MS Word vraag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Menno

MS Word vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 20:19

Weet iemand hoe je een schrijfbeveiliging in Word in kan stellen, met uitzondering van een aantal woorden/velden.

Wanneer je een standaardbrief hebt kun je deze zo instellen dat je bv. de datum in kunt vullen, op enter klikt en dan vervolgens naar het volgende veld springt (bv. aanhef).

Mij is verteld dat je dit in moet stellen met Macro's, maar wat ik ook probeer, dit is het niet... Scheve mond

Ik heb dit ooit eens in een Word-document gezien, maar heb nog niet kunnen vinden waar je het in kunt stellen...

PS. Ik bedoel niet de optie: Extra > Document beveiligen Knipoog

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 20:31

Wat de hulpfunctie van Word geeft na het zoeken op "veld beveiligen"

Velden vergrendelen of ontgrendelen
Als u een veld wilt vergrendelen en wijzigingen aan de huidige veldresultaten wilt voorkomen, klikt u op het veld en drukt u vervolgens op CTRL+F11.

Als u een veld wilt ontgrendelen en bijwerken mogelijk wilt maken, klikt u op het veld en drukt u vervolgens op CTRL+SHIFT+F11.

Velden ontkoppelen
Klik op het veld en druk vervolgens op CTRL+SHIFT+F9.
Opmerking Zodra een veld is ontkoppeld, wordt het huidige veldresultaat gewone tekst. Als u de gegevens op een later tijdstip weer wilt bijwerken, moet u het veld opnieuw invoegen.

Voorkomen dat formulieren met formuliervelden door gebruikers worden gewijzigd
Als u een formulier hebt gemaakt dat in Word wordt bekeken en ingevuld, moet u dit beveiligen zodat gebruikers alleen gegevens kunnen invullen op de daartoe bestemde plaatsen.

Klik op Document beveiligen in het menu Extra.

Klik op Formulieren

Als u een wachtwoord wilt toewijzen aan het formulier zodat gebruikers die dit wachtwoord kennen de beveiliging kunnen opheffen en het formulier kunnen wijzigen, typt u een wachtwoord in het vak Wachtwoord. Gebruikers die het wachtwoord niet kennen, kunnen wel gegevens typen in de formuliervelden.

Als u het gehele formulier wilt beveiligen, klikt u op OK.
Als u slechts een deel van het formulier wilt beveiligen, moeten deze delen zich in aparte secties bevinden. Klik op Secties en schakel de selectievakjes uit van de secties die u niet wilt beveiligen.

Tip Als u bezig bent een formulier te ontwerpen of te wijzigen, kunt u snel de beveiliging in- en uitschakelen door op Formulier beveiligen te klikken op de werkbalk Formulieren.

Menno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 20:43

Bloos! De F1 help toets bestaan nog steeds...

Dit is wat ik bedoelde! Bedankt! OK dan!