Waarom huiswerktopics niet toegestaan?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 10:00

Alles wat je moet weten over je huiswerk, staat over het algemeen in je boek.

Werkstukken die je moet maken: er is altijd wel iets te vinden. Als je met Google niets vind, misschien dan een rondje bibliotheek?

Leraren zijn heus niet gestoord, als ze weten dat je over dat onderwerp niets geschikt kunt vinden, dan zou je er ook geen werkstuk over mogen maken.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 10:05

Hmmm ik kan me een topic herinneren over een enorme som van mij voor bouwfysica waarin ik precies uitlegde wat ik eraan gedaan had maar hij nog steeds niet uitkwam. Ik liep telkens vast. Genoeg moeite getoond, lijkt me, maar die werd ook zo op slot geknikkerd met de term 'huiswerktopics niet toegestaan'

Kijk, iemand die een verhaaltje neerzet met de mededeling 'svp frans vertalen, het moet overmorgen ingeleverd worden en ik heb geen zin/ik wil paardrijden', okee. Maar iets genuanceerder beleid zou geen kwaad kunnen!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 10:14

QED dus (Jantien, Romkabouter).

Lachen

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 10:30

Te makkelijk BV

Shiloh

Berichten: 19793
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 16:36

maar wat laura zegt bedoel ik dus wel. Zodra er in een topic ook maar iets over school of huiswerk staat word het op slot gegooid. Kijk als de theorie van het bokt beleid in de praktijk ook gehandhaafd werd zou ik er niet over begonnen zijn. Tuurlijk vind ik het logisch dat je eerst zelf moeite hebt moeten doen. Maar je komt ook wel eens tegen dat mensen WEL moeite hebben gedaan en toch hulp zoeken, dat het topic zonder pardon op slot word gegooid.

Ik had dus niet gelijk gereageerd op Bart, maar ik denk dat ik toch tot de conclusie kom dat een topic te snel zonder pardon op slot word gedaan en dat de theorie dus niet tot zijn recht komt in de praktijk!...

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 19:54

je moet er gewoon het plezir van in zien om de dingen zelf op te lossen Clown jaja, leren kan soms zelfs plezierig zijn.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 19:56

ja maar als je er geen plezier in hebt, is het wel eens handig als andere je kunnen helpen.
idd hele werkstukken zijn niet de bedoeling, maar iemand op weg helpen is toch geen probleem lijkt mij.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 20:47

ik vind dat het helpen best moet kunnen, ik begrijp dat topics worden gesloten als er complete antwoorden worden gevraagd, terwijl het makkelijk op te zoeken is. maar bijv. een topic van mij: [AM] 40 mensen gezocht voor...
vind ik het onzin dat het gesloten werd, maargoed. (als ik enquete erboven had gezet, waarschijnlijk niet Knipoog )

Shiloh

Berichten: 19793
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 20:52

dat is dus ook inderdaad precies wat ik daarmee bedoel. Ik vind dat daar niks verkeed mee is. Bovendien was er waarschijnlijk niks mis mee geweest als ze er niks over school bij had gezet, maar gewoon.. enquete.. ben benieuwd Knipoog dan was er waarschijnlijk niks aan de hand geweest. De theorie komt gewoon niet overeen! Alles met school word zonder pardon een slot op gegooid!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 20:57

Shiloh schreef:
maar wat laura zegt bedoel ik dus wel. Zodra er in een topic ook maar iets over school of huiswerk staat word het op slot gegooid. Kijk als de theorie van het bokt beleid in de praktijk ook gehandhaafd werd zou ik er niet over begonnen zijn. Tuurlijk vind ik het logisch dat je eerst zelf moeite hebt moeten doen. Maar je komt ook wel eens tegen dat mensen WEL moeite hebben gedaan en toch hulp zoeken, dat het topic zonder pardon op slot word gegooid.

Ik had dus niet gelijk gereageerd op Bart, maar ik denk dat ik toch tot de conclusie kom dat een topic te snel zonder pardon op slot word gedaan en dat de theorie dus niet tot zijn recht komt in de praktijk!...

Nee hoor niet altijd Lachen
Een voorbeeldje van mij [AM] HELP verschillenanalyse
Dit topic is echt niet op slot gegaan Knipoog

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 21:12

Er blijven vaak genoeg huiswerktopics open hoor, voor de meeste topics gaat de reactie van Bart op, dat als de topicstarter het wel geprobeerd heeft zelf te doen, maar het hem niet is gelukt en dan pas om hulp vraagt, dat best mag.
Er zijn een paar maanden geleden o.i.d. wel een paar enquete-topics op slot gegooid, terwijl andere weer open bleven, dat klopte niet helemaal, maar volgens mij is daarover ook al een topic op FZ geweest.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 21:17

frostwood schreef:
(...)
Bovendien betaal je voor school, dus zou je gek zijn om het niet daar te vragen.

Hier kan ik mij alleen bij aansluiten.

Zo kwam ik laatst een topic tegen waar ik gewoon een beetje boos van werd (Spijt me).
Het ging over een Engels boek wat op school lag terwijl de dag er op toets was. Bericht was later op de avond geplaatst.

Wat wil je dan dat bokkers doen...?

Punt is: Bokt is een paardenforum met een paar andere kleinigheidjes. Heb je vragen over je huiswerk of ben je gewoon opzoek naar een compleet werkstuk omdat je te lui bent om er zelf een te maken? Dan heb je daar een handige leraar voor of een website om iets te jatten.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 09:24

Romkabouter schreef:
Te makkelijk BV


Easy(going) is my middle name. Haha!

@Fairie:

Citaat:
Punt is: Bokt is een paardenforum met een paar andere kleinigheidjes.


Kom op zeg: zolang bokt bol staat van de zwangeren, hamsters,
vriendjuhs, mensenvoer en wat al niet, lijken me huiswerkkwesties niet
alleen net zo passend, maar bovendien niet zelden het niveau van
voornoemde onderwerpen vèr overstijgen.

En zeg nou zelf: ga je bijv. tegen iemand die zijn (erge) ziekte ter sprake
brengt nou ook zeggen: "daar zijn sites van patiëntenverenigingen
voor!" ?? Verward

Nadir

Berichten: 12733
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 11:42

Eigenlijk vind ik dat er best een apart deel mag komen voor schoolzaken enz... Bijvoorbeeld voor huiswerktopics, wel volgens de regeltjes Knipoog Maar ook voor dingen als werkweek of problemen met een leraar of zoiets... Dan komt het niet bij Jeugdhonk of Algemeen te staan, dus hebben mensen die zich daar niet voor interesseren daar ook geen last van... Ik vind dat je op bokt hier best onderling over kan praten...

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 12:11

Hebben we al een [SZ] ?

Zo niet, dan lijkt me dat een puik plan. OK dan!

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 12:15

Aan de ene kant vind ik het wel logisch dat een huiswerk toppic niet mag, maar er zijn ook fora's hier op bokt waar je ook niet over paarden hoeft te praten?!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 12:29

Ik vind het een beetje overdreven om alles maar pardoes op slot te gooien. Overleggen is niet bokt zijn sterkste kant... Miss dat er eens wat vaker overlegt moet worden met bokkers voordat er een bepaalde wijziging o.i.d. wordt gehandhaaft!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 12:58

Ik lees altijd het topic goed oor. Als iemand duidelijk moeite heeft gedaan voor het een en ander en er niet uit komt dan mag het open blijven.

De scheidslijn is echter erg vaag. Dus het is moeilijk te bepalen of iemand zijn huiswerk door een ander wil laten doen of niet.

Wordt er een topic op slot gezet en je bent het er niet mee eens. Ram dan alstublieft op de TeM knop. Dan kijken er in ieder geval meer mods, en wordt het eventueel besproken zodat hij weer (eventueel) open gaat.

We zijn echt de beroerste niet hoor.

Bokt is een paardenforum. En natuurlijk is er ook genoeg ruimte voor algemene dingen.

Maar er zijn al heel veel school topics.

Als ik het antwoord vrij makkelijk kan vinden met google gaat hij ook op slot. Het helpt dus om in je topic te melden wat je allemaal al hebt gedaan. is het voor ons ook duidelijk dat er echt wel wat moeite voor gedaan is.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 16:32

Heike, wat is er tegen een [SZ] ?
Ik bedoel: is het überhaupt bespreekbaar (jullie zijn immers de
beroerdsten niet, zeg je? Schijnheilig )