Paardenleed uit buitenland.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wintu

Paardenleed uit buitenland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-24 03:32

Het valt mij op dat tegenwoordig in het nieuws alhier, het vaak gaat over paardenleed in het buitenland, vandaag weer allemaal ellende uit Duitsland en Belgie, maar ook veel ellende uit Frankrijk. Waarom is dat? Is het nodig dat we al het paardenleed uit heel Europa hier moeten lezen, elke beknelling, ongeval etc etc . Is het misschien idee om een apart topicje te maken met "paardennieuws uit het buitenland"?

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 03:50

We gaan zeker in overleg hoe we dit kunnen oplossen. Wij hebben namelijk ook veel berichten gekregen dat mensen dit juist wel waarderen.

Zit het probleem in de titels van de nieuwsberichten? We hebben al een landcode voor de titel gezet zodat mensen die het niet interesseren deze berichten niet aan hoeven klikken maar misschien kunnen we aan de titels aanpassen zodat ze wat minder direct en negatief zijn?
Hoe kunnen we voorkomen dat mensen klikken op nieuwsberichten die ze liever niet willen lezen?

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-24 04:15

Firelight schreef:
We gaan zeker in overleg hoe we dit kunnen oplossen. Wij hebben namelijk ook veel berichten gekregen dat mensen dit juist wel waarderen.

Zit het probleem in de titels van de nieuwsberichten? We hebben al een landcode voor de titel gezet zodat mensen die het niet interesseren deze berichten niet aan hoeven klikken maar misschien kunnen we aan de titels aanpassen zodat ze wat minder direct en negatief zijn?
Hoe kunnen we voorkomen dat mensen klikken op nieuwsberichten die ze liever niet willen lezen?

Misschien gewoon een topic maken met nieuws uit Frankrijk, Nieuws uit Duitsland. Zie niet zo in waarom het in het hoofdnieuws in Nederland moet.

Het is ook de ene ellende na het andere, alleen vandaag al vier, het ene ongeluk na het andere, ik vind het meer sensatie inmiddels dan nieuws en het staat hup in je snufferd als je bokt opent.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 04:21

Het was vandaag inderdaad een beetje veel, dat geef ik gelijk toe en dat is iets wat we zeker gaan proberen te voorkomen.
We gaan in overleg om te kijken hoe we het op een goede manier kunnen aanpassen.

Ingrid_ms

Re: Paardenleed uit buitenland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 07:11

Ik vind het idd ook een beetje teveel en ze staan direct prominent bovenaan. Voor dierenleed open ik bokt eerlijk gezegd niet.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 08:18

Je kunt simpel topics die je niet wilt lezen overslaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 08:25

anjali schreef:

Ja, Anjali, dat kan. Maar om dat te kunnen doen moet je wel eerst door 5 titels met ongelukken, dood en verderf heen lezen.

Ik vind het momenteel ook echt veel te veel van het slechte. Ik snap dat de voorpagina gevuld moet, maar waarom al die negativiteit? Zijn er geen leuke berichten uit het buitenland?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 09:04

Het valt extra op omdat het nieuws uit Frankrijk in 1 of 2 berichten per week wordt geconcentreerd.

De Nederlandse ellende wordt per geval gepost, dat 'verdunt' het al een beetje, maar dat maakt dat je daarmee wel dagelijks Nederlandse/Belgische ongelukken geserveerd krijgt, met een beetje pech.

Nu.nl heeft een 'het goede nieuws van de afgelopen week' afdeling.

Is het een idee om ongelukken per land 1x per week te bundelen in 'het slechte nieuws van afgelopen week'-topics?

En dan voor NL + BE, DU + FR, en nog een topic voor 'de rest van de wereld'?
Als je dat dan verdeeld over de week heb je ongeveer om de andere dag 1 topic met K-nieuws wat je links kunt laten liggen :+

En als je het toch wat meer per land wilt opdelen, dan heb je (bijna) dagelijks één portie ellende, dat is ook nog wel te verteren denk ik.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 09:09

_San87_ schreef:
anjali schreef:

Ja, Anjali, dat kan. Maar om dat te kunnen doen moet je wel eerst door 5 titels met ongelukken, dood en verderf heen lezen.

Ik vind het momenteel ook echt veel te veel van het slechte. Ik snap dat de voorpagina gevuld moet, maar waarom al die negativiteit? Zijn er geen leuke berichten uit het buitenland?

Ik doe inderdaad ook al die topics een kruisje geven, maar dan moet je dat wel doen en dus wel eerst de titels lezen. Ik vind het ook nogal veel de afgelopen tijd. Uit Nederland wil ik het nog wel eens lezen maar het lijkt nu te zijn dat ze maar alle ellende pakken om het nieuws maar op te vullen. :+

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 09:14

In een ander topic werd ook een hele goede optie geschreven. Zet in de titel "Paardennieuws uit Frankrijk November", schrijf daar de blog die je wilt schrijven van die maand en dan kunnen mensen zelf bepalen of ze dat willen lezen.

Ik word ook helemaal horendol van al die negatieve nieuwstitels, de berichten lees ik niet eens. En met mij volgens mij veel meer Bokkers, want ik zie over het algemeen weinig tot geen reacties in dat soort topics. Dus dat er veel Bokkers blij zijn met deze berichten lijkt me wat overdreven.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 09:15

Het is bijna altijd zo dat "nieuws" slecht nieuws is.Je kunt er van leren hoe het niet moet- een schip op het strand is een baken op zee. Als ik leuke dingen over paarden wil lezen dan koop ik de "Penny". Inderdaad iets waar ik als tegenwicht tegen alle narigheid wel eens behoefte aan heb. Bokt heeft in het algemeen een heel laag "Pennygehalte".

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 09:17

Het viel mij deze ochtend ook al op, vervolgens zie ik dit topic. Kan me niet voorstellen dat er geen leuker of positiever nieuws is. En anders plaats je of niets of je highlight een leuk verhaal van een bokker :Y)

Zullen ook vast wel bokkers zijn die iets leuks hebben meegemaakt en dit met liefde willen delen.

Ik vond dat eerste bericht in t Frankrijk topic ook gewoon veel te heftige en teveel in detail. Heb er nog de kriebels van..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 09:19

Niet op de hoofdpagina laten verschijnen maar in een kopje buitenlands nieuws.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 09:24

Het begint voor mij ook wat te irriteren. Snap er de noodzaak ook niet zo van in. Overal ter wereld krijgen paarden ongelukken.. de echt aparte gevallen snap ik dan nog. In nl is de kans nog aanwezig dat eigenaar ed op bokt zitten en je ze kan steunen.

Deel qua buitenland alleen wat echt opvalt ( stalbrand, luchtvervoer enz)
En de rest in of een gebundeld topic of niet

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 09:26

Er zijn verschillende Bokkers die in het buitenland wonen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 09:29

Mondy schreef:

Precies. Vooral de 'of niet' wat mij betreft.
Ik zie echt het nut niet in van het op wekelijkse (?) basis plaatsen van een topic met nieuws uit Frankrijk omdat er toevallig een bokker is die dit wel wil doen.
Er zitten ook bokkers in Australië, Duitsland, België, US, Zweden, Noorwegen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Krijgen die straks allemaal een eigen nieuwstopic?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 09:32

anjali schreef:

En hoe groot is die kans dat ze op een Nederlands forum zitten?
Lijkt me haast verwaarloosbaar of het moeten geëmigreerde Nederlanders zijn.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 09:38

Alja schreef:
anjali schreef:

En hoe groot is die kans dat ze op een Nederlands forum zitten?
Lijkt me haast verwaarloosbaar of het moeten geëmigreerde Nederlanders zijn.

Ik zeg toch "BOKKERS". D.w.z. dat ze op Bokt zitten. Dat zijn volgens mij inderdaad wel geemigreerde Nederlanders. Er zijn er diverse actief op dit forum.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 09:40

Mondy schreef:
Het begint voor mij ook wat te irriteren. Snap er de noodzaak ook niet zo van in. Overal ter wereld krijgen paarden ongelukken.. de echt aparte gevallen snap ik dan nog. In nl is de kans nog aanwezig dat eigenaar ed op bokt zitten en je ze kan steunen.

Ik zou het hier ook bij houden, ja. Sure, er zitten wat Bokkers verdeeld over de wereld. Echter de grootste userbase zit Nederland en daarna België. Het is immers een Nederlands forum.

Ik denk dat er best kansen liggen om ook nieuws uit het buitenland te delen. Dat werd altijd al gedaan, het wordt alleen nu, imo, teveel van het negatieve.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 09:41

Ik word ook een beetje depressief van al die "leed" berichten. Nee ik hoef ze niet te lezen, maar de titels zeggen al genoeg :\

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 09:43

Ik vind het ook niet leuk om zo de dag te starten op Bokt. Het ene drama na het andere. Niemand zit te wachten op dierenleed denk ik
Van de hoofdpagina af zou echt een verbetering zijn.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 09:44

Het viel mij ook al op.
Nederlandse berichten snap ik, wellicht is een Bokker betrokken en dan kan iemand zijn verhaal kwijt of steun halen uit de berichten. Of verhalen van een buitenlandse Bokker. Maar het is de laatste tijd wel erg veel ellende op de nieuwspagina.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 09:51

nevica schreef:
_San87_ schreef:

Ik doe inderdaad ook al die topics een kruisje geven, maar dan moet je dat wel doen en dus wel eerst de titels lezen. Ik vind het ook nogal veel de afgelopen tijd. Uit Nederland wil ik het nog wel eens lezen maar het lijkt nu te zijn dat ze maar alle ellende pakken om het nieuws maar op te vullen. :+

Dit. Nederland vind ik nog interessant soms, België en duitsland al iets minder. Maar Frankrijk snap ik niet waarom daar nu telkens nieuwsberichten over blijven komen. Ook al zijn die al met paar berichten in 1 topic, ik snap niet waarom dat ineens interessant is allemaal.

Een leuk bericht af en toe of een interessant onderzoek, ja. Dat laatste is echt nieuws waar je ook over de grenzen iets aan hebt. Maar al die buitenlandse berichten en dan niet eens uit buurlanden voelt voor mij gewoon als opvulling.

Subforum voor buitenlands nieuws kan, hoewel ik die liever dan ook zou kunnen verbergen :')

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 10:01

Ik stoor me er ook aan en snap het nut er ook niet van. De landen om ons heen zijn veel groter, zo kan er per saldo veel meer ellende zijn, wat dan bijna de boventoon gaat voeren.
Als ik het voor het zeggen had, maandelijks een topic met buitenlands nieuws en liefst niet met een akelige titel.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 10:02

anjali schreef:

Ja, en wij bokkers in het buitenland hebben hier ook websites en facebookgroepen waar we up to date blijven van ons laatste paardennieuws. Snap niet dat dat ook op bokt moet.

En hoe veel bokkers wonen er nou echt in het buitenland waarvoor dit nieuws actueel is? Stel dat er een ongeluk gebeurd in noord zweden, dat is 1500 km van mij vandaan! Dat is net zo actueel als een ongeluk in Italie, oftewel: helemaal niet actueel.

Zoals hierboven iemand schreef, dingen als onderzoeken uit het buitenland zijn interessant, maar nieuws als ongelukken, stalbranden, tsja daar hebben wij toch niks aan?
Laatst bijgewerkt door Piekosjj op 17-11-24 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt