Anoniem maar gewijzigd door

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jorex

Berichten: 10036
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Anoniem maar gewijzigd door

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-24 14:37

Hoi,

Het valt mij op dat er bij het anonimiseren van een topic niet wordt meegenomen dat er nog gewijzigd door *originele gebruikersnaam* blijft staan als die gebruiker voor het anonimiseren nog wijzigingen aan de post heeft gedaan. Mijn vraag is vooral: kan dit ook meegenomen worden bij het anonimiseren of is dit niet mogelijk?
Want echt anoniem is deze bokker dan nog niet als in je kunt nog vrij makkelijk achterhalen van welk account de post komt door dat zinnetje. Dus of zien of het mogelijk is om dat dan ook anoniem te maken of het zinnetje weghalen na anoniem maken. Ik weet niet hoe moeilijk het is om dit implementeren, maar ik wil met deze post ook even iedereen hier erop wijzen dat je met wijzigen naar anoniem dus nog steeds niet volledig anoniem bent en het nu blijft linken naar je eigen account.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 27752
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 14:44

Dat is inderdaad niet de bedoeling en hebben we het over het hoofd gezien. Bedankt voor je oplettendheid, ik heb het aangepast.

Jorex

Berichten: 10036
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Anoniem maar gewijzigd door

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-24 14:48

Oh dat is fijn dat het simpel valt op te lossen gelukkig :D

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 27752
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 14:50

Zeker weten :D

Nielojram

Berichten: 7899
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 20:05

Wat ik heb begrepen van je account op anoniem te zetten, het is mogelijk, alleen de beheerders van bokt.nl moeten dan wel alle berichten afgaan om te kijken of er nog ergens je naam vermeld staat, als in quotes.

Moet eerlijk zeggen, als ik een account op anoniem zie staan, ik enigszins wat slim zoek ( ik huis hier al een tijdje) ik vrij makkelijk ontdek wie zich heeft laten anonimiseren.

Hopelijk snapt Firelight je post niet goed, want het anonimiseren hier op bokt is handwerk, en snap best dat je als vrijwilliger daar niet een dag voor gaat zitten om diegene haar/zijn privacy te waarborgen.

Exitium

Berichten: 7207
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 20:27

Nielojram schreef:
Wat ik heb begrepen van je account op anoniem te zetten, het is mogelijk, alleen de beheerders van bokt.nl moeten dan wel alle berichten afgaan om te kijken of er nog ergens je naam vermeld staat, als in quotes.

Ik mag hopen dat men daar op databaseniveau wat mee kan (if post contains quote="Nielojram", replace with quote="Anoniem"). En wat posts betreft kan een gebruiker dat ofwel zelf, of kun je vragen om links naar posts waarin persoonsgegevens staan als het om forums gaat waar een gebruiker dat niet zelf kan. In het laatste geval moet je ze nog wel zelf aanpassen, maar het zoekwerk laat je dan aan de gebruiker zelf over.

Nielojram

Berichten: 7899
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 20:32

Exitium schreef:
En wat posts betreft kan een gebruiker dat ofwel zelf, of kun je vragen om links naar posts waarin persoonsgegevens staan als het om forums gaat waar een gebruiker dat niet zelf kan. In het laatste geval moet je ze nog wel zelf aanpassen, maar het zoekwerk laat je dan aan de gebruiker zelf over.

Wie bedoel je hier met zelf en de gebruiker?
Management bokt of het lid?

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 27752
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 20:56

Berichten die ouder zijn dan een jaar kan je zelf aanpassen.

Exitium

Berichten: 7207
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 22:09

Nielojram schreef:
Exitium schreef:
En wat posts betreft kan een gebruiker dat ofwel zelf, of kun je vragen om links naar posts waarin persoonsgegevens staan als het om forums gaat waar een gebruiker dat niet zelf kan. In het laatste geval moet je ze nog wel zelf aanpassen, maar het zoekwerk laat je dan aan de gebruiker zelf over.

Wie bedoel je hier met zelf en de gebruiker?
Management bokt of het lid?

Het lid.