Doneren aan Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cambionn

Doneren aan Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-25 15:50

Ik heb (zoals velen) een ad- en trackingblocker aan. Zelf heb ik deze op netwerk- en deviceniveau waardoor websites hem niet detecteren en ik overal bij mag. Uit privacy en enigsinds activistische overwegingen ben ik ook niet van plan daar verandering in te brengen.

Echter ben ik de slechtste niet. Ondanks dat we het vaak over "de cloud" hebben draait Bokt niet op lucht :+ . Ik weet dat hostingkosten continue stijgende zijn (zelfs al blijft de hoeveelheid data en requests gelijk), en regulier onderhoud ook gewoon tijd kost. Laat staan het doorvoeren van verbeteringen. Het maakt dan ook niet uit of het op hobbymatige basis wordt gerund of als hoofdinkomen. Alle tijd gestoken in Bokt is niet gestoken in ander betaald werk noch in vrije relax tijd.

Daarom doneer ik aan websites (en andere diensten en software) die ik veel gebruik. Immers, ik maak gebruik van een service en voor niks komt de zon op. Als ik niet wil betalen met data noch door advertenties te bekijken, dan is het naar mijn mening enkel eerlijk dat ik met geld betaal.

Voor Bokt kan ik echter niet een optie vinden dit te doen. Dus de vraag: is de optie er of kan deze er komen? Het maakt me niet zo zeer uit hoe. Een Patreon, iets als Open Collective, of zelfs gewoon een bankrekening waar ik zelf naar kan overschrijven (dan zet ik er aan mijn kant zelf gewoon een maandelijke automatische betaling in).

Voor de duidelijkheid: ik hoef dus geen speciale status of extras. Het enige wat ik vraag is dat het geld ten goede komt van het onderhouden en ontwikkelen van Bokt. Hoe dat ingevuld wordt, is natuurlijk aan de eigenaren van Bokt zelf. Het gaat dus echt om een donatie aan Bokt, zonder verdere rechten of plichten naar mij toe.

Dit topic is overigens niet voor discussie over gratis diensten, of je geld zou moeten betalen, en andere zaken daaraan verwant. Het gaat puur om de vraag voor een optie om te doneren aan Bokt specifiek.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 16:09

Dat kan gewoon hoor, ik zou Bart gewoon even een PB sturen. Ik heb ook ooit gedoneerd en in ruil daarvoor mijn ondertitel gekregen. (niet die van de Nieuwsredactie natuurlijk)

Maar als je geen ondertitel wil hoeft dat natuurlijk niet, een donatie is vast welkom.

MoonWencke

Re: Doneren aan Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 16:10

Suzanne F.

Re: Doneren aan Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 16:19

Ik heb jaren geleden ook eens een donatie gedaan. Ging toen om nieuwe servers dacht ik maar weet het niet meer zeker. Is echt al lang geleden.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-25 16:35

Dank voor de antwoorden!

Bellatrix schreef:
Dat kan gewoon hoor, ik zou Bart gewoon even een PB sturen. Ik heb ook ooit gedoneerd en in ruil daarvoor mijn ondertitel gekregen. (niet die van de Nieuwsredactie natuurlijk)

Maar als je geen ondertitel wil hoeft dat natuurlijk niet, een donatie is vast welkom.
Ik ga ff PB sturen. Zat nog te denken of dat niet handiger is, maar besloot dat ivm het creëren van awareness een publiek topic wellicht mooier was.

Ben zelf ook helemaal voor een ondertitel of wat anders om aan te geven dat iemand donateur is. Niet per se om te showen, maar omdat men het vaak nog heel normaal vind dat alles maar "gratis" is (wat dus vaak privacy kost). En de enige manier om betalen te nomaliseren is door te laten zien dat mensen het doen. Wat mij part mag er dus wel iets als "Bokt donateur" staan :+ .

Ik begon er zelf niet over omdat echt geen dingen wil "eisen" van Bokt hiervoor, maar als de optie er al is moedig ik het toe.

MoonWencke schreef:
Ik ben even gaan zoeken en vond dit:
https://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#AdBl ... abonnement

Dat zou je vraag moeten beantwoorden :) Super dat je hier bewust bij stilstaat!
Wow da's goedkoop. Ik zat te denken aan €5 per maand _O- .

Ik weet dat dat boven kostprijs is, maar lang niet iedereen doneert natuurlijk. Dus dat is wat ik bij de meeste doe. Sommige plekken die het redelijk zwaar hebben, die ik echt veel gebruik of die goodies erbij geven zelfs meer :+ .

Ik had wel hier en daar wat gezocht via zoekbalk en de linkjes onderaan, maar was niet op die pagina gekomen. Wellicht een mooie voor Bokt om iets meer uit te lichten, zeker in het huidige digitale klimaat?

Nienkje_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 17:25

Wat goed en inspirerend! Ik ben ook dol op Bokt en wil zeker ook bijdragen.
Voor niets gaat idd de zon op.