Nieuwe accounts voor niet-paardenzaken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Ibbel

Nieuwe accounts voor niet-paardenzaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-24 22:12

Viel me net weer op, iemand die zich aanmeldt vanwege een kattenvraag. De zoveelste, wiens topic straks gesloten wordt, want het staat op BZ en moet naar BB en daar kan TS niet reageren blablabla etc-etc-etc.

Zou het een idee zou om bij het aanmelden niet alleen te vermelden dat dit een paardenforum is, maar ook expliciet te vermelden dat aanmelden omdat je een vraag hebt over andere zaken dan paarden niet de bedoeling is? Dat je niet kunt posten of meepraten over niet-paardgerelateerde onderwerpen als je niet eerst jezelf 'bewezen' hebt als paardenliefhebber?

Zou een hoop eendagsvliegen schelen :D

Elisa2

Re: Nieuwe accounts voor niet-paardenzaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 22:39

Klinkt als een goed idee in mijn ogen.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 22:40

Goed plan!

Voor het eerst bestellen bij Picnic?
Gebruik kortingscode PETR3795 voor 10 euro korting!

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 00:25

Je zou zeggen dat dat common sense is, maar blijkbaar niet gezien hoe vaak het fout gaat. Dus lijkt me een goed plan!

I could write a whole Wikipedia page about why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king, and a king ain't satisfied till he rules everything.
~Bruce Springsteen - Badlands, 1978

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 00:50

Was dat vroeger niet zo dat je zoveel reacties moest geven voor je kon plaatsen ofzo. Is al lang geleden dus kan me even niet meer voor de geest halen hoe dat zat

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 05:39

Je kan pas na 25 'nuttige' berichten in de paardenfora berichten plaatsen in de niet paarden fora dus bijvoorbeeld LZP of BB.

Maar als je daar geen zin in hebt plaats je je topic gewoon verkeerd en je krijgt altijd wel wat reacties voordat je topic gesloten wordt.

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
"Down, down, down The Road...down The Witches Road" ~`Agatha Harkness ~

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 07:55

Lijkt mij een prima idee. Scheelt veel ergernissen. Topics staan altijd verkeerd en je ziet vaak dat er in razend tempo nutteloze comments worden geplaatst in paardentopics om aan die 25 te komen.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 08:06

Bokt is via google heel goed te vinden, ook over niet-paardenvragen. En volgens mij zijn mensen vaak niet echt bekend met andere fora dan bokt en hoe het concept 'forum' werkt, dus dan kan verkeerd zetten ook uit verwarring komen (hoe duidelijk wij ook vinden dat het is).

Nog wat extra duidelijkheid bij het aanmelden lijkt me dan ook een goede zaak!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 08:10

Cambionn schreef:
Je zou zeggen dat dat common sense is, maar blijkbaar niet gezien hoe vaak het fout gaat. Dus lijkt me een goed plan!

Nou zo common sense vind ik dat niet hoor.

Op heel veel Forums kun je van alles plaatsen zonder eerst een aantal forum gerelateerde Posts te plaatsen.
Dus wat dat betreft snap ik heel goed dat mensen gewoon wat plaatsen na een Google search.

Een duidelijke melding bij aanmelden waarbij je bijvoorbeeld een vinkje moet aanvinken lijkt mij ook geen overbodige luxe.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 08:44

Bokt is een van de grootste - nog bestaande- forums.
Heel veel zijn inmiddels verdwenen of verplaatst naar bvb Facebook.
Ik zat vroeger bvb ook op het forum voor Belgische Herders.
Super informatief, veel artikelen.
Dan even n paar manden niet online en boem, weg was die.
Ik had het eerst echt niet door en alleen omdat ik buiten het forum contact had met een aantal mensen, kwam ik erachter.
Was het een verbetering ? Nee, absoluut niet, want nu is het een gewone FB-groep met alle perikelen , hartjes, foto's enz... maar niets geen goede info meer.
Soortgelijk bijna gebeurt met een groot(Duits)forum voor machines.
Die was ook in eens uit de lucht.
Hier kwam het door mensen en geldgebrek.
Eerst heeft de harde kern een Whatsappgroep gemaakt, dan plan van aanpak en nu is die er weer- vooral zodat een grote bibliotheek niet verloren zou gaan.

Dus heel veel fora zijn weg en bij dier gerelateerde vragen krijg je bij Ome Google vaak resultaten te zien van topics die even op bokt staan, want qua tijd , de nieuwste.

En dan denken mensen, dat zij hier hun vraag kunnen stellen en melden zich aan.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 08:56

Is de regel dat je persé iets met paarden moet hebben voordat je op bokt mag niet wat achterhaald?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 09:06

Kana schreef:
Is de regel dat je persé iets met paarden moet hebben voordat je op bokt mag niet wat achterhaald?

Absoluut niet!

Ik vind het al bijna storend dat er zoveel bokkers zijn niet nooit een bijdrage leveren in het paard gerelateerde. Maar oke ze hebben toch nog ergens iets met een paard.
Moet er niet aan denken dat echt iedereen hier met gemak mee kan kletsen.
Ga dan lekker naar Fok

"Wat ik hierboven schrijf, is slechts mijn gedachte en mijn idee, dit geldt voor elk bericht, neem dat maar mee."

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 09:24

DuoPenotti schreef:
[
Ik vind het al bijna storend dat er zoveel bokkers zijn niet nooit een bijdrage leveren in het paard gerelateerde.

Wat maakt het jou persoonlijk uit dat ik zeer zelden tot eigenlijk nooit in paardentopics kom?
Mijn paardenhobby is in de loop der jaren voorbij gegaan, maar ik ben hier wel blijven hangen. Nou en?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 09:26

Bijna, er staat bijna, dus zo fel is onnodig.

Omdat het gedeelte zonder paarden ondertussen groter is dan met paarden, vind dat raar.

"Wat ik hierboven schrijf, is slechts mijn gedachte en mijn idee, dit geldt voor elk bericht, neem dat maar mee."

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 09:31

Ik vind dat niet raar.
Stoor mij er ook niet aan.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 09:37

Ik ga mee met DP. Het is een paardenforum, dat is juist het hele punt. Dat je praat met mensen die iig iéts met paarden hebben. Er zijn genoeg websites waar je heen kan als je daar niet onder valt.

Denk dat het voor Bokt ook helemaal niet goed is om die regel weg te halen. Dan haal je weg wat het uniek maakt en wordt het 1 van de velen. Dan heb je kans dat er een hoop vaste mensen verdwijnen, terwijl nieuwe leden werven opeens "competitie" is tegen Viva (of hoe ze ook heten) en FB. Denk niet dat Bokt dat wint.

I could write a whole Wikipedia page about why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king, and a king ain't satisfied till he rules everything.
~Bruce Springsteen - Badlands, 1978

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 09:41

Waarom zou aanmelden omdat je een niet-paard gerelateerde vraag hebt een probleem zijn?

Bokt is allang geen puur paardenforum meer, er worden zo veel verschillende onderwerpen besproken. Dat is toch juist mooi?

Zo lang mensen zich aan de regels houden (dus ook waar topics mogen staan) lijkt het me helemaal geen probleem als je niks met paarden hebt. Persoonlijk vind ik de 25 comments in het paardengedeelte ook vreselijk achterhaald. Snap het construct maar het beperken tot dit deel vind ik niet logisch meer.

Want inderdaad @DP: hoezo heb jij er last van als iemand nooit in het paarden gedeelte post als diegene zich gewoon aan de regels houdt? Als je over paardenzaken wil praten kan je naar de forumgedeelten die daarover gaan. Wil je dat niet dan kom je er niet. Niemand die elkaar voor de voeten loopt dan, toch?

Edit; hoezo zou bokt ineens moeten concurreren met Viva? Je komt hier omdat de sfeer fijn is, je vragen kan stellen. Je onderwerpen ziet die je interesseren. Door je wat breder te richten maar de paardenfora te behouden jaag je de mensen in de paardenfora toch niet weg?

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 09:48

Is het een idee om in te voeren dat je eerst 25x gereageerd moet hebben voordat de knop "maak nieuw topic" beschikbaar komt?

Dus dat het aanmaken van nieuwe topics uitsluitend is voorbehouden aan mensen die zijn toegevoegd aan de groep de kudde. (Die was er vroeger toch? Is dat nog steeds zo?).
Dan voorkom je reclameberichten etc.
En de goedgekeurde SA's kunnen dan ook direct aan de groep kudde worden toegevoegd.

Probleem opgelost?

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-24 09:53

IMANDRA schreef:
Waarom zou aanmelden omdat je een niet-paard gerelateerde vraag hebt een probleem zijn?

Omdat je die vraag niet in het daarvoor bedoelde forum kunt plaatsen. Zonder kuddetoegang kun je niets plaatsen in de niet-paardgerelateerde fora. Dus die topics worden op VMR gezet, of op BZ, of op HAR, of op welk paardngerelateerde forum dan ook.

Dus of je moet die regel 'eerst 25 paardengerelateerde posts' afschaffen (en die discussie is niet zo lang geleden al gevoerd, en het antwoord vanuit het beheer was "nee") of je moet iets doen om mensen te waarschuwen dat ze hun vraag hier niet kunnen stellen.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 09:54

Cambionn schreef:
Ik ga mee met DP. Het is een paardenforum, dat is juist het hele punt. Dat je praat met mensen die iig iéts met paarden hebben. Er zijn genoeg websites waar je heen kan als je daar niet onder valt.

Denk dat het voor Bokt ook helemaal niet goed is om die regel weg te halen. Dan haal je weg wat het uniek maakt en wordt het 1 van de velen. Dan heb je kans dat er een hoop vaste mensen verdwijnen, terwijl nieuwe leden werven opeens "competitie" is tegen Viva (of hoe ze ook heten) en FB. Denk niet dat Bokt dat wint.

Als bokt puur een paardenforum zou zijn, dan had men van begin aan HK topics, andere dier gerelateerde topics, enz niet mogen toestaan.

Maar dit is wel het geval - juist op wens en initatief van gebruikers.
Dus ik vind , dan had men een lijn moeten trekken.

@DP :En als kattenvragen op een paardenforum storen... dan zouden vragen over bvb wolf ook niet mogen .

En nee : echt niet iedereen die in deze topics mee praat is ook een paardenbezitter, of lang lid.
Daar spoken ook genoeg "nieuwe" leden rond.

En voordat het de verkeerde kant opgaat mbt wolf :
Is alleen een voorbeeld omdat mij daar opgevallen is .

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 09:57

Ik weet niet. Denk dat bokt steeds minder populair wordt. De jeugd kiest steeds vaker voor een ander medium. En eerlijk ik ben ook jaren weggeweest omdat ik mij niet kon vinden in bepaalde regels. En stiekem ben ik het nog steeds niet met alles eens. Misschien dat ik opnieuw besluit te verdwijnen.

Elk nieuw lid is een toevoeging. Ook al praat diegene niet mee in de paard gerelateerde onderwerpen.

Onzin is altijd uit den boze; maar dat geldt ook voor een nieuw lid die wel meepraat als paardenfan.

Echte paardentopics zoals dat 10-15 jaar geleden was, zie je steeds minder.
Wie durft nog een rij topic te openen? Enkelen nog.

Vroeger viel je niet eens op als je een rij topic maakte. Je was de zoveelste. De sfeer is nu anders in mijn beleving.

Nu is heel veel toch al niet- paard gerelateerd. Dus ja.. wat maakt het dan nog uit?
Laatst bijgewerkt door Anomien op 24-07-24 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Boehoe!!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 09:59

assie schreef:
Is het een idee om in te voeren dat je eerst 25x gereageerd moet hebben voordat de knop "maak nieuw topic" beschikbaar komt?

Dus dat het aanmaken van nieuwe topics uitsluitend is voorbehouden aan mensen die zijn toegevoegd aan de groep de kudde. (Die was er vroeger toch? Is dat nog steeds zo?).
En de goedgekeurde SA's kunnen dan ook direct aan de groep kudde worden toegevoegd.

Probleem opgelost?

Dat is nog eens goed en oplossingsgericht denken. +:)+

Het lijkt mij wel handig om het topic voor paardenliefhebbers te houden zoveel mogelijk, anders krijg je misschien ook activisten oid er op? Weet niet of de sfeer daar beter van wordt..het is nu al lastig zat om die goed te houden.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 10:01

sasja0705
een wolf in je wei is toch echt een paardenprobleem. :j

Daarnaast zei ik niet dat niemand het over wat anders mag hebben.
Ik zei dat ik het bijna storend dat er zoveel bokkers zijn die nooit een bijdrage leveren in het paard gerelateerde.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 10:02

Maar het kan ook zo zijn dat als iemand die niets met paarden heeft, zich hier aanmeld, reacties geeft als "paardrijden is sielugghhh. jullie mishandelen die dieren" Ik begrijp de link met paarden voor een paarden forum wel.
Ik ga ook niet op een motor forum tampons bespreken toch? Niet als ik niet al op dat forum zit :-)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-24 10:06

assie schreef:

Probleem opgelost?

Nee, want dan kan een nieuw lid ook geen paardgerelateerde vraag stellen :D En dat moet je natuurlijk wél kunnen doen als je je hier aanmeldt.

Die knop 'nieuw topic' is er idd niet in de niet-paardgerelateerde fora (net als de knop 'reageren', die is daar ook niet)