[Dienstmededeling] Vanaf maandag nieuwe forumindeling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BartVB
Eigenaar

[Dienstmededeling] Vanaf maandag nieuwe forumindeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-24 22:39

We zijn op Bokt al even bezig met het grondig ombouwen van de forumindeling. Dit heeft allemaal wat vertraging opgelopen en bleek wat complexer dan van te voren gedacht/gehoopt. Inmiddels zijn de voorbereidingen klaar en gaan we maandagochtend aan de slag met het daadwerkelijk aanpassen van de structuur.

Op de volgende pagina zie je hoe dat er ongeveer uit gaat zien:
https://www.bokt.nl/tools/forumindex-condensed.html

Op maandag zal vooral de forumindex (met de tabbladen) regelmatig veranderen. De rest van de site blijft, als alles volgens plan verloopt, gewoon werken. Veel topics worden verplaatst naar een ander forum, dat zou weinig invloed moeten hebben op je 'Eigen berichten' lijst en het lezen en volgen van topics op Bokt.

We verwachten geen grote problemen maar dat dachten we bij de eerste poging ook :) Met vragen of problemen over dit onderwerp kan je terecht in dit topic.

MarliesV

Re: [Dienstmededeling] Vanaf maandag nieuwe forumindeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 23:06

Klinkt als een monsterklus, succes er mee!

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 23:23

Ik zie dat de aparte forumdelen voor jonge ruiters verdwijnen? Logisch, want die zijn ooit opgericht omdat volwassen Bokkers gek werden van dat pubergedoe. Tegenwoordig weten pubers, laat staan kinderen, ons amper nog te vinden...

Wordt de Boktcensuur dan ook afgeschaft? Die is ooit ingesteld omdat veel jeugdige gebruikers met hun filter de site niet op kwamen. Met het bovenstaande in het achterhoofd kun je je afvragen of dat nog wel zo hard nodig is. (Al is het natuurlijk wel prachtige Bokt-folklore, al die banketstaven en poedersuikers.)

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 00:21

Boktcensuur kun je zelf uit zetten in de instellingen.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 00:27

Wow, dat wordt zoeken waar je je topic onder moet plaatsen.

Waar is "young riders" gebleven? Er is een tweeling van 11 (of inmiddels ouder) behoorlijk actief en ik zie vaker jonge gebruikers de laatste tijd.

Waar gaan school en werkgerelateerde topics onder vallen?

Geen rassenpraat meer?

En ik mis nog wel meer dingen.

Ten slotte: hoe gaat het met Flarum?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 07:06

Je hebt paardenwelzijn met oa verzorging staan en een tabje verzorging stalling en weide waar het ook over verzorging gaat.
Gaat dat niet onduidelijk worden welke verzorging waar terecht moet komen ?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 07:43

Jemig. Wordt het hier echt duidelijker en overzichtelijker van? Wat gaat onder lzp vallen? Ik mis huis techniek enz? Krijg je zo juist een brij van teveel diverse onderwerpen bij elkaar? En vraag maar raak is alleen paarden of alles?

En idd verzorging op twee plaatsen en geen jeugdstuk meer?

Ik vrees een beetje dat het alleen maar lastiger gaat worden en topics sneller op pagina 2 en verder terecht komen maar ja afwachten dus.

Wat als de praktijk tegenvalt? Wordt het dan terug gedraaid?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 07:47

En de ITP's? Ik vind die nu juist zo fijn verdeeld. Gaat dat straks allemaal onder paardenpraat? Jammer, ik denk dat fototopics dan nog meer ondergesneeuwd raken door elkaar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 08:15

Captain schreef:
En de ITP's? Ik vind die nu juist zo fijn verdeeld. Gaat dat straks allemaal onder paardenpraat? Jammer, ik denk dat fototopics dan nog meer ondergesneeuwd raken door elkaar.

Ja, ik mis in de nieuwe layout ook het ITP-deel. Zou jammer zijn wanneer deze onder één van de nieuwe opties zou vallen. Eigen deel zou denk ik beter zijn.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 08:33

Het gaat er niet beter op worden zo te zien. Wat jammer.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 08:34

En om nog een verdere suggestie te doen: PP en VVDD kunnen dan weer best samengevoegd worden wat mij betreft. Of het nou om een verhaal van vandaag of van vorige week gaat, of over je plannen morgen, lijkt me niet echt een wereldschokkend verschil en zo druk is het er volgens mij ook niet, toch?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 08:48

Ibbel schreef:
En om nog een verdere suggestie te doen: PP en VVDD kunnen dan weer best samengevoegd worden wat mij betreft. Of het nou om een verhaal van vandaag of van vorige week gaat, of over je plannen morgen, lijkt me niet echt een wereldschokkend verschil en zo druk is het er volgens mij ook niet, toch?

Goeie. Eens.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 09:00

Het leven zonder paarden is voor àlles dat niets met paarden te maken heeft.

Toch staat het met 9 andere hoofdgroepen onder 'geen paarden'.

Overigens zou ik sterk voorkeur hebben om dat zonder paarden iets anders te noemen.

Nu is ineens Zichtbaar! meer dan de helft van bokt niet paardgerelateerd.

Als je dat zo houdt, gaan mensen die voor het eerst op bokt komen dus ook veel meer zien dan voorheen dat bokt niet alleen voor paarden is, maar veel breder.
Met als gevolg dat er mogelijk een enorme instroom gaat komen in de loop van de toekomst van mensen die níéts met paarden hebben.

Wellicht is dat een bewuste keus, en zelfs een doel an xich (1 waar ik persoonlijk niet blij mee zou zijn, en waar ik graag zou weten wat daar dan de achterliggende gedachte is?)

Of wellicht is dit mogelijke effect gewoon gemist toen de hoofddelen hun naam kregen?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 09:04

Denk je? Ik denk dat er niet meer zoveel instroom is als voorheen. Het zou op zich wel interessant zijn om daar een statje van te zien.

Ik denk dat het forum voor een groot deel gedragen wordt door een groot aantal bijzonder oude rotten en dat er niet heel veel nieuwe aanwas meer is.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 09:42

_Christina schreef:
Boktcensuur kun je zelf uit zetten in de instellingen.

Dat weet ik, en dat heb ik ook gedaan. Het was maar een vraag/suggestie.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 10:09

Ibbel schreef:

Eens, ik vind dit leuke onderdelen en beide hebben veel volgtopics. Het is mij vaak onduidelijk waarom de een op PP staat en de ander op VVDD dus veel verschil zal het niet maken denk ik. :j

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 10:35

Grappig want ik heb nooit op de indeling gelet. Ik gebruik meestal de zoekfunctie en lees dan. Waar dat staat maakt dan niet uit en als ik iets vergelijkbaars wil posten weet ik waar ik moet zijn; ik werk dus andersom.
Het klinkt een beetje alsof veel mensen de forumstructuur als hoofdstukindeling gebruiken als in een boek en dan lijkt het me niet te doen om iedereen tevreden te houden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 11:02

Femke_Tweety schreef:

Overigens zou ik sterk voorkeur hebben om dat zonder paarden iets anders te noemen.

Als je dat zo houdt, gaan mensen die voor het eerst op bokt komen dus ook veel meer zien dan voorheen dat bokt niet alleen voor paarden is, maar veel breder.
Met als gevolg dat er mogelijk een enorme instroom gaat komen in de loop van de toekomst van mensen die níéts met paarden hebben.

Wellicht is dat een bewuste keus, en zelfs een doel an xich (1 waar ik persoonlijk niet blij mee zou zijn, en waar ik graag zou weten wat daar dan de achterliggende gedachte is?)

Of wellicht is dit mogelijke effect gewoon gemist toen de hoofddelen hun naam kregen?

Mensen die niets met paarden hebben kunnen zelf toch moeilijk berichten gaan plaatsen, want je moet eerst een heel aantal paardgerelateerde dingen erop gezet hebben voordat je toegang krijgt tot heel Bokt? Althans, dat was zo toen ik me aanmeldde. Of is dat inmiddels veranderd?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 14:23

anjali schreef:
Femke_Tweety schreef:

Mensen die niets met paarden hebben kunnen zelf toch moeilijk berichten gaan plaatsen, want je moet eerst een heel aantal paardgerelateerde dingen erop gezet hebben voordat je toegang krijgt tot heel Bokt? Althans, dat was zo toen ik me aanmeldde. Of is dat inmiddels veranderd?

Klopt, maar als je ziet hoe sommige mensen aan die reacties komen ( bv schaduw accounts ) zetten dan echt onzinnige dingen neer zonder elke inhoud zoals : Leuk paard....of zoiets. Dan zit je zo aan de juiste hoeveelheid berichten.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 14:36

Het zou vermoedelijk op te lossen zijn door de forums waar iemand zonder 25 paardgerelateerde posts tóch niet kan posten ook onzichtbaar te maken. Dan ben je van heel die soos af van mensen die hier voor hun hamster of auto iets willen posten :D

Maw, alleen díe fora zichtbaar maken waar je ook 'punten' kunt scoren om toegang tot de rest te krijgen.
Dus ook de ITP-topics (die niet meetellen) niet zichtbaar maken - ben je ook al die 'mooi paard' reacties kwijt die nu ook al niet meetellen voor kuddetoegang (en wat nieuwe mensen nu meestal niet snappen of niet doorhebben)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 14:40

Ibbel schreef:
Het zou vermoedelijk op te lossen zijn door de forums waar iemand zonder 25 paardgerelateerde posts tóch niet kan posten ook onzichtbaar te maken. Dan ben je van heel die soos af van mensen die hier voor hun hamster of auto iets willen posten :D

Maw, alleen díe fora zichtbaar maken waar je ook 'punten' kunt scoren om toegang tot de rest te krijgen.
Dus ook de ITP-topics (die niet meetellen) niet zichtbaar maken - ben je ook al die 'mooi paard' reacties kwijt die nu ook al niet meetellen voor kuddetoegang (en wat nieuwe mensen nu meestal niet snappen of niet doorhebben)

Hamsters..... <3 Die mogen gerust op Bokt van mij hoor :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 14:42

Het gaat gewoon weer richting layout van hoe bokt begon.
En met het minder aantal berichten was dat toen prima. Even wennen maar denk uiteindelijk fijner.
Nu weet je onderhand door de bomen het bos niet meer te vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 20:27

Ibbel schreef:

Bokt is ondertussen een bedrijf mèt inkomsten voor Bart geworden.

Een mogelijke gebruiker weren is geen optie.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 22:59

Best bokt team:
Wat zijn jullie bezig met een monsterklus. Diep respect daarvoor!

Op naar een toekomst bestendig bokt!

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-24 09:28

Ik ben vergeten het overzicht te plaatsen met welke forums waar heen gaan. Dat is al eerder op FZ gepost maar dit is alweer even geleden. Denk dat dat een hoop vragen beantwoordt:

Afbeelding

Het is een grote verandering/verbouwing. Staat ook allemaal niet in steen. Als we merken dat iets niet of niet goed werkt dan kunnen we alsnog weer wat schuiven. Maar in grote lijnen is bovenstaande waar we tot nu toe op uit zijn gekomen.