Is er nog een forum die niet op ruzie uitdraait?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 23:34

Justy schreef:
Verbeter Bokt, begin bij jezelf.


Bok niet, lees bokt Haha!

Sommige topics vragen nou eenmaal om een harde aanpak, inderdaad om heeeel duidelijk te maken dat hetgeen daar gemeld wordt echt niet kan.

Goed alternatief is soms om het heel melig te maken, toch Justy? Tong uitsteken

(edit: quote)
Laatst bijgewerkt door QQQQ op 04-09-04 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 23:34

Vvdd -> FZ

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 23:37

Soms is humor de juiste aanpak ja Haha!

Ayasha
Blogger

Berichten: 58008
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 23:40

niet altijd Justy.
ik kan je zeggen dat als ik nou humor gooi in dat zogezegde irriterende topic waarin ruzie en woordenwisselingen zijn Haha! (terwijl Phar nog nooit zon kalm topic gehad heeft) het wel degelijk een gevaarlijk topic zou kunnen worden Knipoog dit is gewoon een serieus onderwerp.

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 23:44

Wij hebben zelfs al veel lol gehad met stang en trens en slof hoor.
Alles is mogelijk!

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 23:45

Op Tinkerpraat is het ook altijd erg gezellig OK dan!
Nooit ruzie en RESPECT voor elkaars mening.

SDE
Berichten: 941
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Antwerpen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-04 23:45

_ortiz_ schreef:
hallo!!! ze zegt toch alleen maar dat het niet normaal is als iemand dat doet.
en sorry dat ik het zeg maar wie begint er hier nou ruzie te zoeken???
en ik begreep ook uit dat vorige topic dat JIJ dat veulen longeerde.
en ik wil hier helemaal geen "aanval" op je doen hoor maar je kan ook even een beetje aardig blijfen en niet meteen monster af lopen katten Scheve mond


Lunas schreef:
Er zijn al veulens die vanaf hun 6 maanden een hoofdstel omkrijgen bij het longeren. Dit wel met een rubberen bitje. Gewoon omdat ze te sterk zijn voor enkel longeren met halster.

A. Waaruit leid jij af dat ik veulens van 6 maanden longeer!

B. Reageer jij vriendelijk op iemand die op een lacherige manier beweert dat je niets van paarden kent, alhoewel dat je evenveel ervaring met paarden hebt, als de persoon in kwestie oud is?!

SDE
Berichten: 941
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Antwerpen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-04 23:47

Humor moet zeker kunnen!! Dat moet wel als je met paarden werkt!
Laatst bijgewerkt door SDE op 04-09-04 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 23:47

Weer die stang, trens en slof >;) Clown

Over het algemeen bestaat Bokt echt niet uit alleen ruzie hoor. Alleen soms moet je iemand met wat krachtiger bewoordingen dingen duidelijk maken, anders dringt het niet door. (en dan heb ik het over dingen als stang, trens en slof, veulens inrijden met 1,5 jaar, hengsten ondoordacht kopen etc.)

_ortiz_

Berichten: 523
Geregistreerd: 26-06-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 23:49

en mischien heb ik het wel verkeerd begrepen Scheve mond sorry daar dan voor!
weet je ik zo die mensen dan gewoon lekker negeren!

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 23:52

Lunas"]
Zoals ik betwijfel of jij verstand hebt van schrijven. Last van dyslexie?
[/quote]
Off-topic: dit vind ik een not-done opmerking! Lips are sealed Sommige mensen hebben écht last van dyslexie (en misschien is monster daar wel ééntje van, het zou zomaar kunnen) en dat is niet iets waar je mee spot Boos!

On-topic: Er zijn een heleboel topics die níet op ruzie uitdraaien. Feit is dat dit een openbaar forum is waar iedereen kan en mag reageren en zijn/haar mening geven. Als je een topic opent kan je daar dus reacties op verwachten en dat is heel normaal: wat je daar verder mee doet moet iedereen voor zichzelf weten.
[quote="Lunas schreef:
B. Reageer jij vriendelijk op iemand die op een lacherige manier beweert dat je niets van paarden kent, alhoewel dat je evenveel ervaring met paarden hebt, als de persoon in kwestie oud is?!

Ja! Als je echt zo sterk het idee hebt dat die persoon op dat moment niet serieus te nemen is waarom zou je je er dan druk om maken of boos worden?

Overigens zegt hoeveel jaar je ervaring hebt met paarden láng niet alles en kunnen mensen die een stuk jonger zijn dan jij soms óók hele zinnige opmerkingen maken!
Laatst bijgewerkt door Eliane op 04-09-04 23:56, in het totaal 1 keer bewerkt

SDE
Berichten: 941
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Antwerpen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-04 23:55

_ortiz_ schreef:
en mischien heb ik het wel verkeerd begrepen Scheve mond sorry daar dan voor!
weet je ik zo die mensen dan gewoon lekker negeren!


Moeilijk hoor, ik ben een heel rustig persoon, maar als ze me beginnen aan te vallen en woorden verdraaien ...

Voor de rest die volgt OK dan! : neem een biertje!!

_ortiz_

Berichten: 523
Geregistreerd: 26-06-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 23:56

ben het helemaal eens met Eliane eens (dit bedoelde ik dus maar zij legt het even beter uit Vork )

SDE
Berichten: 941
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Antwerpen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-04 23:58

Eliane schreef:
Ja! Als je echt zo sterk het idee hebt dat die persoon op dat moment niet serieus te nemen is waarom zou je je er dan druk om maken of boos worden?

Overigens zegt hoeveel jaar je ervaring hebt met paarden láng niet anders en kunnen mensen die een stuk jonger zijn dan jij soms óók hele zinnige opmerkingen maken!


Ja, die reactie was eruit voor ik het wist! Zag pas later dat ze maar 14 was!
En als ik in mijn element ben, ben ik moeilijk te stuiten. Ik denk dat vele ruiters zo'n een bericht niet zouden negeren als tegen hun gezegd wordt dat ze niets van paarden weten.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 23:58

Lunas schreef:
Voor de rest die volgt OK dan! : neem een biertje!!


Cassi gaat niet volgen hoor...van mij krijg je geen gelijk Ach gut
Schijnheilig

Annelies

Berichten: 18
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 00:09

Ik vond het hier eigelijk juist meevallen. OK dan!


Ik zat voorheenveelopmkn (sorry=6
':GFV?......de kat loopt over mijn toetsen bord!!!!! Tong uitsteken

ik zei dus..ik zit ook veel op het forum van divoza...daar word pas wat afgebekt..

Ik ben pas net hier maar dit bevalt me wel. tja oke beter om helemal niet de mopperen maar dat blijf je toch wel houden denk ik

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 00:15

Lunas schreef:
Ja, die reactie was eruit voor ik het wist! Zag pas later dat ze maar 14 was!

Oh...
Dus alleen maar omdat ze maar 14 is werd je er boos om? Als iemand van 40 nou zegt dat je niks van paarden weet vind je dat geen probleem? Verward Voor hetzelfde geld zit je tegen anky de 2e te praten; ik vind het nogal onrespectvol om er maar vanwege iemand's leeftijd vanuit te gaan dat die persoon onzin praat...
En als ik nu een typfout maak, krijg ik dan ook een opmerking over dyslexie naar m'n hoofd? Ik ben ten slotte pas 18 Lips are sealed Om maar even te muggeziften; jouw berichten zijn ook niet fout-vrij: 'Zo'n een bericht' is óók geen correct Nederlands...
Citaat:
En als ik in mijn element ben, ben ik moeilijk te stuiten. Ik denk dat vele ruiters zo'n een bericht niet zouden negeren als tegen hun gezegd wordt dat ze niets van paarden weten.

Ik mag toch hopen dat de meeste zo verstandig zijn om zulke dingen van zich af te laten glijden ipv je er druk om te maken wat een onbekende op internet over je zegt... Je kan ook gewoon reageren met 'Ik denk daar anders over' ofzo ipv zo'n opmerking

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 00:16

typefout Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 00:32

Het is mij ook opgevallen hoor, vooral de laatste tijd dat er met vaak weinig respect een mening gegeven word.Er zijn hier echt mensen die antwoorden om te antwoorden.Zelf haal ik vaak als ik zo iets lees maar eens diep adem en click maar gauw door naar een ander topic.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 08:26

hmmmmmm, ik heb nooooooit ruzie Haha! Haha! Haha! Ik verschil wel eens van mening Haha! Haha! Haha!

Cowgirl

Berichten: 23757
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 09:41

Uhhh waar begon dit topic ook alweer mee???? Verward


"is er nou nooit een topic wat niet op ruzie uitdraait"

Helaas ook in dit topic is het bijna zover.

judithM
Berichten: 1500
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 10:15

Ziek Knipoog

Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 11:53

om dit topic gaat het [VMR] hoofdstel indoen bij paard die 15 maanden oud is??

en waarschijnlijk ook om mijn opmerking (waar ik overigens nog steeds achter sta- maar die juist door de topicstarter niet goed is gelezen ! want ik beschuldig hem/haar niet, maar stel me de vraag WIE dit doet; zie hier)

Mist"]
`

Welke idioot gaat nu een veulen van 6 maanden longeren Verward is 3 jaar niet vroeg genoeg om een paard te verpesten ?
[/quote]

en dan krijg je dit genuanceerde antwoord:
[quote="Lunas schreef:
Misschien dat jij je paarden verpest...

Loop jij eens met een hengstenveulen van 6 maanden en 300 kg rijk langst de straat. We wonen niet allemaal in boerencity Essen.

Veulens zijn geen watjes!


Waar ik wijselijk maar niet op in ben gegaan Haha! Knipoog

pot verwijt de ketel dus........
Ik zou me maar niet op FA laten zien als ik jou was, dat wordt vast teveel, bekijk de (oude) topics maar eens over lendenmechanisme dat zijn pas heftige discussies Haha!

SDE
Berichten: 941
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Antwerpen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-04 12:11

Eliane schreef:
Ik mag toch hopen dat de meeste zo verstandig zijn om zulke dingen van zich af te laten glijden ipv je er druk om te maken wat een onbekende op internet over je zegt... Je kan ook gewoon reageren met 'Ik denk daar anders over' ofzo ipv zo'n opmerking


Euhm, ik denk dat je het niet goed begrijpt. Juist OMDAT ze 14 jaar is, heb ik spijt van die opmerking. Ik wist bij het typen van het bericht niet dat ze zo jong was. Zo'n jong iemand heeft een dunnere huid dan iemand van 35 jaar. ALs ik haar leeftijd op voorhand wist dan was ik er zelfs nog niet op in gegaan.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 12:27

Ik kijk zelf zelden of nooit in een profiel. En ook bij mij komt er dan wel eens een opmerking uitrollen die misschien niet gepast is, maar spijt heb ik daar dan niet van. Ook al behoort de topicstarter tot de jongere generatie bokkers, als ze meedoen op een volwassen forum, kunnen ze volwassen tegengas verwachten.

Hoe vaak hoor je niet dat ze "volwassen" behandelt willen worden? "Oh, maar ik ben al 14 en dus geen kind meer?" En dan op het moment dat het werkelijk hard tegen hard gaat moeten we er wel rekening mee houden dat ze nog 14 zijn?

Op het moment dat je meedoet aan een volwassen forum, heb je je aan te passen. En anders moet je maar met barbiepoppen gaan spelen.