Opeens dubbele oranje meldingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Opeens dubbele oranje meldingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-24 11:17

Ik heb nu afwisselend enkele en dubbele oranje niet gelezen dingen. Sommige topics staat een oranje ding sommige twee. Maar dat lijkt niets te maken te hebben met een of meer niet gelezen nieuwe berichten :? het ziet er raar uit

Afbeelding

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 11:19

De dubbele zijn voor langere topics. :j Het is me eigenlijk nog nooit opgevallen, maar ik heb dit in ieder geval voorbij zien komen in fora met vergelijkbare layouts.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 11:19

Lijkt alsof een topic vanaf een minimaal aantal pagina's er twee heeft.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-24 11:20

Dit is voor mij nu opeens nieuw -O- ik vind het er raar rommelig uitzien en voegt ook niks toe :n

Ik zie dat een topic met twee paginas er 1 heeft nu en een met 4 paginas ook (frikandellentopic)

Suzanne F.

Re: Opeens dubbele oranje meldingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 11:27

Frikandellentopic heeft het bij mij niet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-24 11:29

Hier ook niet maar wel 4 paginas.dan lijkt de meer pagina optie het ook niet te zijn :n

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 11:30

Het is ook nieuw. Ik weet 100% zeker dat dit gisteren nog niet zo was.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 11:31

Ik dacht al dat ik migraine kreeg... -O-
Heel vervelend om naar te kijken. Hopelijk is het een foutje en niet iets blijvends...?

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 11:32

Bart zei volgens mij een tijdje terug dat hij wat meer visueel onderscheid wilde tussen korte en langlopende topics omdat dat verschil nu niet zichtbaar was. Wellicht is dit een poging daartoe.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-24 11:34

Ik weet zeker ook van niet gister. Het ziet ervoor mij vervelend uit, ik zie al wat dubbel met lezen en dit maakt het flink lastiger -O-

Weer iets dat bokt voor mij lastiger en lastiger maakt. Eerst al de chaotische nieuwe indeling, die vremde extra balk die met een kunstgreep weggehaald moet worden. Dan de datum/grootte die wel of niet toegepast wordt en nu dit -O-

Waarom dingen die ok werken veranderen naar langzaam steeds minder fijn leesbaar en vindbaar? :? Zo raak je boktleden kwijt op den duur

Waarom zou je dat visueel willen maken :? je ziet aan het aantal paginas toch al of het langer loopt of niet 8)7

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 11:38

Exitium schreef:
Bart zei volgens mij een tijdje terug dat hij wat meer visueel onderscheid wilde tussen korte en langlopende topics omdat dat verschil nu niet zichtbaar was. Wellicht is dit een poging daartoe.

Er staat toch onder hoeveel pagina's een topic heeft..
Afbeelding

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 11:44

ja had het ook al in het vraag maar raak topic staan of ik niet zeker wist of het al langer is of niet.

1 pagina is 1 bladje in het icoontje en meerdere 2.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 11:45

Net zoals de langlopende topics onderaan staan. Die zijn vanaf 5, het gaat niet om meerdere pagina’s maar langslopen, dus vanaf 5.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 11:46

Het was mij ook opgevallen, ik heb er dan niet per se last van maar ik vind het wel erg onrustig

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-24 11:57

ontherun schreef:
Net zoals de langlopende topics onderaan staan. Die zijn vanaf 5, het gaat niet om meerdere pagina’s maar langslopen, dus vanaf 5.

Maar die staan alleen in de fora onderaan, in eigen berichten en actieve berichten staat het gewoon op datum. Daar schiet je dan nog steeds niks mee op als je via actieve topics zoekt, en via de fora blijf je scrollen voor je gevonden hebt wat je zoekt.

De oude indeling was duidelijk. Per forum bovenin de huiskamer dingen met meer bladzijdes. Duidelijk niet te missen en te vinden. En werd de rest niet overspoeld met de langlopende actieve topics,

Door de wijzigingen gaat bokt steeds verder stuk lijkt het wel. Elke aanpassing om de chaos te verkleinen maakt het eigenlijk (voor mij in ieder geval wel) steeds lastiger om dingen te vinden en de leesbaarheid gaat voor mij ook achteruit.

Door de dubbele dingen willen mijn hersens zo graag dat tot een beeld maken, omdat ze dat door mijn oogafwijking al continue proberen de dubbel binnenkomende beelden te corrigeren. wat niet lukt uiteraard met deze wel dubbel geplaatste dingen en ik er serieuze hoofdpijn van krijg en zere ogen.

Ik zou het echt het ellendig en jammer vinden dat voor mij bokt op deze manier langzaam aan gewoon niet meer fatsoenlijk mogelijk is te gebruiken. -O-

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 12:05

Of je legt je er bij neer en dan is het misschien wel minder verschrikkelijk.
Alles waar je de nadruk op legt is vervelender.

Ik vind het nu erg fijn dat nieuwe topics in een tabblad staan bij actieve onderwerpen.
Ik heb nu juist het idee dat ik minder mis.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-24 12:06

Zeg dat mijn hersenen %) dubbel beeld is dus koste wat kost dat willen corrigeren. Wat nu dus niet gaat lukken want hetstaat er echt dubbel. Ik krijg daar flinke hoofdpijn van, of ga andere dingen dan weer dubbel zien als ze het voor elkaar krijgen deze twee dingen tot een beeld te krijgen en mijn ogen gaan zeer doen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 12:08

Je hebt het niet alleen over de dubbele picogrammen maar over alles...

Ik zie de meerwaarde ook niet van die dubbele dingen, want het aantal bladzijdes staat er gewoon bij.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 12:10

Het pictogram komt blijkbaar bij 5 pagina zie ik nu. Tja ik snap het nut niet zo, maar het zal wel ergens goed voor zijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-24 12:11

Ik vind dingen niet meer terug, en dan went niet :n het is niet het leest iets onhandiger maar topics zijn onvindbaar, sneeuwen onder em dat maakt dat het zo veel energie soms kost om iets te vinden dat ik het opgeef. En meest alleen maar in een klein kringetje blijf hangen.

En bokt was geloof ik ooit gemaakt om informatie te delen en mensen samen te brengen. -O-

Deze dubbele dingen is het zoveelste wat zeker voor mij steeds verder stuk maakt en moeilijker toegankelijk van wat ooit fijn en makkelijk te lezen was.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 12:13

Maar waarom zou je last hebben van een plaatje wat iets is veranderd?
En ik ben totaal geen topics kwijt en merk niks van die andere indeling. Is er dan misschien niet iets in de manier waarop jij Bokt gebruikt Karuna? Ik snap dat je het allemaal als vervelend ervaart maar het voelt alsof je het soms een beetje overdrijft allemaal. Zo dramatisch is het toch allemaal niet?

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 12:14

Ik vind het helaas ook geen positieve verandering de dubbele pictogrammen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-24 12:17

Suzanne F. schreef:
Maar waarom zou je last hebben van een plaatje wat iets is veranderd?
En ik ben totaal geen topics kwijt en merk niks van die andere indeling. Is er dan misschien niet iets in de manier waarop jij Bokt gebruikt Karuna? Ik snap dat je het allemaal als vervelend ervaart maar het voelt alsof je het soms een beetje overdrijft allemaal. Zo dramatisch is het toch allemaal niet?

Het zal vast met mijn hersens te maken hebben die een beetje stuk zijn en mijn serieuze zichtproblemen. En de leesbaarheid wordt lastiger (krappere letter, meer leegstukken waardoor er minder ruimte is voor tekst enz) als dan ook nog meer op een hoop wordt gegooid kost het teveel energie om nog iets te kunnen vinden. Als daar dan ook nog bovenop een dubbel iets wordt geplaatst waardoor mijn hersens nog meer van de kook raken en lezen daardoor bijna onmogelijk wordt. Ik heb niet voor niets luisterboeken en gesproken tekst voor grotere stukken tekst

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 12:18

Bart zoekt iets om lange topics beter zichtbaar te maken. Om duidelijker onderscheid te maken tussen normale topics en de lange topics.

Ik heb gevraagd of hij nog verduidelijking komt geven maar ook hij zit niet elke minuut op Bokt dus even wachten op een antwoord. :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-24 12:18

-O- is dit dan blijvend? ;(
Zo ja dan heb ik echt een probleem. -O-