Ik persoonlijk erger me daar kapot aan en voor mij verdwijnt acuut alle sympathie die ik eerder had voor het verdriet en het verlies. Het voelt voor mij als een financieel slaatje willen slaan uit het verdriet en keer op keer houd ik een vieze nasmaak over van het schooien om geld na persoonlijk verlies. Mijn uitgangspunt is dat je als paardeneigenaar zelf verantwoordelijk bent voor je paard(en) en dat een verantwoordelijk paardeneigenaar ook vooraf de risico's inschat en daarvoor een weloverwogen keuze maakt hoe je (financiële) klappen gaat opvangen (verzekeren, potjes of accepteren dat bij verlies een paard niet kan vervangen). Achteraf een doneeractie starten en daarvoor ook nog eens reclame maken op Bokt voelt voor mij als niet je verantwoordelijkheid genomen bij de aanschaf van een paard.
Als je er iets van zegt in het topic, dan wordt je vaak onmiddellijk neergesabeld alsof je die mening niet mag hebben, als niet empathisch beschouwd en onder het motto dan doneer je toch niet maar houd verder je mond. Terwijl in mijn ogen dit best gezegd mag worden dat je je twijfels hebt bij het vergelden van drama.
Ik vraag me af wat daarin eigenlijk de regels en de mening van Bokt is. In mijn ogen zou dit niet thuishoren op dit forum, zeker gezien de striktheid die gehanteerd wordt mbt advertenties voor paarden in het op zoek naar een nieuw paard topic en als er studenten bv via Bokt input vragen voor enquetes voor hun studie. Voor mij valt ook het benoemen van een doneeractie in een topic en vervolgens ook de link naar de doneeractie in je onderschrift zetten ook als reclame en vragen om input.