Foto’s in spoiler

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SjonnieZ

Berichten: 2424
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 09:34

Neonlight schreef:
We kregen verschillende signalen dat er gebruikers zijn die het niet waarderen om deze foto's te zien. Het topic is niet alleen een meldingen en bekijk aanvallen topic, het is ook een discussietopic. Bovendien hebben we ook de regel dat we gewelddadige foto's niet op bokt willen hebben. In plaats van de foto's geheel te verwijderen en helemaal niet toe te staan, zoals de boktregels beschrijven, is het plaatsen van de foto's in spoilers een goede tussenweg.


Is er ook onderzoek gedaan naar het wolvenstandpunt van deze mensen. Als dit namelijk de pro wolven zijn, betreft dit namelijk een vorm censuur die zie willen opleggen.

Kabayo

Berichten: 14157
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 09:36

En die censuur is in mijn ogen prima, en dat zegt iemand die de wolf hier liever niet ziet

Ik vind het oprecht heel erg en enorm zielig wat die beestjes overkomt. Ik wil dat niet zien. Ik wil wel weten wat we er tegen kunnen doen. En met foto's plaatsen bereik je gewoon weinig. Behalve afschuw en dat mensen op het rode kruisje klikken

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6688
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 09:41

Het is niet zo dat er bij meldingen (of een bepaalde hoeveelheid daarvan) automatisch wordt gedaan wat de 'melders' willen. Het kan er wel voor zorgen dat het team ergens op wordt gewezen (we kunnen nou eenmaal niet overal tegelijk zijn) en er dan wordt beoordeeld wat er nodig is en wat de regels zijn. Het maakt dus niet uit wat de achtergrond of intentie van meldingen is, want het team zal daarin nog altijd eigen overwegingen maken op basis van de regels van Bokt.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15120
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 09:50

SjonnieZ schreef:
Neonlight schreef:
We kregen verschillende signalen dat er gebruikers zijn die het niet waarderen om deze foto's te zien. Het topic is niet alleen een meldingen en bekijk aanvallen topic, het is ook een discussietopic. Bovendien hebben we ook de regel dat we gewelddadige foto's niet op bokt willen hebben. In plaats van de foto's geheel te verwijderen en helemaal niet toe te staan, zoals de boktregels beschrijven, is het plaatsen van de foto's in spoilers een goede tussenweg.


Is er ook onderzoek gedaan naar het wolvenstandpunt van deze mensen. Als dit namelijk de pro wolven zijn, betreft dit namelijk een vorm censuur die zie willen opleggen.


Heb je dit topic doorgelezen?
Volgens mij kun je in dit topic heel duidelijk lezen dat er veel gebruikers geen behoefte hebben aan deze foto's open en bloot en dat dat niet persé pro-wolf gebruikers zijn. :+ Dus dit argument gaat niet echt op.

Janneke2

Berichten: 23017
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 09:52

Dreamboy schreef:
Janneke2, je hebt het elke keer over knuffelspeeltjes. Ik begrijp niet zo goed wat je daar nu precies mee bedoelt. Die van jou staan naast een natuurgebied en 's-nachts op stal en zijn dus geen knuffelspeeltjes. Ik snap oprecht niet wat je hiermee wil zeggen.

Prima. :) Dank je wel voor deze vraag.

Waar het mij om gaat is dat ik mijn paard als DIER serieus neem - en het woord 'knuffelspeeltje' was eerlijk gezegd niet zo zeer denigrerend bedoeld,
maar bedoeld om aan te duiden dat sommige mensen een dier niet serieus nemen als dier.
(Wat inderdaad niet direct een compliment is, dat dan toch ook weer wel. Vergelijk het maar met 'je hebt paardenmensen en mensen met paarden'. Dat laatste is ook niet echt een compliment.)

Ik zou graag mijn paard in een echte kudde willen - maar dat is in de harde praktijk niet haalbaar.
(Als je tien paarden aan huis hebt kom je wellicht een heel eind - niet mijn situatie.)

Aangezien ik haar niet die echte kudde kan geven, zal ik maatregelen moeten treffen ivm de wolf.

En wat ik bedoel met een dier niet serieus nemen als dier:
je weet dat er wolven zijn, maar je laat je dieren ZONDER de maatregelen van Moeder Natuur (kudde, ooien met rammen, en véél ruimte) of de oude traditie (schapen met een herder, schaapskooi) 'lekker buiten staan want dat is zo leuk'.
... het zijn geen knuffelspeeltjes,
het zijn prooidieren,
we hebben wolven,
- neem je maatregelen.

(En ik kan niet garanderen dat er dan nooit een dier wordt opgegeten, maar in elk geval op de Veluwe is het zo dat de wolven heel braaf vooral zwijn eten.)
(In Drenthe is het lastiger. We gaan er hier wel nuchter mee om.)

Ibbel

Berichten: 49262
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 09:55

SjonnieZ schreef:
Is er ook onderzoek gedaan naar het wolvenstandpunt van deze mensen. Als dit namelijk de pro wolven zijn, betreft dit namelijk een vorm censuur die zie willen opleggen.


Censuur is een non-argument.
1) Bokt mag censureren wat het wil, het is een privéplatform. Er is ook hier censuur op expliciete seks, zowel tekst als beeld. En als het beheer morgen besluit dat er geen foto's meer van schimmels geplaatst mogen worden, dan mag dat, en dan wordt er gecensureerd op witte paarden.
(En dan krijg je dezelfde discussie over: is een cremello een witte, en 'een beginnende schimmel die nog bijna helemaal bruin is, die kan dan toch wel? :)) )
2) er is getemd op overtreden van de bestaande bokt-regel dat gewelddadige afbeeldingen niet mogen.

Dat laatste gaat het om. Het mág niet, en uit coulance wordt voorgesteld alles in spoilers te zetten.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 07-03-24 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15120
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 09:56

Ibbel schreef:
En ondertussen is dit een wolventopic geworden, ipv een topic over wanneer welke foto's in spoiler moeten... Ik zie een slotje aankomen.


Dit is toch precies ook waar het probleem zit? :=
Zowel hier als in het wolventopic jaagt deze kleine groep mensen andere gebruikers weg omdat ze niet willen respecteren dat sommigen wél inhoudelijk willen discussiëren maar niet persé foto's nodig hebben om ervan overtuigd te zijn dat het een probleem is.

Ik snap nog steeds niet waarom dit topic zo verloopt, want ik amper tot geen pro-wolf gebruiker hier reageren, maar toch gaat het daar constant over.

Het zijn simpelweg de regels op Bokt, die al deels versoepelt zijn voor jullie.
Dat het topic 2 jaar geleden niet geopend mocht worden is nu niet relevant, daar gaat het nu niet om. En daarbij, het topic is er toch?

Dreamboy

Berichten: 2487
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 09:58

Janneke2 schreef:
Dreamboy schreef:
Janneke2, je hebt het elke keer over knuffelspeeltjes. Ik begrijp niet zo goed wat je daar nu precies mee bedoelt. Die van jou staan naast een natuurgebied en 's-nachts op stal en zijn dus geen knuffelspeeltjes. Ik snap oprecht niet wat je hiermee wil zeggen.

Prima. :) Dank je wel voor deze vraag.

Waar het mij om gaat is dat ik mijn paard als DIER serieus neem - en het woord 'knuffelspeeltje' was eerlijk gezegd niet zo zeer denigrerend bedoeld,
maar bedoeld om aan te duiden dat sommige mensen een dier niet serieus nemen als dier.
(Wat inderdaad niet direct een compliment is, dat dan toch ook weer wel. Vergelijk het maar met 'je hebt paardenmensen en mensen met paarden'. Dat laatste is ook niet echt een compliment.)

Ik zou graag mijn paard in een echte kudde willen - maar dat is in de harde praktijk niet haalbaar.
(Als je tien paarden aan huis hebt kom je wellicht een heel eind - niet mijn situatie.)

Aangezien ik haar niet die echte kudde kan geven, zal ik maatregelen moeten treffen ivm de wolf.

En wat ik bedoel met een dier niet serieus nemen als dier:
je weet dat er wolven zijn, maar je laat je dieren ZONDER de maatregelen van Moeder Natuur (kudde, ooien met rammen, en véél ruimte) of de oude traditie (schapen met een herder, schaapskooi) 'lekker buiten staan want dat is zo leuk'.
... het zijn geen knuffelspeeltjes,
het zijn prooidieren,
we hebben wolven,
- neem je maatregelen.

(En ik kan niet garanderen dat er dan nooit een dier wordt opgegeten, maar in elk geval op de Veluwe is het zo dat de wolven heel braaf vooral zwijn eten.)
(In Drenthe is het lastiger. We gaan er hier wel nuchter mee om.)


Oke duidelijk. Bedankt voor je uitleg.

Trieneke
Berichten: 192
Geregistreerd: 10-01-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 10:23

Je weet dat de moeflon daar al bijna op en ze ook al goed aan de edelherten bezig zijn. Er is nauwelijks aanwas.
Dus er komt vanzelf minder voedsel waardoor ze over stappen op vee en de wolvenpopulatie wel blijft groeien.
Kwestie van tijd tot dat daar ook veel overlast is.
Wilde zwijnen schijnen ze zich toch echt minder graag aan te wagen zolang er makkelijkere prooi is.
Op elke plek gaat het hetzelfde maar ja overal moeten ze het wiel zelf uitvinden.
Wolf komt, eet wild
Wild raakt op of hij heeft gewoon geleerd dat die beesten achter een draadje makkelijker zijn
Schapen/geiten ed worden gepakt
Deze gaan 's nachts naar binnen
Aanvallen op rund en paard
Deze gaan 's nachts naar binnen
Aanvallen volgen overdag
Steeds minder schapen overdag doordat ze 24 uur op stal blijven of schapenhouders stoppen
Aanvallen op groot vee, ook steeds meer naar binnen of mensen stoppen er mee
In wolven gebieden in Duitsland laten ze paarden alleen nog luchten onder toezicht
Vergeet ik nog mee te nemen dat er natuurlijk ook nog wolfwerende hekken zijn geprobeerd. Eerst 90 cm, toen 120 inmiddels werken ze met 135 en dubbele hekken.
Ach ja en de verdwenen katten in die gebieden ook maar even buiten beschouwing gelaten. Maar ja , dat is toch niet erg want die vangen vogeltjes en dat kan natuurlijk echt niet.
Er zijn nu idd in die gebieden minder Aanvallen maar niet door de wolfwerende hekken maar doordat er nagenoeg niks meer buiten staat.
En nu is het afwachten wat de wolven daar nu gaan doen.
Als je jezelf een beetje verdiept en niet op Google alleen de eerste bladzijdes leest van hoe geweldig de wolf is dan kom je vanzelf ook dit soort verhalen tegen.
Of als je al jaren lang de opkomst van de wolf in Europa hebt gevolgd.
Ik heb mij al heel lang voorgenomen om mij niet meer in discussies te mengen maar nu er zo makkelijk over de wolf wordt gedacht en dat ook nog door een bioloog.
In Zwitserland leven ca 300 wolven in 36 roedels. Ze willen daar 1/3 afschieten omdat er te veel problemen zijn met de wolf.
De experts in Nederland vinden dat er voor ca 160 wolven wel plek is in Nederland. Hoe dan?

Ibbel

Berichten: 49262
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Foto’s in spoiler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 10:25

Trieneke, je zit in het verkeerde topic. Wat heeft dit te maken met foto's in spoilers?

Sica
Moderator Kantine

Berichten: 5032
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Een klein durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 10:26


Onali

Berichten: 18525
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 10:28


Echwel

Berichten: 12519
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 10:34

Onali schreef:
Sica schreef:
Kan de discussie over de wolf voortgezet worden in het wolventopic?
DubbelFun @ [PP] Wolf, Nl, Be, Du deel 2



Liever niet, ik hoef bepaalde mensen niet meer in ons topic.

Het is niet jullie topic dan moet je een HK topic openen.....

Je mag dus juist vanuit jullie dictatuur geen andere mening hebben...

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15120
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Foto’s in spoiler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 10:37

Case in point. :+

Onali

Berichten: 18525
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Foto’s in spoiler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 10:40

Mening prima, de oh zo kundige oer Hollandse wolvenexperts napraten, nee zulke personen hoeven we niet.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33895
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 10:41

Onali schreef:
Mening prima, de oh zo kundige oer Hollandse wolvenexperts napraten, nee zulke personen hoeven we niet.

“Hoeven we niet”??? Je hebt het over een openbaar bokt topic. Niet over je eigen kringverjaardag. :=

KSHancox
Berichten: 1265
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 10:42

Onali schreef:
Mening prima, de oh zo kundige oer Hollandse wolvenexperts napraten, nee zulke personen hoeven we niet.


Wil je een uitleg over hoe je een besloten Facebookgroep kan maken?

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15120
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 10:43

KSHancox schreef:
Onali schreef:
Mening prima, de oh zo kundige oer Hollandse wolvenexperts napraten, nee zulke personen hoeven we niet.


Wil je een uitleg over hoe je een besloten Facebookgroep kan maken?


Zijn we ook van deze discussie in het algemeen af. Ik zeg doen. :D

SjonnieZ

Berichten: 2424
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 10:46

Ibbel schreef:
SjonnieZ schreef:
Is er ook onderzoek gedaan naar het wolvenstandpunt van deze mensen. Als dit namelijk de pro wolven zijn, betreft dit namelijk een vorm censuur die zie willen opleggen.


Censuur is een non-argument.
1) Bokt mag censureren wat het wil, het is een privéplatform. Er is ook hier censuur op expliciete seks, zowel tekst als beeld. En als het beheer morgen besluit dat er geen foto's meer van schimmels geplaatst mogen worden, dan mag dat, en dan wordt er gecensureerd op witte paarden.
(En dan krijg je dezelfde discussie over: is een cremello een witte, en 'een beginnende schimmel die nog bijna helemaal bruin is, die kan dan toch wel? :)) )
2) er is getemd op overtreden van de bestaande bokt-regel dat gewelddadige afbeeldingen niet mogen.

Dat laatste gaat het om. Het mág niet, en uit coulance wordt voorgesteld alles in spoilers te zetten.



Maar dat is dan toch ook raar. Als jouw toelichting klopt en deze foto’s in de categorie expliciete foto’s vallen dan moeten deze foto's gewoon verboden worden. Regels zijn regels.

Maar als dit expliciete foto’s zijn dan zou het doorredenerend ook zo moeten zijn dat foto’s van wondgenezingen of overleden paarden waar de eigenaar bijzit ook niet toegestaan zijn.

Overigens zie ik de meerwaarde van foto’s wel in. Een wolf is in mijn ogen een prachtig dier. De discussie zou wat mij betreft vooral moeten gaan over of ons land nog geschikt is om zo’n dier nog te huisvesten en dan mag die schade die aan de wolf zelf en door de wolf aangebracht wordt best getoond worden.

Onali

Berichten: 18525
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 10:50

KSHancox schreef:
Onali schreef:
Mening prima, de oh zo kundige oer Hollandse wolvenexperts napraten, nee zulke personen hoeven we niet.


Wil je een uitleg over hoe je een besloten Facebookgroep kan maken?


Er zijn al meer dan genoeg wolvenfaceboekgroepen. Dus nee daar is absoluut geen behoefte aan.


Beetje jammer dat er zo weinig animo is onder paardeneigenaren.

Je zou toch verwachten dat wij, als dierliefhebber op Bokt, het beste voor ons paard hebben.
Maar ik lees hier alleen maar dat de meeste aanstoot nemen aan dode schapen en het vooral een ver van mijn bedshow is.
Interesseert het jullie dan werkelijk waar helemaal niks dat pony's en paarden aangevallen worden, door draden heengaan en aangereden worden, of op het spoor terecht komen door wolven.
Dat de welzijn in het geding komt omdat 'ophokken' nog altijd als de beste oplossing wordt gezien.


Willen jullie zo graag van je paard af?

rien10
Berichten: 14841
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-24 10:53

SjonnieZ schreef:
Neonlight schreef:
We kregen verschillende signalen dat er gebruikers zijn die het niet waarderen om deze foto's te zien. Het topic is niet alleen een meldingen en bekijk aanvallen topic, het is ook een discussietopic. Bovendien hebben we ook de regel dat we gewelddadige foto's niet op bokt willen hebben. In plaats van de foto's geheel te verwijderen en helemaal niet toe te staan, zoals de boktregels beschrijven, is het plaatsen van de foto's in spoilers een goede tussenweg.


Is er ook onderzoek gedaan naar het wolvenstandpunt van deze mensen. Als dit namelijk de pro wolven zijn, betreft dit namelijk een vorm censuur die zie willen opleggen.

Dat is een van de redenen dat ik de vraag gesteld heb.

Wintu

Berichten: 3319
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 10:54

Ibbel schreef:
Trieneke, je zit in het verkeerde topic. Wat heeft dit te maken met foto's in spoilers?

Als er onwaarheden worden verkondigd, dan mag je daar neem ik aan wat van zeggen.

Iedereen is welkom in het wolven topic, de fotos staan in spoiler met waarschuwing.

Als je de discussie wilt, kom daar dan eens praten, maar de meesten die hier tegen de fotos ageren, komen daar niet eens.

Om de meldingen valt prima heen te lezen, voor velen zijn die meldingen ook waardevol.

Er gaat veel nepnieuws en onwetendheid over de wolf rond en dat frustreert, dus ja soms wordt er heftig gereageerd. Dus wie een mening heeft, voel je vrij, dan kan het hier over fotos in spoiler.

KSHancox
Berichten: 1265
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 10:54

Waarom is dat in jouw ogen de logische conclusie van willen dat foto's van aangevreten dieren in spoilers staan?

Bokt heeft gewoon regels. Daar mogen we ons allemaal aan houden of verhuizen naar een ander platform.

Wintu

Berichten: 3319
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 10:55

Muurp schreef:
KSHancox schreef:


Wil je een uitleg over hoe je een besloten Facebookgroep kan maken?


Zijn we ook van deze discussie in het algemeen af. Ik zeg doen. :D

Als deze discussie je zo stoort, waarom reageer je hier dan nog.

BrankaZ

Berichten: 3910
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 10:57

Kabayo schreef:
En die censuur is in mijn ogen prima, en dat zegt iemand die de wolf hier liever niet ziet

Ik vind het oprecht heel erg en enorm zielig wat die beestjes overkomt. Ik wil dat niet zien. Ik wil wel weten wat we er tegen kunnen doen. En met foto's plaatsen bereik je gewoon weinig. Behalve afschuw en dat mensen op het rode kruisje klikken

Ik sta er hetzelfde in. De wolf ongecontroleerd in een volledig gecultiveerd landschap toelaten werkt niet.
Maar dat betekent niet dat ik steeds weer de foto's wil tegenkomen van het resultaat. Dat heeft bij mij precies het tegengestelde effect dan wat de bedoeling is.