Mozilla Firefox Updaten enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Guinni

Mozilla Firefox Updaten enzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 21:02

We hebben hier een tijdje terug op alle computers Mozilla Firefox (alleen de Internet Browser dus) geïnstaleerd. Nu was ik deze week bij mijn broer en die heeft Mozilla Firefox én Thunderbird (zover ik begreep is dat dan dus het héle pakket?). Thunderbird (de mailer dus) sprak mij ook wel aan en die wil ik ook wel gaan uitproberen. En verder hebben wij hier een al wat verouderde Mozilla Firefox oid, want mijn broer heeft de nieuwste versie.
Nu vroeg ik me af hoe ik deze boel zodanig kan updaten ed dat ik hier op deze computer gewoon het hele pakket heb en dat het allemaal goed draait. En natuurlijk, wáár moet ik dat gaan downloaden?
Voordat ik hier begin te kliederen wil ik natuurlijk even weten hoe ik dat kan doen zonder dat ik de computer oid sloop Haha! Dus vraag ik het bij deze maar even Haha!

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 21:08

www.mozilla.org/products/

Op zich zit het hele mozilla verhaal wat ingewikkeld in elkaar. In den beginne had je Netscape, dat was een (antieke) browser met geintegreerd mail programma en werd ontwikkeld door een bedrijf (netscape.com). Op een geven moment heeft Netscape hun browser/mailer opensource gemaakt op www.mozilla.org vanaf dat moment konden dus duizenden mensen meehelpen aan de ontwikkeling. Dat ging allemaal best aardig maar Mozilla (browser+mail) was nogal groot en traag. Aangezien veel mensen alleen de browser gebruikte is er toen een nieuw (parallel) project gestart voor Firefox (alleen het browser deel), die was een stuk sneller en kleiner dan het behoorlijk lompe Mozilla pakket. Wat later is toen ook de mailer zelfstandig geworden in Thunderbird.

Op het moment heb je dus:

Mozilla Suite, de browser met ingebouwde mail
Firefox, alleen de browser
Thunderbird, alleen het mail programma

Het gros van de mensen gebruikt alleen Firefox, redelijk wat mensen (zoals ik) gebruiken daarnaast Thunderbird (die geen last heeft van al die irritante email virussen) en sommige mensen gebruiken nog steeds Mozilla (alles in een).

Maar goed. Jij moet kan dus het beste even de nieuwste Firefox en nieuwste Thunderbird downloaden van www.mozilla.org/products/ en dan heb je alles dat je hartje begeert (iig op browser en mail gebied Haha!).

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 21:10

http://www.mozilla.org/products
Eerst Firefox, dan Thunderbird.
Wij gebruiken Firefox al lang op Windows en Linux.
Vergeet vooral niet de tab-functie van Firefox te gebruiken, ideaal.

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 21:11

Ah, BartVB was me voor.
Met een completer verhaal nog wel Haha!

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 21:25

Paps vond het toch een beetje onzin om Thunderbird te installeren, dus heb ik nu alleen Firefox geüpdate (zo?).
Ik begrijp zijn redenen wel, en met Outlook overleef ik het wel (wat is er eigenlijk zo'n groot verschil met Thunderbird? Verward).
Dankjewel allebei!

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 22:08

Veel virussen of spyware die via E-mail wordt verstuurd, zijn gericht op zwakke plekken in Outlook of het adresboek van Outlook.

Bv. een HTML E-mail kan spyware bevatten en omdat Outlook standaard dat mail als HTML pagina toont, wordt de verborgen spyware actief.

Of er wordt een attachment met een E-mail meegestuurd; dubbelklikken in Outlook (wat je natuurlijk nooit moet/mag doen) kan een virus activeren, b.v. zo'n fijne 'stuur dit virus naar iedereen in het adresboek van deze computer'. Jagh.

In Thunderbird (maar ook in andere E-mail clients, wij gebruiken theBat maar die is niet gratis) zijn die functies afgeschermd.

Je kunt in Outlook trouwens ook wel veel uitschakelen (toon geen HTML mails, laadt geen gifjes achteraf enz.) maar de meeste gebruikers doen dat niet/weten dat niet.

Dus ja, als je voorzichtig met Outlook omgaat, overleef je het wel maar het blijft een risicofactor.

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:20

Hoe haal ik de IE en Outlook van mijn computer voordat ik Mozilla installeer (want beide is een beetje teveel van het goede). Kan ik wel mijn favorieten overzetten van IE naar Mozilla?
Verder: ik heb Norton 2005, Spybot en Adaware draaien, blijven die gewoon doordraaien of heb ik dan weer andere anti-spyware nodig?

Menno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:35

Thunderbird vind ik het enige programma van Mozilla waar ik absoluut niet over te spreken ben.

Wanneer je aardig wat mail bij elkaar hebt gespaard wordt hij erg traag en het kost heel veel moeite om al je mail weet terug te zetten in een ander mailprogramma.

Thunderbird kan heel makkelijk mail importeren, maar exporteren is gewoonweg niet mogelijk. Door middel van niet-Mozilla programma's heb ik het in 5 uur!!! voor elkaar gekregen om de mail van Mozilla terug te zetten naar Outlook.

Ik zou wachten tot er een betere versie komt van Thunderbird, want deze bezorgt je meer ellende dan plezier...

Wil je toch perse Thunderbird proberen, zorg dan dat je een goede backup houd van je mail in Outlook. Daar zul je een maand later heel erg blij mee zijn Knipoog