Ardanwen Stables: wie zijn wij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ardanwen

Ardanwen Stables: wie zijn wij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:29

Hallo allemaal

Ik stel onszelf graag even voor. Wij zijn een kleinschalige Menorquin (Pura Raza Menorquina) fokkerij in België (dicht bij de Franse grens).

De liefde hiervoor is gegroeid door dat we al jaren met Iberische rassen werken voor onze shows (middeleeuws jousten en valkerij te paard). Toen we jaren terug op zoek waren naar nog een paard om aan te schaffen, zijn we naar Menorca gegaan en op slag verliefd geworden op het ras!

We hebben ook nog met lusitano's gefokt, maar door gezondheidsproblemen met m'n dekhengst (Lyme) besloten om niet meer met hem verder te fokken.

Zelf werk ik, Thalya, met Milo Mendeleo (PRM dekhengst) en Seraphim D'Ardanwen (PSL) en binnen een paar jaar Uri D'Ardanwen (ook PSL, beide zonen van mijn hengst). Ik rijd vooral klassieke dressuur en bereid de paarden voor op shows. Daarnaast geef ik hierin les en revalideer paarden.

Mijn man rijdt zijn shows met Galactic (PRM) en Caloros (PRM dekhengst) en binnen een paar jaar met Pasco D'Ardanwen (PRM).

Dus wie graag kennis wil maken met het ras, is altijd welkom!

http://www.ardanwenstables.be

Afbeelding

Afbeelding

sevenofnine

Re: Ardanwen Stables: wie zijn wij?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:58

Blij dat zo'n mooi ras vertegenwoordiging heeft in de benelux & op bokt!
Die ridderspelen zien er echt stoer uit (en de rest natuurlijk ook).

Depende

Re: Ardanwen Stables: wie zijn wij?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:14

Wat een prachtige paarden, ik ken de Menorquin alleen uit de rassen encyclopedie die ik vroeger had.

Maar je man zou natuurlijk wel een wit schild moeten hebben met zo’n Stalnaam *D

Ardanwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 23:43

Ja klopt :') maar het zwarte paard heeft ie dan wel al !