Daarnaast is het zo dat beide servers er soms ineens helemaal mee op houden wat het serveren van pagina's betreft. Meestal is het dan voldoende om de HTTP server (apache in dit geval) te herstarten maar een heel goed teken is dit niet. In de hoop dat dit verbetering geeft is net PHP 5.0.1 geinstalleerd op beide web servers ipv PHP 4. Dit is een redelijk grote upgrade en er kunnen nu twee dingen gebeuren: Bokt draait beter of Bokt draait slechter

De uitkomst van de tests tot nu toe is dat PHP 5 beter zou moeten draaien maar die tests zijn niet op de live servers uitgevoerd. Er is natuurlijk een kans dat jullie dingen doen die ik nog niet getest heb of dat de webservers net wat anders op PHP5 reageren dan de test server. We zullen dit in de loop van vandaag zien

Met een beetje geluk draait vanaf nu alles dus wat stabieler, op zondagavond zal de site nog steeds traag zijn omdat het dan erg druk is en de beide webservers gewoon niet krachtig genoeg zijn. Maar het zou iig mogelijk moeten zijn om de site constant te bereiken, niet dat hij er om de paar dagen weer een paar uur half uit ligt. Ik hoop dan ook dat ik tijdens mijn vakantie (ik ga maandag weg voor een week) geen SMSjes krijg over plat liggende servers

In geval van nood staat de apache met PHP4 nog op de server, indien nodig kan Ime alles dus om zetten naar de oude situatie maar ik heb er redelijk veel vertrouwen in dat alles met PHP5 gewoon blijft draaien.
Laat het aub even weten als je nu ineens vreemde dingen tegenkomt op Bokt. Thanks!
PS. Deze upgrade staat helemaal los van de upgrade waar 1 september een dienstmededeling over geweest is. De upgrade van het OS moet nog gedaan worden maar dat wordt ergens na week 37.