Notebooks etc... hoe gaat dat nou met internet enz

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coentjuh

Notebooks etc... hoe gaat dat nou met internet enz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 23:51

Niet dat ik er 1 ga kopen ofzo hoor.. Maar ik vind zo'n ding zo ontzettend leuk... Dus wie weet over een aantal jaar... Tong uitsteken

Maar even een vraagje, hoe sluit je daar nou internet op aan? Draadloos internet? Hoe zit dat eigenlijk precies?! Bloos!

Groetjes, Sandra!

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 01:21

die van mij gaat gewoon op een modem via de usb poort

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 08:58

Je kunt hem op verschillende manieren aansluiten op het internet.

1. Je neemt een telefoonkabel die stop je in de modem van je laptop (zit er standaard in vaak). Dan kun je inbellen, en betaal je dus per minuut!!

2. Je kunt via ADSL verbinding maken. Je neem de ADSL modem en sluit die op je laptop aan. Dit is vaak een USB modem. Dan stel je het een en ander in en kun je lekker surfen.

3. Je kunt gebruik maken van een netwerk. Je internet komt via een router/proxy binnen. Je gebruikt een UTP kabel om van de router/proxy naar je laptop te gaan. Zo hoef je niet in te loggen. Soms moet je wat aanpassingen doen in dingen als je internet browser, mail en msn om toegang te krijgen. Bij routers hoeft dat doorgaans niet en kun je meteen aan de slag.

4. Wireless. Op je router zit een zogenaam accesspoint aangesloten. Dit is een klein apparaatje wat golven uitzend en die kunnen worden opgepikt door een wireless lan kaart. Die kaartjes zitten tegenwoordig (bijna) standaard in nieuwe laptops. Als je die aanzet kun je die golven oppikken en kun je gebruik maken van het internet zonder een kabel nodig te hebben.

5. Sluit je mobiel er op aan. Dit gaat OF via infrarood OF via een kabeltje. Maar dat kost je een klein vermogen en het is niet vooruit te rammen.

6. Gebruik je kabel modem. Als je kabel internet hebt hoef je alleen een UTP kabel vanaf je modem naar je laptop te gebruiken.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 12:14

Zozo... hahah wat een lijst maar bedankt!!!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 12:16

mijn brower heeft sinds kort een laptop en die doet gewoon de utp kabel erin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 12:19

LiSSy schreef:
mijn brower heeft sinds kort een laptop en die doet gewoon de utp kabel erin

Dat kan, dan heeft hij OF kabel internet en komt die kabel vanaf de kabel modem OF hij zit op een netwerk en die kabel komt vanaf een switch/hub of router.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 12:21

klopt, wij hebben thuis kabel internet en op zijn kamer in een studenten flat gaat het via een netwerk

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 12:47

Ik heb een notebook. Thuis zit ik draadloos en op mijn werk zit ik met een kabeltje Lachen