Nieuws uit Frankrijk op de FP?

Moderators: Firelight, Mjetterd, Ladybird, Muiz, ynskek, Polly, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Nieuws uit Frankrijk op de FP?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-24 18:10

Het valt me op dat er de laatste tijd nieuws gedeeld wordt, dat specifiek in Frankrijk plaatsvindt.

Iets over Franse grooms, iets over een Franse dierenmisbruiker en nu net overeen aanrijding ergens in Frankrijk.

Het zijn geen baanbrekende berichten of wereldschokkende zaken. Misschien ligt het aan mij, maar ik mis volledig de relevantie op een Nederlands forum :o ? Is er gewoon geen NL/BE nieuws? Is de Franse vertegenwoordiging op dit forum groter dan ik dacht?

*Burp*

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Algemeen & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 19:18

Het klopt inderdaad dat we tegenwoordig ook paardennieuws uit Frankrijk brengen. Net als dat we nieuws brengen uit Duitsland, België, Groot-Brittannië, Denemarken enzovoorts. We hebben ook Bokkers in Frankrijk wonen, en we kregen deze nieuwstips al vaker.

Tot op heden hadden we echter niemand die de Franse taal machtig was en deze artikelen goed kon vertalen. Monique1963 is in dat gat gesprongen en helpt ons nu hiermee. Daarom kunnen we deze artikelen nu ook plaatsen.

Het is begrijpelijk dat niet iedereen dit interessant zal vinden, sommige mensen zullen liever Nederlands of Belgisch nieuws lezen. Dat snappen wij en dat blijven wij ook zeker plaatsen.

There is a crack in everything. That's how the light gets in.

Imre

Re: Nieuws uit Frankrijk op de FP?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 08:06

Is het mogelijk om in de titel een landenafkorting te zetten zodat je daaraan al kan zien uit welk land het bericht komt?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 09:02

Waarom dan ook geen sub forum maken met NL nieuws en buitenlands nieuws?

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-24 09:14

Firelight schreef:
Het klopt inderdaad dat we tegenwoordig ook paardennieuws uit Frankrijk brengen. Net als dat we nieuws brengen uit Duitsland, België, Groot-Brittannië, Denemarken enzovoorts. We hebben ook Bokkers in Frankrijk wonen, en we kregen deze nieuwstips al vaker.

Tot op heden hadden we echter niemand die de Franse taal machtig was en deze artikelen goed kon vertalen. Monique1963 is in dat gat gesprongen en helpt ons nu hiermee. Daarom kunnen we deze artikelen nu ook plaatsen.

Het is begrijpelijk dat niet iedereen dit interessant zal vinden, sommige mensen zullen liever Nederlands of Belgisch nieuws lezen. Dat snappen wij en dat blijven wij ook zeker plaatsen.

Ja, snap ik. Meestal gaat t dan om wat heftiger nieuws, zoals met die orkaan, of ongelukken in de racing wereld. Niet per se de dingen die nu gedeeld worden. Maar als daar vraag naar is, alleen maar goed dat er gehoor aan wordt gegeven.

Ik vind wel de opmerking van Imre een goede, misschien is het een optie aan te geven uit welk land het nieuws komt. Het klinkt banketstaaf, maar mij boeit het bijvoorbeeld niet dat grooms in Frankrijk beter behandeld worden, of dat iemand in de US door een helicopter van z'n paard flikkert (van die dingen die dagelijks gebeuren, zeg maar). Als er dan in de titel staat dat iets in t buitenland is gebeurd, kan ik ze overslaan. Ik denk dat meer mensen dat wel handig zouden vinden.

*Burp*

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 09:20

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Algemeen & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 12:25

We gaan kijken of het gaat lukken om de landen in de titel te plaatsen. Dat zal dan wel een afkorting worden want veel ruimte hebben we niet in de topictitel.

There is a crack in everything. That's how the light gets in.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie