Bokt werkt niet op tel: beveiligingscertificaat niet herkent?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Bokt werkt niet op tel: beveiligingscertificaat niet herkent?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-24 03:04

Sinds enkele weken krijg ik bokt.nl maar niet normaal geopend op mijn telefoon (een oudere OnePlus 2, android met chrome als browser), terwijl dit voorheen geen enkel probleem was....
Iets met "beveiligingscertificaat", de server, en "verbinding is niet privé" ofzo?!

Meer mensen hier last van, en/of, vooral, weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Soms doet hij het ook bij andere sites, maar als ik dan op "geavanceerd" klik, en dan kies voor "site alsnog openen (onveilig)" dan kan ik die sites wel op een normale manier bekijken.

Ik heb even wat screenshots gemaakt.
Deze meldingen krijg ik wanneer ik (of dat nu https://www.bokt.nl is, of http://bokt.nl (met of zonder S, en www. maakt niet uit) op mijn telefoon naar bokt probeer te gaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zo ziet bokt er dan uit...... m.a.w.; daar kan ik dus niks mee, zelfs topics lezen wordt een hele opgave.

Afbeelding

Help, iemand.....??

daantjuhhh

Re: Bokt werkt niet op tel: beveiligingscertificaat niet herkent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 10:21

Totaal geen verstand van telefoons en techniek hier, maar heb je de cookies al eens verwijderd? Andere browser geprobeerd?

En is je telefoon nog up te daten?

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 10:30

Die telefoons zijn van 2015.
Allereerst applaus +:)+ dat die telefoon het nog doet is al een wonder op zich.

Maaarr, ik gok erop dat je telefoon geen updates meer ontvangt en deze uit de ondersteuning is gehaald.

Je browser lijkt dan wel up to date maar is in werkelijkheid verouderd en voldoet niet meer aan de huidige protocollen.

Op zich niet heel gek met een telefoon van 9 jaar oud.

Update: heb het even opgezocht. De laatste sexurity patch is van augustus 2022. Dus hij heeft dan inderdaad geen updates meer daarvoor.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 17:28

De beveiligingscertificaten die we gebruiken werken sinds kort inderdaad niet meer met heel oude browsers. Je kan kijken of een nieuwe versie van Android beschikbaar is voor je telefoon. Ook kan je Firefox installeren, die gebruikt (voor zover ik weet) niet de certificaten van Android maar regelt dat op een eigen en meer up to date manier.

Maar jeej voor het lang gebruiken van hardware!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 19:17

Ik heb een samsung S24 en ik zie ook bij elke topic 0 0 erachter staan. Denk niet dat het aan mijn telefoon ligt wat verouderde hardware heeft :=