met wat een site maken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caroline81

met wat een site maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 15:20

Ik ben bezig met het maken van een website.
Wat ik wil is een verenigings-site waarop je net zo makkelijk als op een forum nieuwberichten kan toevoegen. Zodat je van elke pc, zonder al te veel kennis, kan updaten.

Ik ben nu bezig met phpnuke, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik er niet helemaal uit kom. Bovendien kan je in de nieuwsberichten geen bbcode gebruiken en daar had ik eigenlijk wel op gehoopt.

Verder heb ik dreamweaver en frontpage op de pc.

Ik heb met dreamtools een keer een site gemaakt en dat werkte wel erg makkelijk maar dat programma ben ik kwijt en volgens mij konden daar ook geen nieuwsberichten in. Maar zoiets zoek ik dus.

Wie kan me zeggen wat het makkelijkste werkt en wat tips zijn ook welkom Lachen

Jorrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 21:59

PHP-nuke is meer een site content systeem, komt er op neer dat je het op je site gooit, en dan kan je wat aan de schil sleutelen die wordt geleverd, maar is niet echt een persoonlijke website op die manier, vind ik.

Zelf gebruik ik dreamweaver, is op zich wel aardig te doen, en gewoon veel dingen op internet opzoeken.

Little_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:26

Op zich is iets als phpnuke, xoops enzo wel een goede optie, als het je lukt om het te installeren. Je kan dan gewoon makkelijk nieuwsberichten posten, net zoals op een forum. Gewoon inloggen en dan kun je berichten plaatsen, op poll stemmen etc (kan je als admin allemaal zelf instellen). Wel is het maken van een eigen layout een heel stuk moeilijker bij zulke dingen. Er zijn wel aardig wat templates beschikbaar, maar het maken van een eigen layout is niet zo makkelijk en er is volgens mij ook niet zo heel veel documentatie daarover te krijgen (een jaar terug iig nog niet).

Dreamweaver vind ik zelf een heel fijn programma, maar met puur html (dus geen php of iets dergelijks) dan kan je alleen handmatig nieuws toevoegen, en dus niet 'zoals op een forum'. Dreamweaver vind ik trouwens beter dan Frontpage.

Maar iig, succes met je site Lachen

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:41

kijk eens op www.mamboserver.com

Is een opensource content managment systeem. Best veel mensen gebruiken het, dus ook wel goede extra's voor te vinden. Bijvoorbeeld op www.mamboportal.com Lachen
Vereist op je server wel php en mysql. Maar als je online nieuws enzo wil kunnen toevoegen kun je daar al haast niet onderuit als het simpel te bedienen moet zijn Lachen