Logoveranderingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Anoniem

Logoveranderingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 09:08

Het boktlogo is al een paar dagen grijs met een kaarsje, dit komt omdat bokker Kitty is overleden
[MWS] Van gezond naar (letterlijk) doodziek

Het boktlogo verandert wel eens, vaak is de reden hiervoor duidelijk (bijv bij feestdagen), maar niet altijd. Nu bijvoorbeeld wist ik niet wat er aan de hand was tot ik het ergens in een topic zag.

Google verandert het logo ook wel eens, als je er dan op klikt krijg je de google search resultaten van het onderwerp te zien. Aangezien op bokt het logo naar de hoofdpagina moet verwijzen is dat hier niet handig.
Daarom: is het mogelijk om ergens een melding te zetten wanneer het logo is veranderd? Bijv onder Forums -> welkom? Of als mededeling onder Boktzaken?

In het geval van dit logo kan er bijvoorbeeld bij worden gezet dat Kitty het logo heeft ontworpen, of alleen een verwijzing naar haar topic als een verhaaltje teveel werk is.

Marjo

Re: Logoveranderingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 10:18

Ik vond het ook wel bijzonder dat het logo veranderd werd zonder een berichtje op FZ. Dat het gedaan wordt, is mooi natuurlijk.
Daarnaast is het ook wel prettig om even te weten hoe lang dit zo blijft? Is er een reden voor dat we dit logo al sinds zaterdag zien? Blijft 'ie staan tot de uitvaart of?

Dat Kitty dit logo zelf heeft ontworpen was mij overigens ook onbekend.

MB-Shots: Fotografie van mens & dier || Bookstagram || Goodreads || Vinted: Marjo2610

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 10:26

Meestal komt er ook wel een overlijdensbericht op FZ, toch? Of had ik dat gemist?

- "The reading comprehension and overall common sense on this website is piss poor."

- "How dare you say we piss on the poor!"

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 10:31

Foaly schreef:
Meestal komt er ook wel een overlijdensbericht op FZ, toch? Of had ik dat gemist?

Dat zou op BZ moeten zijn momenteel (vanwege de nieuwe indeling), maar daar staat enkel een topic van iemand die niet wist waarom het logo is veranderd :=

Dus geen overlijdensbericht.

MB-Shots: Fotografie van mens & dier || Bookstagram || Goodreads || Vinted: Marjo2610

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 10:38

het bericht met betrekking tot het overlijden word aan gewerkt in overleg met de nabestaanden van Kitty

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 10:39

Nee klopt, was inderdaad niks.

En soms is het dan nog lastig om te zien dat dat de reden is dat het logo is veranderd, moet je eerst op onderzoek uit gaan en in verschillende topics kijken om te weten waarom het logo anders is. Voor mij zou het makkelijker zijn als het op één plek zou staan met een klein stukje erbij, of een verwijzing naar een (nieuws)topic.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 10:43

Dat is niet altijd het geval, hangt ook van de wensen van de familie af en of er een contactpersoon is naar de familie toe.

Kunnen klikken op het logo zoals bij Google vind ik best een sympathiek idee :)

"Een draver, is gaver" :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 10:43

Polly schreef:
het bericht met betrekking tot het overlijden word aan gewerkt in overleg met de nabestaanden van Kitty

Waarom dan niet gewoon even een topic openen met "We hebben het logo veranderd vanwege het overlijden van Bokker Kitty"

Simpel, snel klaar en geeft gelijk duidelijkheid. Een uitgebreider bericht kun je dan later plaatsen. Zet desnoods het topic op slot met een link naar haar topic en je bent er al.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 10:47

het was inderdaad beter geweest als dat topic eerst geopend was maar voor het topic geopend kon worden was er al een gebruiker die het opgevallen was en er een topic over had geopend op BZ.
Het was natuurlijk allemaal ook niet bepaald gepland maar dit nemen we zeker mee voor in de toekomst, dank voor de feedback

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 10:51

Je kunt toch gewoon even de zoekfunctie gebruiken?
Met kaars kom je al in het topic.

Ik vind het heel jammer dat er nu rondom het overlijden van een geliefde bokker een vervelende discussie ontstaat. Dat was niet nodig.

hartelijke groeten,
anca

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 10:57

Ik heb de reden van het logo in het topic vermeld omdat ik dit topic niet vol met vragen/discussie over het huidige logo wilde hebben. Ik vond het persoonlijk vervelend om te merken dat ik niet wist waarom het logo was veranderd, voelde alsof ik iets belangrijks had gemist (wat ook zo was). Daarom mijn idee. Dat was overigens nog voor er een topic was over de kaars maar op die avond/dag zelf al.

Voor het idee, dit is ongeveer wat ik bedoelde met mijn OP. Dit kan dus ook gaan over een bokker die x aantal berichten heeft geschreven, of een prijs die we hebben gewonnen, of bokt dat x aantal jaar oud is. Soms heb je gewoon wat meer tijd nodig om belangrijke posts te maken, helemaal een overlijdensbericht. Dat snapt iedereen denk ik wel. Op deze manier is iedereen op de hoogte.
Laatst bijgewerkt door Ods op 21-10-24 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Schermafbeelding verwijderd ivm anonimiseren

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 10:58

anca schreef:

Ik vind het heel jammer dat er nu rondom het overlijden van een geliefde bokker een vervelende discussie ontstaat. Dat was niet nodig.

Dit is geen vervelende discussie, dit is even een puntje van feedback (zoals Polly zelf ook al aangeeft).

Als er in de toekomst eerst een topic op BZ geplaatst wordt, en dán het logo aangepast wordt, dan ben je alle onduidelijkheid voor en is er niks aan de hand :)

[edit] Mooie suggestie Gast7252!

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 11:05

Ik vind het ook een vervelende discussie die totaal overbodig is.

Voor het eerst bestellen bij Picnic?
Gebruik kortingscode PETR3795 voor 10 euro korting!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 11:13

Ik denk dan, dit had ook een PB kunnen zijn.

Maar ik vind het kaarsje een heel mooi gebaar.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 11:32

Het openen van dit topic was eigenlijk geen punt van kritiek! Maar een idee om het forum wat beter te maken.

Ook met andere veranderingen is het soms onduidelijk waarom het zo is, bijvoorbeeld toen bokt 20 jaar werd, of toen een bokker heel veel berichten had geplaatst en er een nummer bij het logo stond (weet niet meer precies hoe veel). Logoveranderingen vind ik heel leuk en heel dierbaar, zeker in dit geval. Vandaar dat ik het juist sympathiek (om even de woorden van Rianne te gebruiken) zou vinden dat het ergens op een vaste plek zou staan zodat niemand hoeft te zoeken of topics aan hoeft te maken.

Een eerbetoon aan een overleden bokker, die dan ook nog het logo heeft ontworpen.. ik denk dat het logo voor haar aanpassen het beste/mooiste is wat je dan kan doen.

BZ is 'Voor al jullie ideeën' volgens de uitleg op het forum, ik zou niet weten wie ik anders hiervoor een PB had kunnen sturen.
Bokt wordt bij elkaar gehouden door vrijwilligers en dit was vreselijk en heel plots nieuws dus ik neem het absoluut niemand kwalijk dat er niet gelijk een bericht geplaatst is. Excuus als dit topic zo over kwam.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 11:35

Deze discussie laat me stijl achterover slaan. Wat maakt het nou uit waarom en voor hoelang het logo verandert.

Heel veel sterkte voor de nabestaande van Bokker Kitty.

GabberGill @ [IM] [IM] Mijn Soulmate is er niet meer
Exploding Amiga B+11
Ziva Nanaya M1+2
Kenzo Ferrari Texel L1+11

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 12:02

anca schreef:

Kaars is wel het laatste woord wat ik in zou vullen. Ik zou gewoon gezocht hebben op 'logo' niet de beschrijving ervan. Net als wat eerder aangehaald werd, elke logoverandering is altijd uitgelegd.

Degene die nu een discussie aangaan en het onaangenaam maken zijn jullie.

Mij was het logo ook al zaterdag opgevallen en zat inderdaad te wachten op een uitleg.
Had ook al, zoals de TS suggereerde, het logo aangetikt maar ik kwam gewoon op de homepage uit.

Ik snap echt wel dat jullie verdrietig zijn, maar dit topic en TS haar vraag zijn onschuldig.
Jullie zien of maken er iets van wat helemaal niet van toepassing is.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 12:06

Waar is er een discussie?
Ergens zou een vaste plek waar dit kort uitgelegd wordt handig zijn.

:¨·.·¨:
`·. Life is a Journey,
.................... not a guided tour

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 12:14

Onali schreef:
Ik snap echt wel dat jullie verdrietig zijn, maar dit topic en TS haar vraag zijn onschuldig.

Ik begrijp de ophef ook niet. Had de vraag over het EK-voetballogo of het Paaslogo gegaan, was er geen vuiltje aan de lucht geweest. Nu is er een wat verdrietige aanleiding die lang niet niet iedereen heeft meegekregen, en dan is de wereld opeens te klein?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 12:29

Ibbel schreef:
Onali schreef:

Ik begrijp de ophef ook niet. Had de vraag over het EK-voetballogo of het Paaslogo gegaan, was er geen vuiltje aan de lucht geweest. Nu is er een wat verdrietige aanleiding die lang niet niet iedereen heeft meegekregen, en dan is de wereld opeens te klein?

Precies dit.
Vind het eigenlijk best bizar dat hier over "gezeurd" wordt.
Misschien accepteren dat we niet altijd alles weten?
En dat het logo zo aangepast is, moet imo al genoeg zeggen dat het niet bepaald een vrolijk iets is.

Ben het ook met GabberGill eens.
GabberGill schreef:
Deze discussie laat me stijl achterover slaan. Wat maakt het nou uit waarom en voor hoelang het logo verandert.

Heel veel sterkte voor de nabestaande van Bokker Kitty.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 12:34

Ibbel schreef:
Onali schreef:

In mijn optiek is een overlijden van een bokker totaal wat anders dan een EK-voetbal...

Voor het eerst bestellen bij Picnic?
Gebruik kortingscode PETR3795 voor 10 euro korting!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 12:38

Huh, ik zie geen discussie en geen kwade intenties van TS? :?
Ik wist ook niet wat er aan de hand was, normaal is dat wel terug te vinden op FZ maar nu ook niet.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 12:40

Petpa schreef:
Ibbel schreef:

In mijn optiek is een overlijden van een bokker totaal wat anders dan een EK-voetbal...

Niet bedoelt om wie dan ook voor zijn of haar hoofd te stoten, maar er zijn in de looptijd van Bokt al heel wat Bokkers overleden.
Nog nooit, voor zover ik weet, is er toen iets aangepast aan Bokt, aan het logo of iets anders.
En alsjeblieft vat het niet verkeerd op, maar dan is het toch logisch dat er dus de vraag komt wat de aanleiding hiervoor was?

Myfairytale, ik denk dat jij mijn en Ibbel's posten verkeerd interpreteert.

Marjo

En juist daarom is het in mijn optiek belangrijk/ respectvol om er een berichtje aan te wijden die aangeeft waarom het logo zo is veranderd, ook om eventueel gespeculeer voor te zijn.

Mungbean

Ik vind de vraag legitiem.
Zelf heb ik dat topic ook niet gevolgd en toen ik de kaars zag wist ik dus ook niet waar het over ging.
Daardoor was ik algemeen terughoudend met posten omdat ik niet wist wat er aan de hand was (heb me zelfs nog afgevraagd of Bart misschien overleden was of zo).

Een linkje naar het topic zou ik zeker gewaardeerd hebben.
Dat het verder een verschrikkelijke situatie is staat daar los van. Het is ontzettend verdrietig.