Eigen internetsite bouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Eigen internetsite bouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 11:59

Al een jaar of 5 lang wordt mij door allemaal mensen beloofd dat ze me "ooit" eens zullen leren hoe ik mijn eigen site van begin tot einde moet bouwen. Nouja, na 5 jaar gedult te hebben gehad en geprobeert te hebben sites te bouwen en online te zetten vind ik het nu genoeg... Ik heb via bokt al hulp ontvangen van orri (thanx) maar ik snap er nog steeds eigenlijk helemaal niks van. Ik kan een beetje een profiel leuk in elkaar zetten op bijv. chatpoint, maar daar blijft het bij, vraag me niet hoe ik mijn site online moet zetten, welke codes ik moet gebruiken, wat er nog meer gebruikt kan worden behalve HTML (ja, ik weet wel het 1 en ander, maar ik weet dat absoluut niet te gebruiken) ik weet ook niet waar ik me het beste aan kan melden enz. Nou had ik al gekeken bij de LOI cursussen, daar staat er inderdaad 1 bij (webdesign) die me interesseert, maar die kost me 90 euro per maand, dat kan ik echt niet opbrengen...
Nou vroeg ik me af of er toevallig een andere weg is om te weten te komen hoe ik een site moet bouwen, want ik ben werkelijk voor 100% een leek. Misschien is er ergens anders de cursus een stuk goedkoper te volgen of is er misschien een site die duidelijke informatie geeft waarvan de site prettig te lezen is of wat dan ook...
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Groetjes Tessa

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 12:02

Heel veel boeken die je gewoon in de boekhandel kan vinden zijn erg handig Knipoog
En tsja... Gewoon doen, heel veel doen, door op (hulp) sites te lezen.

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 12:04

Ik zou je aanraden iets als Microsoft Frontpage te instaleren of een freeware HTML editor. Vooral als je start kan een WYSIWYC handig zijn.. Daarmee hoef je dus niet alle HTML code zelf in te voeren, het werkt zeg maar als Word.
Kijk eens hier > http://www.htmlhelp.com/ en op deze site > http://www.good-tutorials.com/tutorials/5 vind je ook hele goede tutorials voor het maken van een site. Succes!

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 12:23

In Word kan je trouwens ook goed sites bouwen. Ik ben daar ook mee begonnen. Deze site heb ik ook met Word gemaakt. Net als deze.

De meest belangrijke html codes kan je vinden op www.mycu2.nl (mocht je die nodig hebben)

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 12:55

AM -> FZ.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:35

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:40

http://www.handleidinghtml.nl staat ook veel info Lachen

Ben nu zelf bezig met een nieuwe site, html en af en toe een beetje java-script, gewoon in kladblok vind ik het handigst Lachen

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:42

Over kladblok gesproken: als je html zelf gaat schrijven is htmlkit (freeware) een aanrader:

http://www.chami.com/html-kit/

Is duidelijker/makkelijker te zien waar je mee bezig ben dan in kladblok, en heeft een hoop functies (die je niet allemaal hoeft te gebruiken)

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 15:18

thanx Lachen en hebben jullie mss nog een idee over waar ik het beste een domein aan kan vragen? ik wilde een domein aanvragen bij DotTK maar dan heb je eerst nog een andere site nodig... maar ik ben vergeten wat het adres van die andere site was :@

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 15:22

Hmz je kan denk ik het beste je site met een ftp-programma uploaden via je eigen provider. Dan heb je ook geen reclame. Het adres wordt dan meestal wel lang, maar dan kan je daarvoor weer een korter adres aanvragen bij bijv. DotTK.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 15:31

Wil je betalen voor serverruimte? heb je gratis serverruimte bij je provider? of wil je gratis serverruimte?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 15:43

Jah, ik kreeg net idd ook van iemand anders de tip DotTK heb me er zojuist op aangemeld, ben benieuwd Lachen

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 19:43

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 21:45

tnz, maar cathelijne, waar moet ik precies zijn om webruimte aan te vragen? want ik zie wel van alles over domeinnamen en webruimte tegen betaling, maar ik wil er niet voor hoeven betalen.....

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 21:48

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 21:49

Je kan geen gratis webruimte aanvragen bij dot.tk, alleen een gratis adres.

Voor gratis serverruimte zal je bij bijvoorbeeld geocities/lycos/angelfire moeten zijn. Nadeel: je krijgt een hoop reclame/banners/ads op je site.

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 22:10

Ook nog een handige tip voor het maken van een site, ga met microsoft Frontpage (hoort bij office) aan de slag... www.webmonkey.com is ook erg duidelijk als je wil leren website te maken, die heb ik veel gebruikt