25 jaar 'de kracht van Bokt': meest bijzondere item?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Foaly

25 jaar 'de kracht van Bokt': meest bijzondere item?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 13:32

Ja dat dus :D

We kennen allemaal 'de kracht van Bokt': iemand heeft een babybroekje nodig in een bepaalde maat die alleen nog bij de Hema in Schubbekutteveen verkrijgbaar is, of iemand heeft een heel servies verzameld maar mist nog één bordje. Er wordt een bericht op Bokt geplaatst, en twee dagen later is het babybroekje op de post en heeft de andere persoon zijn servies compleet. Ik heb volgens mij nog nooit gezien dat iets niet is gelukt, en het blijft toch bijzonder hoe mensen bereid zijn elkaar te helpen <3

En nu vroeg ik me dus af, met het 25-jarig Bokt jubileum: wat is volgens jullie het meest bijzondere dat een andere bokker ooit voor iemand heeft gehaald? Ik vond de spoelbak van Jolien87 (dit topic: [LZP] Wie gaat er naar Ikea Osnabrück?) namelijk best een leuke vraag, en er zijn in 25 jaar vast nog wel veel gekkere dingen voorbij gekomen, dus, brand los :D

Century

Re: 25 jaar 'de kracht van Bokt': meest bijzondere item?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:41

Leuk topic, ik vind zulk soort topics ook altijd geweldig!
Een tijd terug ook een oproep gedaan voor een servies voor mijn zus, het is niet helemaal compleet geworden maar er was een boel verzameld en ze was er erg blij mee.

Ben benieuwd naar de andere reacties.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:04

Geen voorwerpen, maar wat ik altijd heel bijzonder vind is dat Bokkers wildvreemde mensen in nood opvangen.

2 Jaar geleden ofzo. Omdat de huur opgezegd is en er nog geen andere woonruimte gevonden is.

En, jaren geleden alweer, iemand opgehaald uit een gewelddadige relatie.

En misschien zijn er nog wel meer voorbeelden.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:06

leuk topic ! ik heb geen verhaal want ik zoek meestal alleen paardenspullen via bokt.

Ik vind bokt sowieo een top forum. Ook bij de meer moeilijke topics als je een keer hulp , tip of steun nodig hebt staat er altijd wel iemand voor je klaar met helpende woorden.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:42

Ja, dat zijn leuke topics, en mensen vinden ook altijd van alles... :D

Jaren geleden opende ik eens een topic of iemand kon helpen om een camera op te halen, maar deze werd toen accuut gesloten, met dat daar bokt niet voor was... Nou ja, blijkbaar een beetje toch wel, zo worden mensen toch geholpen... :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:48

Ik denk dat ik dit wel een van de meest indrukwekkende topics vond. Zo ontzettend lief van darkangel om poetser in huis te nemen, en uiteindelijk voor haar te zorgen tot het einde :knuffel:
[LZP] Tussen de mazen van het net..

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:15

Warboel schreef:
Ik denk dat ik dit wel een van de meest indrukwekkende topics vond. Zo ontzettend lief van darkangel om poetser in huis te nemen, en uiteindelijk voor haar te zorgen tot het einde :knuffel:

Dit heb ik toen gevolgd ook, zo lief van Darkangel en haar man. Poetser heeft er zoveel aangehad

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:53

Een Bokker had op Equitana een leren halster laten customizen met een gegraveerd naamplaatje. Was de stand niet meer te vinden en ze moest naar huis. := Dus ik samen met een andere Bokker op zoek naar deze stand op basis van paar aanwijzingen hoe de stand eruit zou zien. _O- Uiteindelijk de stand gevonden. Het halster hebben we terug in Nederland toen op de post kunnen doen. 8-)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:03

Warboel schreef:

Mijn moeder heeft nog een orka voor haar gehaakt, dat was haar lievelingsdier.
Ze was er erg blij mee.

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:11

Warboel schreef:

Dit was het eerste topic van bokt dat ik echt gevolgd heb. Heel bijzonder om te lezen dat het begon bij een juridisch verhaal waar ze haar ID (?) moest aanvragen en dat ze later wenste dat ze de Kerst nog mee mocht maken ;(

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:13

Ik vind ook de meest indrukwekkende die van Poetser en Darkangel.

Ook die van Supergirl en alle hartverwarmende dingen die toen gedaan zijn was erg mooi om te volgen.

Ik heb zelf voor Karuna eens meubels opgehaald bij haar overleden familielid omdat anders alles naar de stort ging. Karretje geregeld en meubels tijdelijk bij mijn werk opgeslagen en later door gv van Karuna opgehaald.
Zij woont ver bij mij vandaan en die meubels stonden twee dorpen verderop bij mij. Nu staan ze in Frankrijk.
Niet heel indrukwekkend maar wel kleine moeite groot plezier.

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:16

Ik ken het verhaal van Poetser ook. Op een gegeven moment werd het te moeilijk om te blijven volgen, ik had het erg met haar te doen.
Ik hoop dat haar zoon het goed doet.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:57

Dat verhaal van Poetser vond ik ook ingrijpend, wel ontzettend mooi hoe ze haar laatste maanden liefdevol is opgevangen en zo toch een rustiger einde met minder zorgen heeft mogen krijgen.

Ik herinner me ook nog het verhaal van Quera, die helaas veel te jong is overleden. Er is toen ze overleden is een rozenactie op touw gezet, waarbij je een roos kon bestellen bij een bokker en heeft alle rozen meegenomen naar de uitvaart. Het resultaat was een enorme zee van rozen. Janken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:35

Wat een mooi topic!

De rozen kan ik me nog wel herinneren ja, daar heb ik toen ook aan meegedaan.
En de bokker die haar huis verloor door de vulkaanuitbarsting, mooi hoe veel bokkers meeleefden en wat hebben bijgedragen!

Ik heb zelf geen heel bijzondere items gevraagd of gegeven.. maar wel door een heel lieve bokker een servies setje laten meenemen, en hondensnoep wat niet meer te vinden was.. en zelf ooit sodastream siropen voor iemand gekocht in Duitsland, en een hondenmuts gebreid, en wat andere kleinigheden.

Ik ben wel benieuwd naar andere bijzondere spullen enzo!

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 19:42

Misschien dat een mod de titel nog kan wijzigen naar 'mooiste verhaal' in plaats van mooiste item? Dat dekt de lading misschien beter, gezien de reacties :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:02

Of het mooiste verhaal past beter in het 25 jaar bokt topic. :)
En hier weer terug naar item.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:03

Wat ik ook een prachtig verhaal vond van de bokker die een paard vond in het bos, en ze deze mocht houden? na een zoektocht naar de eigenaar.
Alleen blek dit paar iets met d elongen te hebben ?

Wie weet nog welk topic dit was?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:05

haffiefreak schreef:
Wat ik ook een prachtig verhaal vond van de bokker die een paard vond in het bos, en ze deze mocht houden? na een zoektocht naar de eigenaar.

[PP] Paard gevonden!
Deze?

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:09

Kabayo schreef:
haffiefreak schreef:

[PP] Paard gevonden!
Deze?

Deze was dat inderdaad :j

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 20:19

DuoPenotti schreef:
Of het mooiste verhaal past beter in het 25 jaar bokt topic. :)
En hier weer terug naar item.

Het topic was wel specifiek bedoeld voor items ja :j

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:33

Ooit via bokt een (reserve) knuffel gekregen.
Niet een heel bijzonder item, maar wel een enorm gewaard item. Die knuffel heet nu broer, aangezien het de reserve variant is voor als de “echte” zoek is.

Lizz @ [LZP] Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 37 min geleden