Foto’s in spoiler

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29807
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 12:01

Muurp schreef:
En even in een andere richting denkend: zou het helpen als er wel meer nieuws over de wolf wordt geplaatst? Zonder foto's van de gruwelijke daad an sich.
Want ik zie hier ook weinig nieuws over.

Bokt is een groot platform, dus als daar meer aandacht voor zou zijn (vanuit betrouwbare en bevestigde bronnen uiteraard) zou dat toch ook al helpen om het probleem zichtbaarder te maken?

Dat is ook al vaak aangekaart en dan krijgen we de smoesjes, nee kan niet.
Want het staat op facebook.
Maar een nieuws redactie eens contact opneemt met zo'n eigenaar of dierenartsenpraktijk mogen wij dat plaatsen, dat word ook niet gedaan.

Maar ook berichten die op https://ep-map.com/map staan worden niet geplaatst.

Nee wat lauwe berichtjes van horses worden geplaatst met wat flauwekul van de zogenaamde wolven experts.

MarliesV

Berichten: 15217
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 12:02

Muurp schreef:
En even in een andere richting denkend: zou het helpen als er wel meer nieuws over de wolf wordt geplaatst? Zonder foto's van de gruwelijke daad an sich.
Want ik zie hier ook weinig nieuws over. Zit hier de kern niet eerder dan zeuren om foto's?

Bokt is een groot platform, dus als daar meer aandacht voor zou zijn (vanuit betrouwbare en bevestigde bronnen uiteraard) zou dat toch ook al helpen om het probleem zichtbaarder te maken?


Als dat nieuws paard gerelateerd is zou ik dat zeker nieuwswaardig vinden.

Als elke wolvenaanval in het nieuws komt, denk ik bij mezelf, waarom? Paardensportforum, niet relevant. Daar zijn andere fora en plaatsen voor.

Jessix

Berichten: 16465
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 12:04

Muurp schreef:
Jessix schreef:
Gruwelijke foto’s… :') dood schaap met rode bloed vlek. Overdrijven is ook een vak.


Jij jouw mening, ik de mijne.
Maar ik zal nog eens meedenken met jullie. Goed gesprek. Dankjewel. :)

Als ik tegen jou zou hebben dan quote ik je. Mijn opmerking is algemeen.

Eleeke

Berichten: 2046
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 12:07

tienus63 schreef:
Maar goed als het allemaal zo woke moet, zullen we dan ook de foto’s van vulva’s, uiers, want inbreuk op de persoonlijke ruimte van een merrie, merries die aan het afveulenen zijn, placenta’s die uitgespreid getoond worden enz enz ook maar spoileren.

Drogredeneren heet dit.
De argumenten uit hun context halen en ridiculiseren.
En er onderwerpen bijhalen die er niets mee te maken hebben ( woke ????? )

DuoPenotti

Berichten: 29807
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 12:11

MarliesV schreef:
Muurp schreef:
En even in een andere richting denkend: zou het helpen als er wel meer nieuws over de wolf wordt geplaatst? Zonder foto's van de gruwelijke daad an sich.
Want ik zie hier ook weinig nieuws over. Zit hier de kern niet eerder dan zeuren om foto's?

Bokt is een groot platform, dus als daar meer aandacht voor zou zijn (vanuit betrouwbare en bevestigde bronnen uiteraard) zou dat toch ook al helpen om het probleem zichtbaarder te maken?


Als dat nieuws paard gerelateerd is zou ik dat zeker nieuwswaardig vinden.

Als elke wolvenaanval in het nieuws komt, denk ik bij mezelf, waarom? Paardensportforum, niet relevant. Daar zijn andere fora en plaatsen voor.

Ook paard gerelateerd staat er erg weinig, er is altijd wel een copywright smoesje.
Terwijl bij andere berichten de redactie dan zelf een bericht schrijft in eigen bewoording.

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnen ... QaquW8z_JU

Geen enge beelden, weer de lieve springende wolf....
7 ponykampen afgezegt.
Met de zogenaamde wolven expert die tegenwoordig ook paarden expert is aan het woord

Maar bokt geeft geen tegengeluid, niet van wat die man vertelt is onzin, paarden zijn vluchtdieren.
Nee, bokt is stil.....




Maar ja ook gruwelijk beelden staan er over aangevallen paarden.
https://www.facebook.com/groups/994653607546091
Soms al in Nederland, vaak nog in het buitenland.
Maar een dom wandel ongeluk dat plaats de redactie op VN, bewustwording creeeren.
Bewustwording wat wolven aan doen, dat word niet geplaatst, maar vakkundig genegeerd.

DuoPenotti

Berichten: 29807
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 12:11

Eleeke schreef:
tienus63 schreef:
Maar goed als het allemaal zo woke moet, zullen we dan ook de foto’s van vulva’s, uiers, want inbreuk op de persoonlijke ruimte van een merrie, merries die aan het afveulenen zijn, placenta’s die uitgespreid getoond worden enz enz ook maar spoileren.

Drogredeneren heet dit.
De argumenten uit hun context halen en ridiculiseren.
En er onderwerpen bijhalen die er niets mee te maken hebben ( woke ????? )

slachthuizen hebben er ook niks mee te maken, waar was toen je bericht?

Fly_high

Berichten: 3312
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 12:15

Ik snap die ophef niet zo, het is toch altijd al een bewuste keuze geweest om bokt in het geheel jeugdjournaal-proof te houden :? of het nou om mishandelde dieren of sekscontent of nog wat anders gaat. Je mag er geen blote tieten en geen doodbloedende schapen posten, ongeacht het onderwerp waarvoor het wel of niet relevant zou zijn.

Het is uiteraard niet zo dat allerlei gruwelijke toestanden geen maatschappelijk belang kunnen hebben, maar of het nou per se op bokt moet is een andere vraag. Van mij niet, en doodgaande varkens met afgescheurde poten evenmin :') De wereld is toch al poedersuiker genoeg, ik kom hier om lekker over paarden te kletsen terwijl ik braafjes aan mijn groente zit.

tienus63 schreef:
Maar goed als het allemaal zo woke moet, zullen we dan ook de foto’s van vulva’s, uiers, want inbreuk op de persoonlijke ruimte van een merrie, merries die aan het afveulenen zijn, placenta’s die uitgespreid getoond worden enz enz ook maar spoileren.


Ja eigenlijk graag, als ik zoveelste vieze vulva op bokt moet zien ga ik gillen.

En voor iedereen die wel heel graag zulke foto's post MAAK DE GESLACHTSDELEN VAN JE PAARD EENS GOED SCHOON :')
Laatst bijgewerkt door Fly_high op 06-03-24 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Berichten: 21402
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 12:17

Fly_high schreef:
En voor iedereen die wel heel graag zulke foto's post MAAK DE GESLACHTSDELEN VAN JE PAARD EENS GOED SCHOON :')


_O_ :')

Enzo_Ollie

Berichten: 797
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 12:32

Ik ben echt absoluut tegen (geen regulatie van) de wolf, maar ik word zelf helemaal gek van al die foto's van dieren die door wolven aangevallen zijn. 2 huizen verderop liepen ze dit weekend, dus in de buurtapp gewaarschuwd. Prima, maar ook gelijk allemaal foto's van dode schapen die niks met die melding te maken hadden. Op facebook net zo.

Ik zou heel graag mee willen praten/lezen in het wolventopic o.a. om te lezen over meningen van wolfwerende hekken, waar ze precies zijn etc.
Maar ik wil niet elke keer die foto's zien.... Dat is toch niet heel gek? (al blijkbaar wel, want zodra mensen 'wolf' lezen worden zulke foto's geplaatst. Alsof het een Pavlov-reactie is)
Het is toch een kleine moeite om het in een spoiler te plaatsen?

tienus63

Berichten: 12118
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Foto’s in spoiler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 12:35

En dat wordt nu dus ook gedaan!

Enzo_Ollie

Berichten: 797
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 12:36

Jaa klopt dat vind ik super maar meer dat ik de ophef niet snap :+

Qimm

Berichten: 15181
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 12:43

Enzo_Ollie schreef:
Ik ben echt absoluut tegen (geen regulatie van) de wolf, maar ik word zelf helemaal gek van al die foto's van dieren die door wolven aangevallen zijn. 2 huizen verderop liepen ze dit weekend, dus in de buurtapp gewaarschuwd. Prima, maar ook gelijk allemaal foto's van dode schapen die niks met die melding te maken hadden. Op facebook net zo.

Ik zou heel graag mee willen praten/lezen in het wolventopic o.a. om te lezen over meningen van wolfwerende hekken, waar ze precies zijn etc.
Maar ik wil niet elke keer die foto's zien.... Dat is toch niet heel gek? (al blijkbaar wel, want zodra mensen 'wolf' lezen worden zulke foto's geplaatst. Alsof het een Pavlov-reactie is)
Het is toch een kleine moeite om het in een spoiler te plaatsen?


Dit heb ik ook een beetje, ik kan me niet voorstellen dat ik nog minder blij ben met de wolf als ik ook nog eens de bloederige resten van zijn werk 'moet' bekijken tussen alle andere info waarin in wel geïnteresseerd ben. Ik vind al dat de wolf niets te zoeken heeft in ons veel te kleine en volle landje, maar heb absoluut geen behoefte aan bloederige taferelen zien. Of kunnen die 2 dingen niet samen gaan? Ben je alleen maar echt tegen als je ook graag de gruwelijke beelden wil verspreiden?

Wintu

Berichten: 3028
Geregistreerd: 30-01-23

Re: Foto’s in spoiler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 12:48

Ik vind ook dat de fotos gewoon zichtbaar moeten blijven, het is hoe het nu gaat in Nederland en waar velen lacherig over doen en zeggen dat men zich aanstelt. Terwijl er zoveel leed is dat nu wordt weg gemoffeld.
Zelf kijk ik niet naar de foto's, ik heb er te veel gezien. Dus ik heb in mijn instellingen het zo gesteld dat ik alleen fotos zie wanneer ik daar bewust op klik. Dat kan een ander toch ook doen?
En als het niet voor kleine kindjes geschikt is, misschien moeten die dan maar niet op een volwassen forum komen of in het young riders gedeelte blijven.

Wintu

Berichten: 3028
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 12:55

MarlindeRooz schreef:
Wie zijn de temmers dan? :')
Ik kijk nooit in dat wolventopic hoor. Dat onderwerp boeit mij niet.

Welk onbegrip Rien10? Want het staat gewoon duidelijk in de regels wat de regels zijn. Als jij je daar niet aan wil houden kan je sancties verwachten.

Waar bemoei je je dan mee eigenlijk, enkel even een plasje doen?

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15119
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 12:58

Wintu schreef:
Ik vind ook dat de fotos gewoon zichtbaar moeten blijven, het is hoe het nu gaat in Nederland en waar velen lacherig over doen en zeggen dat men zich aanstelt. Terwijl er zoveel leed is dat nu wordt weg gemoffeld.
Zelf kijk ik niet naar de foto's, ik heb er te veel gezien. Dus ik heb in mijn instellingen het zo gesteld dat ik alleen fotos zie wanneer ik daar bewust op klik. Dat kan een ander toch ook doen?
En als het niet voor kleine kindjes geschikt is, misschien moeten die dan maar niet op een volwassen forum komen of in het young riders gedeelte blijven.


Uhm, nu leg je precies de spoilerfunctie uit? :+
Hoef je niks voor in te stellen als gebruiker zijnde. Het is verborgen tenzij je ervoor kiest om erop te klikken en dan wordt het zichtbaar.

Wintu

Berichten: 3028
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 12:59

Muurp schreef:
Wintu schreef:
Ik vind ook dat de fotos gewoon zichtbaar moeten blijven, het is hoe het nu gaat in Nederland en waar velen lacherig over doen en zeggen dat men zich aanstelt. Terwijl er zoveel leed is dat nu wordt weg gemoffeld.
Zelf kijk ik niet naar de foto's, ik heb er te veel gezien. Dus ik heb in mijn instellingen het zo gesteld dat ik alleen fotos zie wanneer ik daar bewust op klik. Dat kan een ander toch ook doen?
En als het niet voor kleine kindjes geschikt is, misschien moeten die dan maar niet op een volwassen forum komen of in het young riders gedeelte blijven.


Uhm, nu leg je precies de spoilerfunctie uit? :+
Hoef je niks voor in te stellen als gebruiker zijnde. Het is verborgen tenzij je ervoor kiest om erop te klikken en dan wordt het zichtbaar.


Nee dat doe ik niet, ik pas mijn eigen instellingen en niet die van het topic. Ik kan geen enkele foto zien op bokt, ten zij ik er op klik. Je kunt dat wijzigen bij weergave opties.
Als het standaard zou zijn, hoefden posters nooit iets in een spoiler plaatsen immers ;)
Laatst bijgewerkt door Wintu op 06-03-24 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15119
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 13:00

Wintu schreef:
Nee dat doe ik niet, ik pas mijn eigen instellingen en niet die van het topic. Ik kan geen enkele foto zien op bokt, ten zij ik er op klik.


Dat snap ik.
Maar waarom dan niet laten zoals het nu is? De groep die het niet wil zien (of voor zichzelf beschermd moet worden) is groter dan de groep die het wel wil zien. Waarom alles omdraaien voor een kleine groep?

Exitium

Berichten: 7155
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 13:01

Wintu schreef:
En als het niet voor kleine kindjes geschikt is, misschien moeten die dan maar niet op een volwassen forum komen of in het young riders gedeelte blijven.

Afbeelding

Wintu

Berichten: 3028
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 13:02

Muurp schreef:
Wintu schreef:
Nee dat doe ik niet, ik pas mijn eigen instellingen en niet die van het topic. Ik kan geen enkele foto zien op bokt, ten zij ik er op klik.


Dat snap ik.
Maar waarom dan niet laten zoals het nu is? De groep die het niet wil zien (of voor zichzelf beschermd moet worden) is groter dan de groep die het wel wil zien. Waarom alles omdraaien voor een kleine groep?


Ik snap niet waar sommigen zich druk om maken, aangezien ze hier aangeven niet eens in dat topic te komen.

Qimm

Berichten: 15181
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Foto’s in spoiler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 13:02

Ik kom daar niet vanwege de foto's

rien10
Berichten: 14737
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 13:05

Enzo_Ollie schreef:
Jaa klopt dat vind ik super maar meer dat ik de ophef niet snap :+

Mijn persoonlijke “ophef” was de vraag waarom het (nu) in een spoiler moet.
Daar heb ik antwoord op gekregen.
Ik had de indruk dat deze beslissing ingegeven was doordat men ging temmen op de foto’s. Kennelijk is het in een spoiler zetten van dit soort foto’s dus een regel op bokt.
Weer wat geleerd.

Overigens heb ik daar een afwijkende mening over.

Wintu

Berichten: 3028
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 13:06

Enzo_Ollie schreef:
Ik ben echt absoluut tegen (geen regulatie van) de wolf, maar ik word zelf helemaal gek van al die foto's van dieren die door wolven aangevallen zijn. 2 huizen verderop liepen ze dit weekend, dus in de buurtapp gewaarschuwd. Prima, maar ook gelijk allemaal foto's van dode schapen die niks met die melding te maken hadden. Op facebook net zo.

Ik zou heel graag mee willen praten/lezen in het wolventopic o.a. om te lezen over meningen van wolfwerende hekken, waar ze precies zijn etc.
Maar ik wil niet elke keer die foto's zien.... Dat is toch niet heel gek? (al blijkbaar wel, want zodra mensen 'wolf' lezen worden zulke foto's geplaatst. Alsof het een Pavlov-reactie is)
Het is toch een kleine moeite om het in een spoiler te plaatsen?

Die staan al lang in een spoiler en ook bij de gespoilerde fotos staat er bij of het te gruwelijk is, zodat je ook dat weet als je het aan wilt klikken.

Wintu

Berichten: 3028
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 13:07

Muurp schreef:
Wintu schreef:
Nee dat doe ik niet, ik pas mijn eigen instellingen en niet die van het topic. Ik kan geen enkele foto zien op bokt, ten zij ik er op klik.


Dat snap ik.
Maar waarom dan niet laten zoals het nu is? De groep die het niet wil zien (of voor zichzelf beschermd moet worden) is groter dan de groep die het wel wil zien. Waarom alles omdraaien voor een kleine groep?


Doen we dat tegenwoordig niet zo in Nederland?

Eleeke

Berichten: 2046
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 13:08

Wintu schreef:
Muurp schreef:

Dat snap ik.
Maar waarom dan niet laten zoals het nu is? De groep die het niet wil zien (of voor zichzelf beschermd moet worden) is groter dan de groep die het wel wil zien. Waarom alles omdraaien voor een kleine groep?


Ik snap niet waar sommigen zich druk om maken, aangezien ze hier aangeven niet eens in dat topic te komen.

Omdat ik een mening heb over het plaatsen van geweldadige fotos in het algemeen. En daar is dit een onderdeel van.

Wintu

Berichten: 3028
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 13:10

Eleeke schreef:
Wintu schreef:


Ik snap niet waar sommigen zich druk om maken, aangezien ze hier aangeven niet eens in dat topic te komen.

Omdat ik een mening heb over het plaatsen van geweldadige fotos in het algemeen. En daar is dit een onderdeel van.

Maar die fotos staan al in spoiler, als je er eens zou kijken, dan zou je dat ook zien.
En hoezo gewelddadig, het wordt als half Nederland geschaard onder de noemer prachtige natuur, dus hoezo gewelddadig.