[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Mei 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Mei 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-24 19:33

De maand mei is ook alweer voorbij geregend/gewaaid/gevlogen en daarmee is het weer tijd voor het nieuwste BoktBeheerBulletin. Benieuwd wat we achter de schermen hebben uitgespookt? Je leest het hieronder!

Inhoudelijke mededelingen

Nieuwsredactie
Top 3
Dat de wolf zich thuis voelt in Nederland, dat zal geen nieuws meer zijn. Het roofdier loopt intussen op verschillende plaatsen in Nederland rond en het leefgebied wordt alleen maar groter. En toch blijkt er volgens onderzoekers van de Wageningen University & Research in Nederland voldoende ruimte te zijn om nog tot zes keer meer wolvenroedels te huisvesten. De onderzoekers hebben dit uitgezocht in opdracht van het Ministerie van Landbouw. De meningen van de Bokkers over de wolven mogen duidelijk zijn en dat blijkt ook weer in dit topic. Met 3601 views is dit topic op de nummer drie beland in de top drie van mei.

Op de grens van Friesland en Drenthe ligt het Aekingerzand (Kale Duinen). Door dit gebied lopen ruiterroutes, waar menig ruiter graag gebruik van maakt. Op het Aekingerzand loopt echter ook een kudde Exmoorpony’s, zij zorgen voor de begrazing van het gebied. De hengst van de kudde viel echter de paarden van de ruiters aan. Om die reden zijn enkele ruiterroutes tijdelijk afgesloten. Dit nieuws was voor jullie duidelijk interessant, er ontstond een mooie discussie over hengstengedrag en over welke routes nog wel begaanbaar zijn voor ruiters. Maar liefst 8584x hebben jullie dit bericht gelezen, en dat betekent de tweede plaats deze maand.

Edward Gal is geen onbekende in de paardensportwereld. Hij draait al vele jaren mee en in het verleden is wel veel kritiek geweest op zijn rijden. Hij is er een paar jaar tussenuit geweest, maar begin mei maakte hij zijn rentree bij het CDI Exloo. En die comeback was succesvol, want hij ging met zijn hengst GlOCK’s Total U.S. naar huis met de eerste prijs in de Grand Prix. Dit bericht ontlokte bij jullie veel commentaren en dat vormde weer een interessante discussie bij dit nieuwsbericht. Maar liefst 12333 keer is dit bericht gelezen en daarmee steekt deze met kop en schouders boven de rest uit. Een overduidelijke nummer één dus in de top 3 van mei.

Bezwaarcommissie
Vorige maand hebben we besproken hoe we precies aan onze informatie komen die we nodig hebben voor een bezwaar. Zodra we alle relevante informatie hebben, kunnen we overgaan tot het beoordelen hiervan. We kijken hierbij naar het totaalplaatje van de situatie en beoordelen of de sanctie terecht of onterecht is uitgedeeld. Om dit zo eerlijk mogelijk te houden, geven we elkaar even de tijd om tot onze eigen mening te komen. Pas als we alle drie zijn ingelezen en al ons eerste idee gevormd hebben, gaan we over tot overleg, zodat we elkaar zo min mogelijk beïnvloeden vooraf. Meestal komen we dan al heel snel tot een unaniem besluit. Als we het als team met elkaar eens zijn geworden, gaat ons besluit terug naar de gebruiker en de moderators.

Wiki
Deze maand is er geen bijzondere update vanuit de Wiki. Wil jij meeschrijven met de Wiki of heb je een aanvulling die je wil plaatsen? Kijk dan op het Wikizakenforum óf op de Wiki zelf hoe je dat moet doen.

Beheer
Zoals jullie wellicht gemerkt hebben heeft het invoeren van de nieuwe forumindeling wat vertraging opgelopen. Een aantal kleine forums is al verplaatst, maar de grote veranderingen moeten nog komen door diverse redenen.

Het goede nieuws is dat de meeste hobbels op de weg glad zijn gestreken waardoor we binnenkort echt van start kunnen. Hoe de site er (ongeveer) uit ziet na de wijzigingen kan je hier bekijken:

https://www.bokt.nl/tools/forumindex-condensed.html

Een van de zaken waar de het aanpassen van de structuur op hing was hoe we omgaan met fototopics. Deze topics komen na de wijzigingen niet meer in hun eigen forum (zoals In The Picture) maar in het forum over het onderwerp van de foto's. Dus bijvoorbeeld in 'Fokkerij en Afstamming' of 'Uit de Kunst'. Om die reden zijn een tijdje geleden foto-icoontjes toegevoegd aan de topiclijsten. Automatisch kregen alle topics met meer dan vijf foto's dit icoontje. Helaas leverde dit een aantal problemen en wat verwarring op. Daarom is het nu mogelijk om bij het maken van een topic aan te vinken of het een foto topic is of niet. Dit vinkje wordt automatisch gezet als je een aantal foto's toevoegt, maar je kan dit vinkje uitzetten als dat niet op z'n plaats is.

Team Mededelingen

Break
Moderator Dani gaat een tijdje met break. Hopelijk zien we haar snel weer terug!

Tips van het Team & Vragen van Bokkers

Hoe voeg ik vrienden / foeis toe en verwijder ik ze weer?
Om vrienden en foeis toe te voegen en te verwijderen ga je naar je instellingen. Die link staat rechtsbovenaan Bokt in het uitklapmenu bij je gebruikersnaam. Vervolgens klik je links in het menu op 'Vrienden en Foeis' en vervolgens ga je naar 'vrienden' of 'foeis'.

Om mensen aan je lijst toe te voegen vul je in het onderste tekstvak één of meerdere gebruikersnamen (steeds op een nieuwe regel) in en druk je op 'Versturen'. Om mensen van je lijst te verwijderen selecteer je hun naam in het bovenste tekstvak en druk je op 'Versturen'.

Ik heb een vraag of een suggestie voor een tip!
Dat kan! Je kunt je vraag of suggestie pb-en naar Zwerte.

Verwar de mening van de meerderheid niet met de waarheid!

VuurVleugels

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Mei 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 20:25

Goh, ik denk eigenlijk dat de mening van bokt over de wolf helemaal niet zo duidelijk is. Ik denk dat vooral de mening van schreeuwende anti-wolf bokkers die pro-wolf en wolf-neutrale bokkers meedogenloos uit elk betreffend topic wegjagen, duidelijk is :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 20:39

VuurVleugels schreef:
Goh, ik denk eigenlijk dat de mening van bokt over de wolf helemaal niet zo duidelijk is. Ik denk dat vooral de mening van schreeuwende anti-wolf bokkers die pro-wolf en wolf-neutrale bokkers meedogenloos uit elk betreffend topic wegjagen, duidelijk is :)

De meeste Bokkers hebben paarden en kunnen dus onmogelijk blij zijn met een loslopend roofdier dat het op weidedieren heeft voorzien. Andersdenkenden uit een topic wegjagen kan niet volgens mij.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 20:56

VuurVleugels schreef:

Hier ben ik het wel mee eens, en ik snap dat het een emotioneel zwaar beladen onderwerp is.
Er moet ruimte voor beide meningen zijn, maar er is een bepaalde groep die meteen als hongerige wolven (no pun intended :+ ) op mensen duiken die pro-wolf of wolf-neutraal zijn. Dat zorgt er vooral voor dat die mensen zich niet meer (durven) melden.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 21:20

Cayenne schreef:
VuurVleugels schreef:

Hier ben ik het wel mee eens, en ik snap dat het een emotioneel zwaar beladen onderwerp is.
Er moet ruimte voor beide meningen zijn, maar er is een bepaalde groep die meteen als hongerige wolven (no pun intended :+ ) op mensen duiken die pro-wolf of wolf-neutraal zijn. Dat zorgt er vooral voor dat die mensen zich niet meer (durven) melden.

Hier doel ik op inderdaad. Ook ik heb begrip voor de emotionele lading, maar de huidige felheid slaat elke vorm van gesprek volledig plat. Net zo plat als dat de harde kern de wolven toewenst in een ontmoeting met een auto.

anjali schreef:
De meeste Bokkers hebben paarden en kunnen dus onmogelijk blij zijn met een loslopend roofdier dat het op weidedieren heeft voorzien. Andersdenkenden uit een topic wegjagen kan niet volgens mij.

Ik ken zat mensen met paarden die neutraal in de kwestie staan, of die vinden dat de dierhouderij zich moet aanpassen aan de wolf ipv andersom. Maar die melden zich hier inderdaad niet (meer). Dat je van mening bent dat wegjagen uit een topic niet mogelijk is vind ik een bijzondere, gezien je je in je geloof bijvoorbeeld vaak genoeg weggejaagd hebt gevoeld als ik je berichten daarover mag geloven. Dus daar lijken je belevingen niet helemaal overeen te komen met je uitspraken.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 22:15

@Vuurvleugels, ja wegens mijn geloof heb ik me vaak weggejaagd GEVOELD in een topic maar echt wegjagen dat kan niet. Tenzij ze je een permanente ban aansmeren. Die wolvenkwestie dat vind ik zeer ernstig want hoe kun je daar neutraal instaan als je moet vrezen voor het leven van je dieren.Nee ik begrijp echt niet dat mensen met weidedieren niet tegen wolven zijn. Van stadsmensen die geen dieren hebben is het nog te begrijpen omdat ze de ellende niet meemaken en een soort romantisch beeld van wolven hebben. Nee, ik vind echt dat ze 100% wegmoeten uit dit dichtbevolkte land.Ik heb er zelfs mijn politieke partij waar ik 20 jaar met hart en ziel lid van was (PvdD) voor opgezegd omdat die pro-wolf zijn en overgestapt naar een anti-wolf partij (SGP, veel leden van hen wonen ook midden in wolvengebied dus zitten direct met de narigheid).

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 22:22

Ja Anjali, je kan het honderd keer herhalen zoals altijd... Maar je kan ook accepteren dat er mensen zijn die anders denken dan jij. En dat niet iedereen dezelfde zeeën van tijd en energie heeft om continu de strijd aan te gaan zoals jij blijkbaar wel hebt, dat kun je mensen niet kwalijk nemen toch?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 23:12

VuurVleugels schreef:

Nog niks veranderd dus.

Ik heb die topics verder links laten liggen, zag het al van verre aankomen.

Met zo'n manier van communiceren win je absoluut geen mensen voor je zaak.
Totale anti-reclame. Maar dat kreeg je ze niet aan het verstand. En nog niet dus.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 23:22

Moderatoropmerking:
Dit is niet de juiste plek om te discussiëren over wolven.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 00:01

Dat was ook niet mijn intentie, ik wilde gewoon een reactie geven op het beeld wat in de OP werd geschetst. Het gevolg is echter, zoals Boras zegt, wel illustrerend voor de casus.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 13:30

Ja en in andere topics worden weer andere mensen weggejaagd die een andere mening hebben. Zo is er op heel Bokt wel wat. ;-)

En dat Bokt een mening zou moeten hebben over wolven. Bokt bestaat ook uit een heleboel verschillende mensen die Bokt draaiende houden. Hoe zouden die 1 mening moeten vormen?

Gewoon aandacht blijven besteden aan wat er speelt lijkt me belangrijk en gewoon neutraal blijven als forum.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 14:16

VuurVleugels schreef:

Goh, in algemene politieke topics is het een ledenvergadering van D66-GL-Pvda en word de rest ook meedogenloos uit elk betreffend topic weggejaagd, en als daar wat over gezegd word moeten we niet in de slachtofferrol stappen...
Want denk maar dat de mening van bokt niet is wat je daar alleen maar leest....
Dus tip, doe dat dan ook in de wolven topics. Klaar opgelost.
------------------------

Maar eigenlijk kwam ik daar niet voor in het topic, kwam voor de geplande veranderingen.
En vind het wel grappig dat het nu weer zoveel kleiner word.
Eigenlijk zoals bokt ooit begon. En dat was zeker overzichtelijker :j

"Wat ik hierboven schrijf, is slechts mijn gedachte en mijn idee, dit geldt voor elk bericht, neem dat maar mee."

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 18:29

Ik lach me een scheur, jullie janken al over een ledenvergadering bij de kleinste kritische vraag om (financiële en/of politieke) onderbouwing. Hou op met me hoor, het wordt met de dag kinderachtiger en hypocrieter. Ik ga echt andere hobbies zoeken :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 18:37

VuurVleugels schreef:
Ik lach me een scheur, jullie janken al over een ledenvergadering bij de kleinste kritische vraag om (financiële en/of politieke) onderbouwing. Hou op met me hoor, het wordt met de dag kinderachtiger en hypocrieter. Ik ga echt andere hobbies zoeken :')

precies dat dus.....
bedankt voor de verduidelijking :D

"Wat ik hierboven schrijf, is slechts mijn gedachte en mijn idee, dit geldt voor elk bericht, neem dat maar mee."

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 08:27

anjali schreef:
VuurVleugels schreef:

Dit. Toen hier een wolf rondliep leefde ik constant in angst, had aan alle kanten de ramen open zodat ik het 's nachts zou horen als er iets was, durfde ze niet meer 's nachts buiten te laten. Gelukkig woon ik vlakbij de boot naar Ameland en is hier geen bos, dus de wolf is allang weer weg.

#doeslief

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 08:29

VuurVleugels schreef:
Ja Anjali, je kan het honderd keer herhalen zoals altijd... Maar je kan ook accepteren dat er mensen zijn die anders denken dan jij. En dat niet iedereen dezelfde zeeën van tijd en energie heeft om continu de strijd aan te gaan zoals jij blijkbaar wel hebt, dat kun je mensen niet kwalijk nemen toch?

Waarom val je haar persoonlijk aan ? Jij doet toch hetzelfde nu ?

#doeslief

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 08:44

In deze BBB staat uitgelegd hoe je kan vrienden en foeien plus hoe het in zijn werkt gaat om bezwaar in te dienen. Ik wordt een beetje misselijk van dit soort dicussies onder een Dienstmedeling.

Wat tips om bokt sociaal te houden: Maak een discussie topic aan, stuur elkaar een pb of nog beter, trakteer elkaar op een kopje koffie en maak er een minibokt meet van om eens een goed gesprek aan te gaan.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie