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 19:42

het ligt altijd aan jezelf omdat je akkoord gaat met het gevraagde bedrag. niemand zet een mes op je keel.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 20:14

is dit dezelfde bokker als waareen tijd geleden al zo'n topic over was? Dan woerdt het nu toch wel tijd om die te ip-bannen Boos!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 20:40

Een paar dagen geleden zag ik ook weer een advertentie van degene staan en heb via TeM gevraagd of hij/zij nog gewoon dingen te koop kon aanbieden op Bokt, omdat er zoveel problemen rond degene waren geweest. Van wat ik ervan begrepen heb, heeft degene wel extra aandacht van de moddie's, maar kan hij/zij nog steeds advertenties plaatsen Scheve mond

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 20:57

faye schreef:
Heeeeeee, ik met eens met SP!!!!! Lachen

Bokt is geen sociale instelling en deze persoon heeft gewoon een handelsgeest. Prima toch?

Hmm, meer een oplichtersgeest in dit geval Clown

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 21:26

Mijn suggestie? Maak de naam bekend zodat Bokkers die iets willen kopen of van hem/haar kopen op hun hoede zijn.
Zogenaamde zwarte EA lijst sticky lijkt me sowieso wel een plan. Clown

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 21:31

De meeste bokkers weten wel om wie het gaat en doen er geen zaken meer mee, maar er komen ook steeds nieuwe bokkers bij die nog geen ervaring hebben met degene, voor hen vind ik het heel erg sneu Scheve mond

Chanelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 21:34

Ann schreef:
De meeste bokkers weten wel om wie het gaat en doen er geen zaken meer mee, maar er komen ook steeds nieuwe bokkers bij die nog geen ervaring hebben met degene, voor hen vind ik het heel erg sneu Scheve mond

ik wil de username wel graag weten ja.. Bloos!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 22:20

Ann schreef:
ann misschien kan jij precies vertellen waarom deze persoon een oplichter is, want to nu toe ontgaat me dat.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 22:27

ze heeft ( of had)meerdere namen op bokt en is echt heel vals...
dingen kopen en idd dan met verhalen komen dat haar pony dood is of oma what ff!!!!!
tenminste ik denk dat sanex die bedoelt, maar ze plaats niet zo vaak meer of ze worden verwijderd door de moddies

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 22:36

Probleem heb ik gehad met een bokker die een wat oudere deken had gekocht van mij. Ze wist van de leeftijd van de deken af. Ze verkocht die later als 'een week gebruikte deken' en voor meer dan ik ervoor gekregen heb. Heb er niets aan gedaan, wat kan je er eigenlijk aan doen. Ze is slim, blijkt maar weer. Ze heeft de deken ook op andere sites te koop aangeboden en ook daar een verhaal omheen gedraait. Denk ook dat het deels een risico is van kopen en verkopen via internet.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 22:41

volgens mij weet ik wie je bedoeld, diegene zie ik ook alleen maar bij die forums, en bij geen andere Scheve mond

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 22:52

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 23:03

Nu zou ik toch graag van de betreffende mod cq moderator team een reden willen krijgen waarom hier niks tot weinig tegen gedaan is dan de schaduwaccounts blokkeren en persoon P in de 'gaten' houden. Het is nu toch wel duidelijk na al die klachten en een 2de topic dat deze bokker gewoon doorgaat met haar (slechte) zaken.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 23:09

kan iemand mij de username pben?

Daisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 23:11

Esme_27 schreef:
kan iemand mij de username pben?

Mij ook aub? Lachen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 09:12

voorbeeldje:

ik koop iets bij de bewuste persoon, pas na een paar weken na de betaling en een berg pb's en mails en een aangetekende brief wordt er iets opgestuurd dat niet functioneert, dat dus gewoon kapot is.
(dit is mij dus overkomen bij deze Bokker)

is dat netjes handelen?????? Verward

Dacht het niet dus