Lek gebruikers database bokt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PascalB

Lek gebruikers database bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 16:45

Ik krijg op mijn mailserver meerdere inlogpogingen met een uniek mailadres wat ik alleen gebruik op bokt.
Is er een lek geweest op de bokt gebruikers database?

Waarschuwing Verbinding 20-04-2026 16:40:57 bokt@xxxxxxxxxxxxxxxx.nl User [bokt@xxxxxxxxxxxxxxxx.nl] from [xxx.150.196.36] failed to log in via [Server] due to authorization failure.
Waarschuwing Verbinding 20-04-2026 16:36:39 bokt@xxxxxxxxxxxxxxxx.nl user [bokt@xxxxxxxxxxxxxxxx.nl] from [xxx.65.134.229] failed to log in via [Server] due to authorization failure.

Dit is voor het eerst dat dit account gebruikt wordt waarbij pogingen worden gedaan om in te loggen op de mailserver.

Lieser

Re: Lek gebruikers database bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:14

Dat zou misschien ook verklaren waarom ik ineens extra inlogstappen moest doorlopen voor twee andere websites.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:34

Hmm, dat is bijzonder inderdaad. In de userdatabase staan een aantal andere unieke email adressen om dit soort dingen te herkennen en daar heb ik (nog?) niets op gezien. Bij 'Have I been Pwned' is er ook niets bekend.

Heb op de servers geen bijzondere activiteit gezien maar ben een midweek weg dus is even behelpen hier.

Dank voor het melden in ieder geval!

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 20:45

Ik had ook al een check gedaan bij Have I been Pwned.
Ik heb ook geen mislukte andere inlog pogingen van andere unieke adressen die naar een probleem wijzen aan mijn kant.

Voor mij is het ook geen gevaar, het is een alias mailadres, inloggen er mee gaat niet lukken.
Het gaf alleen een trigger omdat ik dit unieke adres nog nooit voorbij het zien komen als inlog poging.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:53

Ik kreeg gisteravond (op telefoon) en vanochtend bokt in een soort kale versie? Leek op een excel sheet bijna, alles zonder kleur maar wel met tekst. Heb niet ingelogd voor de zekerheid en vanmiddag was alles weer blauw en normaal.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 20:56

CastaMickey schreef:
Ik kreeg gisteravond (op telefoon) en vanochtend bokt in een soort kale versie? Leek op een excel sheet bijna, alles zonder kleur maar wel met tekst. Heb niet ingelogd voor de zekerheid en vanmiddag was alles weer blauw en normaal.

Is dit niet de Bokt.nl Office layout die je kan instellen in je profiel?

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 7 min geleden

Hier ook een Bokt-specifiek mailadres en op Have I Been Pwned monitor ik m'n hele domein. Geen breaches voor Bokt tot dusver hier.

CastaMickey schreef:

BartVB @ [BZ] Voorpagina stuk?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 2 min geleden

PascalB schreef:
CastaMickey schreef:

Is dit niet de Bokt.nl Office layout die je kan instellen in je profiel?

Ja. Maar die heb ik niet ingesteld en toen ik moest inloggen (terwijl ik ingelogd was) kreeg ik ook deze layout