Een aantal jaren geleden stonden we op een camping in Duitsland, in Thüringen waar actief paardensport werd bedreven. Mijn dochter wist er wel raad mee maar baalde toch even omdat ze zich eerst in de bak moest bewijzen voordat ze een rit in de buitenwereld mocht meemaken. Dat wilde ik tegen beter weten eigenlijk ook wel want ik moest met 0 ervaring natuurlijk eerst maar even een les volgen op een mak paard in de bak met een geleende cap na wat theoretische uitleg. Het viel me mee en ook een beetje tegen, best hoog en ik dacht dat het veel makkelijker was om rechtop te blijven zitten. Daar is het toen even bij gebleven maar ik vond het toch wel een prachtige ervaring om een minuut of twintig op een paard te zitten en een paar stappen te rijden in plaats van ernaast te staan met de teugels kort in handen. Al met al was het een leuke camping en mijn dochter heeft de rest van die paar weken met volle teugen genoten. Niet zo lang geleden in een meer ontspannen sfeer op Hercule (de merens van Pien) een stukje mogen rijden waardoor ik de smaak weer te pakken kreeg.