Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Is mij nog niet opgevallen. Wel ineens nieuwe accounts die bedrijven aanprijzen of ineens goede ervaringen willen delen met handelaren.
mika11 schreef:Is het nu meer geworden met vakantie tijd?
Vroeger had je dan opeens al die 'penny topics'.
Maar echt trollen op de persoon is wat anders, denk je dat het persoonlijk is of zomaar willekeurig?
Elisa2 schreef:mika11 schreef:Is het nu meer geworden met vakantie tijd?
Maar echt trollen op de persoon is wat anders, denk je dat het persoonlijk is of zomaar willekeurig?
Willekeurig denk ik, gewoon een gefrustreerd persoon die zich graag anoniem afreageert op internet.
Ik heb wel een naam maar weet niet of ik deze zo neer mag zetten in een topic.
En daarnaast accounts die speciaal aangemaakt worden om rare inbox berichten te sturen.
Elisa2 schreef:mika11 schreef:Is het nu meer geworden met vakantie tijd?
Willekeurig denk ik, gewoon een gefrustreerd persoon die zich graag anoniem afreageert op internet.
Ik heb wel een naam maar weet niet of ik deze zo neer mag zetten in een topic.
<KNIP>
Elisa2 schreef:Oh sorry, verkeerd begrepen.
Wat ik trollen vind is als iemand gewoon een serieus onderbouwde reactie geeft in een topic en de "trol' gaat niet inhoudelijk in op het discussie onderwerp maar valt deze persoon persoonlijk aan op dingen die er gezegd worden.
Bijvoorbeeld: Iemand geeft een inhoudelijk goed onderbouwde reactie op het onderwerp van de discussie.
Trol: haalt enkele woorden uit die reactie, verdraaid ze dusdanig om het weg te zetten als non informatie ipv inhoudelijk te discussieren.
Elisa2 schreef:Trol: haalt enkele woorden uit die reactie, verdraaid ze dusdanig om het weg te zetten als non informatie ipv inhoudelijk te discussieren.
Elisa2 schreef:Ja ik heb al meerdere malen getemd hoor op deze persoon, heb deze het al regelmatig bij meerdere mensen zien doen. Maar ik vroeg me af of Bokt hier een policy voor heeft ofzo.
En mee eens dat niet iedereen die persoonlijk aanvalt gelijk een trol is, maar deze zie ik het dus zo vaak doen dat ik er achter ben gaan kijken. Inderdaad net nieuw account. Het verziekt gewoon de sfeer op het forum vind ik.
Cowboy55 schreef:Wellicht een topic link dan? Om te kijken of anderen de troll herkennen tussen de gewone berichten door?
Muurp schreef:Elisa2 schreef:Ja ik heb al meerdere malen getemd hoor op deze persoon, heb deze het al regelmatig bij meerdere mensen zien doen. Maar ik vroeg me af of Bokt hier een policy voor heeft ofzo.
En mee eens dat niet iedereen die persoonlijk aanvalt gelijk een trol is, maar deze zie ik het dus zo vaak doen dat ik er achter ben gaan kijken. Inderdaad net nieuw account. Het verziekt gewoon de sfeer op het forum vind ik.
Ik denk dat blijven TeMmen de enige manier is om de moderators te wijzen op dit soort mensen.
Meestal is het zo dat één reactie die niet over het randje is niet perse meteen gestraft wordt, maar op het moment dat het structureel is kan een teamlid hier wel wat mee.
Het kan dus echt wel even duren voordat er voldoende dossier gevormd is om waarschuwingen uit te delen.
Desondanks is het wel gewoon bloedirritant
Elisa2 schreef:Cowboy55 schreef:Wellicht een topic link dan? Om te kijken of anderen de troll herkennen tussen de gewone berichten door?
Enzo:
Ja dat zijn ook neppe accounts die dat soort valse reviews schrijven. Eigenlijk zou er een meld knop moeten zijn voor dit soort accounts oid.