Ik zal mijn idee even uitleggen. In dat topic kunnen mensen een soort van afscheidsbrief schrijven. Ze schrijven waarom ze gaan (maar niet al te verbitterd) en vertellen over hun tijd bij Bokt. Ze plaatsen wat links naar hun meest dierbare of grappigste topics, vertellen over de goeie oude tijd, en zeggen dingen als "ik heb hier vrienden voor het leven opgedaan en Bokt zal altijd een warm plekje in mijn hart houden".
Waarom nou dit? Ik denk dat we (na 4 jaar) een moment hebben bereikt waarop sommige mensen Bokt zijn ontgroeid en waarop Bokt deze mensen is ontgroeid. Maar deze mensen hebben hier toch wel wat ingestoken, zijn emotioneel een beetje verbonden met zo'n forum. Die willen niet geruisloos verdwijnen. Als je een afscheid institutionaliseert, krijg je geen drama's die zich soms kunnen voordoen bij een afscheid. (Dan zou het wel een topic moeten zijn waarin je gewoon alleen die brieven plaatst ofzo, niet dat het nog weer een hele discussie wordt en als mensen iemand uit willen zwaaien, dan sturen ze maar een pb.) En het lijkt me ook wel vermakelijk, zo'n topic. En het voegt ook meer toe dan een voorstel-topic of het gemiddelde zeur-topic over hoe leuk Bokt vroeger wel niet was.
Geinspireerd door Freud: kanaliseren die hap!