Ik ben nog nieuw op Bokt en weet nog niet precies hoe alles hier werkt, dus hopelijk heb ik dit op de juiste plek gepost.
Ik heb altijd een grote liefde gehad voor dieren en van kleins af aan heb ik al gezegd dat ik dierenarts wil worden. Door vervelende persoonlijke omstandigheden heb ik mijn middelbare school destijds helaas niet kunnen afmaken, waardoor die droom een beetje naar de achtergrond is geraakt.
Nu doe ik sinds een tijdje vrijwilligerswerk met dieren en dat heeft mijn wens om dierenarts te worden alleen maar sterker gemaakt. Ik heb veel gelezen over de toelating voor Diergeneeskunde in Utrecht en het is best lastig om toegelaten te worden. Een van de routes die ik had overwogen is via het hbo mijn propedeuse halen en daarnaast dan de benodigde vwo-deelcertificaten. Alleen begreep ik dat de cijfers dan niet meer meetellen voor de selectie, waardoor je kans op toelating kleiner wordt. Daarom dacht ik eraan om toch een volledig vwo-diploma te halen via de Vavo. Alleen knaagt het een beetje aan me dat ik dan 24 ben als ik mijn examens doe (twee jaar Vavo). Ik wil me natuurlijk niet laten tegenhouden door mijn leeftijd, maar als ik het er met mensen over heb krijg ik vaak reacties als "dat duurt wel lang" of "dan ben je al best oud tegen die tijd" etcetc.
Ik ben heel benieuwd, zijn er hier mensen die op latere leeftijd vavo hebben gedaan, en/of via de vavo of een andere omweg alsnog Diergeneeskunde zijn gaan doen? Hebben jullie misschien tips over hoe ik dit het beste kan aanpakken? Alle ervaringen en adviezen zijn meer dan welkom!!!

Geplaatst
               Geplaatst