Foto’s in spoiler

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Foto’s in spoiler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 15:43


Dreamboy

Berichten: 2484
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 15:45

Dreamboy schreef:
De jeugd hoeft de tv maar aan te zetten voor de meest gruwelijke beelden in Oekraiene of Gaza. Ze spelen de meest bloederige spelletjes op de spelcomputer en zien van alles voorbij komen op facebook of tiktok. En dan zouden ze wakker liggen van deze beelden? Helaas hoort ook dit bij het leven. Ze zijn niet van suiker.

Ja en? Als een ander in de sloot springt, spring jij er dan bij? Gewoon omdat die ander dat doet?
We hoeven niet mee te doen aan alles omdat het 'gewoon' is. Misschien moeten we bepaalde dingen wat minder gewoon gaan vinden.

Ik heb de overige stukjes even weg gehaald anders wordt het zo onoverzichtelijk.

Nee, we moeten het zeker niet normaal gaan vinden maar we hoeven ook niet net te doen alsof het niet bestaat. Overigens heb ik in een latere reactie aangegeven dat ik nog liever heb dat alle foto's in een spoiler geplaatst worden dan dat ze helemaal niet meer geplaatst mogen worden. Bokt heeft nu eenmaal regels en die moeten nageleeft worden. Maar ik ben het er wel mee eens dat ze heel erg terughoudend zijn als het om berichten gaan die over de wolf gaan. Daar mag best wat meer aandacht aan besteed worden.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 27292
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 15:49

Duopenotti: Wij mogen niet zomaar van die pagina overnemen en bovendien staat daar ook verder helemaal geen tekst bij.
Heb je dit bericht naar redactie@bokt gestuurd?

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 15:57

Firelight schreef:
Duopenotti: Wij mogen niet zomaar van die pagina overnemen en bovendien staat daar ook verder helemaal geen tekst bij.
Heb je dit bericht naar redactie@bokt gestuurd?

de tekst staat in de link.
Zoals bij zoveel nieuwsberichten.

diverse linken zijn toen aangedragen maar zogenaamd geen enkele goede
Zoals deze https://www.dehoefslag.nl/nieuws/algeme ... het-begin-
En op de de link hierboven werd ineens niet meer gereageerd....

Maar wat ik al zei, vaker maakt de nieuws redactie in eigen bewoording een artikel als op alles copywright zit...maar bij belangrijkwolven nieuws niet...

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 27292
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 16:01

Waar heb je die naartoe gestuurd dan? Dan kan ik even kijken wat ermee gebeurd is.

De link verwijst naar een FB bericht wat niet van de eigenaren van de dieren is dus daar kunnen wij helaas niets mee.

secricible

Berichten: 25709
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 16:03

Maar je ziet toch zelf ook wel dat hier geen nieuwswaardig bericht uit te kopiëren is? Er is geen verhaal, alleen een opsomming van feiten en een facebooklinkje? Hoe moet bokt daar een nieuwsbericht vinden?

Bokt heeft geen journalisten, alleen een nieuwsredactie toch?

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 16:07

Wat is daar geen nieuwswaarde uit?
De zoveelste pony door de wolf verscheurd. Dit is niet de eerste...

Lijkt me meer nieuwswaarde en bewustzijn creërend dan een gewonde vrouw uit Duitse Grabenstätt....

En deze zelfde nieuwsredactie schrijft regelmatig zelf stukken als ze een iets interessant vinden mar niet mogen plaatsen
Maar over de wolf nooit. Dan doen ze de moeite niet.

daarnaast wil een andere bokker met kennis wel een stuk schrijven?
Ook een optie, misschien daar een oproep over in het wolven topic.

nee we plaatsen af en toe een berichtje vol met Leugens van Lelieveld en dat is het.

secricible

Berichten: 25709
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 16:10

Ik zeg niet dat het feit niet nieuwswaardig is, maar dat er geen nieuwswaardig verhaal staat. Iets wat te gebruiken is voor de nieuwsredactie.

En ik heb volgens mij nog nooit gezien dat bokt zelf artikelen schrijft. Wel evenementen verslaat waar ze mensen heen sturen en kennis delen of een opinie schrijven maar geen eigen journalistiek van nieuws.

Ze nemen artikelen over van andere sites en posten die met bronvermelding. Artikel uit de hoefslag zou wel prima passen, mits ze die mogen gebruiken.
Laatst bijgewerkt door secricible op 06-03-24 16:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Marjo

Berichten: 37294
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 16:11

DuoPenotti schreef:
Wat is daar geen nieuwswaarde uit?
De zoveelste pony door de wolf verscheurd. Dit is niet de eerste...

Lijkt me meer nieuwswaarde en bewustzijn creërend dan een gewonde vrouw uit Duitse Grabenstätt....

En deze zelfde nieuwsredactie schrijft regelmatig zelf stukken als ze een iets interessant vinden mar niet mogen plaatsen
Maar over de wolf nooit. Dan doen ze de moeite niet.

daarnaast wil een andere bokker met kennis wel een stuk schrijven?
Ook een optie, misschien daar een oproep over in het wolven topic.

nee we plaatsen af en toe een berichtje vol met Leugens van Lelieveld en dat is het.



Misschien... En dit is een wilde gedachte hè? Heel misschien...

Hebben mensen een andere mening dan jij?

Wat jij súper belangrijk vindt, kan een ander helemaal niet belangrijk vinden. En dan kun je hoog of laag springen, maar het enige wat je dan kan doen is accepteren dat sommige mensen nu eenmaal een andere mening hebben dan jij dat hebt.

Want dat linkje wat je hier deelt, daar kan niemand wat mee. Dat is leuk voor statistieken, maar daar heb je niks aan omdat er geen enkel feit onderbouwd is. En ik ben zeer kritisch op de nieuwsredactie, vermijdt ze zo veel als ik kan.

De NR post ook niet elk paard dat in een sloot belandt. En nee, een gewonde vrouw in Duitsland vind ik zelf ook 0,0 nieuwswaarde hebben, maar dat betekent niet dat jouw linkje wel geplaatst moet worden want jouw linkje vind ik nog minder nieuwswaarde hebben dan die Duitse vrouw.

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 16:11

secricible schreef:
Ik zeg niet dat het feit niet nieuwswaardig is, maar dat er geen nieuwswaardig verhaal staat. Iets wat te gebruiken is voor de nieuwsredactie.

En ik heb volgens mij nog nooit gezien dat bokt zelf artikelen schrijft. Wel evenementen verslaat waar ze mensen heen sturen maar geen eigen journalistiek.
Ze nemen artikelen over van andere sites en posten die met bronvermelding. Artikel uit de hoefslag zou wel prima passen, mits ze die mogen gebruiken.

Ja wel ze maken weleens zelf artikelen in eigen woorden over een onderwerp wat ze anders niet kunnen plaatsen, ben niet zo snel die nu terug te zoeken, maar ja dat gebeurt wel degelijk :)

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 27292
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 16:11

Wij schrijven zelf stukken als we twee bronnen hebben. En dat doen we zeker ook over de wolf.
Als je even zoekt op VN zie je dat we zeker wel nieuwsberichten over de wolf hebben geplaatst.
Je opmerking over Lelieveld begrijp ik niet.

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 16:13

@marjo
in die tijd werden er tig linkjes gedeeld, maar niks mocht, deze mag wel, maar daar konden ze niks mee.
Het is niet een losstaand feit dat ene linkje, daar ging een heel verhaal aan vooraf.

En ja dat heeft nieuwswaarde een uit elkaar gereten pony, medunkt zeg.
Dat heeft niks met gelijk hebben te maken...raar bericht

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 16:15

Firelight schreef:
Wij schrijven zelf stukken als we twee bronnen hebben. En dat doen we zeker ook over de wolf.
Als je even zoekt op VN zie je dat we zeker wel nieuwsberichten over de wolf hebben geplaatst.
Je opmerking over Lelieveld begrijp ik niet.

En bedankt voor de bevestiging van zelf schrijven.

Bij de pony hebben jullie meer dan 2 berichten gehad... maar niet geplaatst.

En lees het wolven topic, dan begrijp je de opmerking over lelieveld wel...

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 27292
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 16:16

Welke mag wel volgens jou Duopenotti?
Van De Hoefslag mogen we 50 woorden overnemen en dan doorlinken. Daar zijn we mee gestopt omdat daar heel veel commentaar op kwam. Om dezelfde reden plaatsen we al heel lang niets meer van Horses.

En nogmaals de vraag waar zijn die twee bronnen heen gestuurd want ik kan nog niets terugvinden?

Marjo

Berichten: 37294
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 16:16

DuoPenotti schreef:
@marjo
in die tijd werden er tig linkjes gedeeld, maar niks mocht, deze mag wel, maar daar konden ze niks mee.
Het is niet een losstaand feit dat ene linkje, daar ging een heel verhaal aan vooraf.

En ja dat heeft nieuwswaarde een uit elkaar gereten pony, medunkt zeg.
Dat heeft niks met gelijk hebben te maken...raar bericht


Jíj vindt het nieuwswaarde.

Maar wat let je om zelf een stuk te schrijven en aan te dragen aan de NR? Misschien willen ze het wel plaatsen als opiniestuk ;)

Sansevieria
Berichten: 4224
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 16:19

DuoPenotti schreef:
Wat is daar geen nieuwswaarde uit?
De zoveelste pony door de wolf verscheurd. Dit is niet de eerste...

Lijkt me meer nieuwswaarde en bewustzijn creërend dan een gewonde vrouw uit Duitse Grabenstätt....

En deze zelfde nieuwsredactie schrijft regelmatig zelf stukken als ze een iets interessant vinden mar niet mogen plaatsen
Maar over de wolf nooit. Dan doen ze de moeite niet.

daarnaast wil een andere bokker met kennis wel een stuk schrijven?
Ook een optie, misschien daar een oproep over in het wolven topic.

nee we plaatsen af en toe een berichtje vol met Leugens van Lelieveld en dat is het.

Vermoedelijk zijn er maar weinig mensen met praktijkervaring die daar nog zin in hebben.
In de jaren (schat vanaf 2012) dat ik (of mensen die in hetzelfde schuitje zaten) bewustzijn heb proberen te creëren ben ik voor vanalles en nog wat uitgemaakt %).
Mensen zijn letterlijk bedreigd, banden lek gestoken, auto's dagenlang voor de deur gehad...
Inmiddels heb ik geen vee meer, ook geen paarden, hoe andere mensen het nu voor zichzelf oplossen hou ik me echt niet (meer) mee bezig eerlijk gezegd.

Maar hey, niet geschoten is altijd mis, wellicht is er iemand die het op zich wil nemen?

secricible

Berichten: 25709
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 16:20

Ik heb even zitten zoeken maar zie inderdaad dat er zelf "geschreven" wordt. Niet minderwaardig bedoeld maar dat is niks anders dan 2 krantenartikelen combineren tot andere formulering en dan herschrijven. Dat is beduidend anders dan een opsomming van data zoals in benoemde link omzetten in een verslag van de gebeurtenissen. Ik kom op internet nergens een daadwerkelijk nieuwsbericht tegen wat herschreven had kunnen worden.

Overigens, ik zie minimaal 1x per maand een artikel over de wolvenproblematoek als ik de nieuwspagina filter.

Idee van een opiniestuk klinkt inderdaad top als je meer wolven-info wilt hebben op VN.

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 16:38

Lijkt mij geen plan dat ik zoiets schrijf met mijn taalfouten :+

maar idd het zelf schrijven is niet meer dan in eigen woorden een artikel verwoorden.
Prima als het zo wel mag.
Deze zijn aangedragen als het gaat om de dragende pony waar het veulen uitgetrokken lag.... iets met bewustwording creëren? Toch?

https://www.telegraaf.nl/video/20974734 ... kcoQ6Jtx72

Een bokker heeft er nog een bloemetje om gekregen omdat zij de foto's heeft gemaakt.
Maar bokt weet van niets.... -O-

Waren nog meer links. Vind ze zo snel niet, maar lijkt me ook niet nodig toch met een bokker als "bewijs"

BrankaZ

Berichten: 3896
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 16:44

anca schreef:
Tot de wolf bij jullie langs komt. Dan wil je wel graag weten waar hij is. Zoals hier in drenthe.


Ik zit ook 'hier in Drenthe', maar dat topic heb ik niet nodig om te weten dat de wolf weer vee heeft aangevallen. De zicht- en aanvalsmeldingen in het topic zijn over het algemeen overgenomen van facebook. Als je ervoor kiest om die groep te volgen komen de meldingen vanzelf langs. Het is dus voor mij vooral dubbelop.

Jessix schreef:
Gruwelijke foto’s… :') dood schaap met rode bloed vlek. Overdrijven is ook een vak.

8nnemieke, ik vind de dieren voor de slacht net zo zielig maar dat is een heel andere discussie. De discussie hier gaat niet eens over de wolf maar over foto’s.


Als het alleen foto's van schapen met een rode vlek zou zijn dan denk ik dat er niet geklaagd zou worden. Maar de foto's die er in het topic staan is meestal wel meer op te zien dan een rode vlek.

Citaat:
Dit heb ik ook een beetje, ik kan me niet voorstellen dat ik nog minder blij ben met de wolf als ik ook nog eens de bloederige resten van zijn werk 'moet' bekijken tussen alle andere info waarin in wel geïnteresseerd ben. Ik vind al dat de wolf niets te zoeken heeft in ons veel te kleine en volle landje, maar heb absoluut geen behoefte aan bloederige taferelen zien. Of kunnen die 2 dingen niet samen gaan? Ben je alleen maar echt tegen als je ook graag de gruwelijke beelden wil verspreiden?

Dit is ook mijn mening. Daarom kwam ik in het wolventopic terecht. Maar voor mijn gevoel is dat meer en meer een topic geworden om alle meldingen in te verzamelen. Blijkbaar omdat mensen denken daarmee een 'wake-up' signaal te geven aan de paardenwereld. Voor mij persoonlijk wordt het gesprek er juist helemaal mee overschaduwd. Dat vind ik erg jammer.

Cioccolato schreef:
rien10 schreef:
Oh, dan kom ik uit een ei, want het is mij totaal niet duidelijk.
Bokt is een forum, geen orgaan met een mening m.i.


Het is je niet duidelijk omdat je anders denkt :))
Past niet binnen t straatje dus gooien we er een regel op, of plaatsen er geen nieuws over.
Zelfs wat geopend wordt aan topics is allemaal dezelfde kant op

Je suggereert hiermee dat er wordt gecensureerd. Dat is volgens mij niet het idee. Er wordt ook niet gezegd dat de meldingen en foto's niet meer mogen. Alleen moeten de bloederige foto's in een spoiler worden geplaatst. Daarmee wordt juist een bestaande regel dat dit soort foto's helemaal niet mogen omzeild.

Enzo_Ollie schreef:
Ik vind dat er behoorlijk heftig wordt gereageerd op puur de optie dat mensen zelf kunnen kiezen of ze iets willen zien of niet. Er wordt niks verwijderd, alleen mensen een keuze gegeven. Verandering houden de meeste mensen niet van maar heb heftigere veranderingen gezien waar mensen minder op reageerden :+


Ben ik met je eens. Ik denk ook dat het plaatsen van die foto's hun doel voorbij schieten als mensen die je wil bereiken het topic links laten liggen door die foto's.

Qimm schreef:
Je begrijpt dat je hiermee het topic minder toegankelijk wil maken. Terwijl ik aan de andere kant juist begrijp dat jullie meer mensen willen bereiken. Ik klik het nooit aan omdat ik 'bang' ben dingen te zien die ik niet fijn vind. (Zoals voorheen wel eens gebeurd is)

Als jullie graag willen kletsen over de wolf met alle vaste posters, waarom dan niet op een plek waar je zelf zeggenschap hebt over de regels?

Inderdaad wat ik hierboven ook probeer te zeggen.

sterregoud schreef:
Van mij mogen de foto’s in spoiler, maar ik wil ook echt dat de redactie de situatie eens wat objectiever en serieuzer benadert. Meer nieuwsitems over de impact van wolven in Nederland.


Helemaal met je eens. Het plaatsen van die foto's in spoiler moet los staan van het feit dat er meer aandacht voor de gevolgen van de wolf in Nederland voor dierenhouders moet komen.

DuoPenotti schreef:
Maar de meldingen vallen pas op hoeveel het er zijn als men tussendoor ook nog wil discussiëren.
Met een apart meldingen topic valt dat gewoon weg en niemand heeft meer in de gaten wat er elke dag voor gruwelijks gebeurt.
Daarnaast is er in die meldingen ook vaak te zien dat ze weer eens achter wolfwerende omheining zijn gedood


Dat ben ik absoluut niet met je eens. Ik vind dat door al die meldingen juist de werkelijke discussie wordt ondergesneeuwd. Je gaat mensen niet mee krijgen in het gesprek door maar zoveel mogelijk foto's te plaatsen.
Ja, er zijn veel meldingen. Maar als je die in 1 overzicht zet met linkjes naar die meldingen dan zien mensen ook hoeveel het zijn. Met steeds alles plaatsen haken mensen af. Dat blijkt uit diverse reacties in dit topic.

Nogmaals: ik heb niets gemeld/geTeMd, maar ik sta wel op het punt om af te haken in dat topic. Ondanks ik in een gebied woon waar steeds meer zichtmeldingen en al diverse aanvallen zijn geweest. Maar ik kom daar niet om alle meldingen van facebook nog een keer te zien langskomen.
Ik kom er juist om het gesprek en de discussie en de aanvullende informatie zoals artikelen, etc.
Als er door een aantal wordt geëist dat alle foto's er zonder spoiler perse moeten staan dan haak ik, net als anderen, af.

Firelight schreef:
Wij schrijven zelf stukken als we twee bronnen hebben. En dat doen we zeker ook over de wolf.
Als je even zoekt op VN zie je dat we zeker wel nieuwsberichten over de wolf hebben geplaatst.
Je opmerking over Lelieveld begrijp ik niet.

Die laatste opmerking kan ik mij wel voorstellen als je weinig meekrijgt van alles rond de aanvallen van de wolven.
En heel eerlijk vind ik dat wel dat dat het punt dat DuoPenotti probeert te maken bevestigd. Er is zo weinig aandacht voor de gevolgen van de aanwezigheid van wolven dat zelfs een naam die veelvuldig in de media en in de discussie op Bokt voorkomt onbekend is.

Dreamboy

Berichten: 2484
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: Foto’s in spoiler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 16:52

BrankaZ, ik ga in veel dingen best een eind met je mee. Maar jij gaat er maar vanuit dat iedereen Facebook heeft en die meldingen daar dus kan lezen. Lang niet iedereen heeft echter Facebook en vinden het juist fijn deze meldingen hier toch te kunnen lezen.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 27292
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 17:05

Duopenotti, nogmaals de vraag waar ze zijn ingezonden want ik kan het niet terugvinden.

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 17:13

Firelight schreef:
Duopenotti, nogmaals de vraag waar ze zijn ingezonden want ik kan het niet terugvinden.

pb

BrankaZ

Berichten: 3896
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 17:15

Dreamboy schreef:
BrankaZ, ik ga in veel dingen best een eind met je mee. Maar jij gaat er maar vanuit dat iedereen Facebook heeft en die meldingen daar dus kan lezen. Lang niet iedereen heeft echter Facebook en vinden het juist fijn deze meldingen hier toch te kunnen lezen.

Klopt en dat kan een hele goede reden hebben zoals het gewoon niet willen. Waarom moet je dat dan opdringen?
Als mensen die foto's beslist willen zien dan kunnen ze zich doorgaans wel aanmelden bij die facebook- of appgroepen.
En met alleen de linkjes in het topic kunnen mensen ook de facebookberichten zien. Volgens mij zijn het openbare groepen.

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 17:28

DuoPenotti schreef:
Firelight schreef:
Duopenotti, nogmaals de vraag waar ze zijn ingezonden want ik kan het niet terugvinden.

pb



Voor mij is er veel duidelijk geworden, of beter gezegd bevestigt vandaag...
bij deze stap ik uit dit topic....

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 27292
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 17:34

Jammer dat je nu zo reageert.
Wat duidelijk is geworden is dat niet Duopenotti deze berichten had ingezonden maar een andere gebruiker. Eén van deze berichten is gewoon op VN geplaatst en het andere bericht konden wij helaas niet plaatsen omdat we van de bron niets over mochten nemen en we geen tweede, bruikerbare, bron konden vinden.
De inzender heeft gewoon keurig een reactie ontvangen.