[Dienstmededeling] Fototopic icoontjes

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Celebi
Berichten: 3655
Geregistreerd: 04-11-20

Re: [Dienstmededeling] Fototopic icoontjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 10:08

Grappig om vanuit mijn werkveld (UX) te zien dat veel gebruikers de nieuwe functie vreselijk vinden, maar vervolgens zelf met allerlei vreemde oplossingen komen die ook niet perse werken. Typische gebruikers wat mij betreft. :+

De juiste oplossing zal ergens in het midden liggen. Ik gok dat als het icoon dezelfde kleur als de tekst heeft, dat de belangrijkheid van het icoon passender is. Ook het formaat van het icoontje is belangrijk. Maar als je hiervoor echt wilt zoeken naar de beste implementatie zal iemand er iets dieper in moeten duiken. Vooral voor de werking erachter. Dat icoontje aan de voorkant is maar een icoontje en dus een design kwestie om iets aan te duiden. Hoe bepaald wordt wanneer het getoond wordt en of de gebruiker dat zelf moet kunnen en willen doen is een hele andere zaak.

Zo, werkmodus uit. _O-

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Dienstmededeling] Fototopic icoontjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 10:11

Ik denk dat gebruikers zelf ook wel weten dat een aantal oplossingen die ze aandragen, niet optimaal zijn. Maar in ieder geval een verbetering tov het onrustige beeld en de verwarring van nu.

Als weghalen van dat ding geen optie is, dan hoop je als gebruiker dat er een andere verbetering mogelijk is en door wat suggesties te doen is de kans misschien groter dat er een verbetering tussen zit die wèl haalbaar is :)

Celebi
Berichten: 3655
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 10:15

Ik snap de theorie. ;) Het is vooral dat als er iets niet prettig is, een gebruiker vaak dingen gaat benoemen die daar verder helemaal geen relatie mee hebben. En als je dat dus aanpast, is er vaak weer iets anders wat dan toch niet goed is. Het moet hij de wortel aangepakt worden, anders is het einde vaak zoek.

Neemt niet weg dat alle suggesties erg waardevol zijn. Je moet er alleen op een juiste manier doorheen prikken en de goede vragen stellen om tot de juiste oplossing te komen. :D

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Dienstmededeling] Fototopic icoontjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 10:17

Ja dat is altijd bij dergelijke dingen :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 10:28

Juist door het aandragen van buiten de box oplossingen komt er hopelijk een oplossing.(ooit was het mijn vak problemen op te lossen en soms de misschien niet standaard ideeen die aangedragen werden maakte dat er heel af en toe een niet logische maar wel praktische oplossing uitkwamen)

Dit zo neerplanten en succes dit is het en geen veranderingen mogelijk zal vast mogen maar het haalt de overzichtelijkheid van een forum wel naar beneden. -O- Vooral het dwingende karakter en de automatisering waardoor het een alles of niks is geworden met best wat onterechte foto icoontjes als gevolg is wat me vooral irriteert.

Ik kan mijn eigen topic niet eens meer fatsoenlijk terugvinden door dat icoontje wat niet terecht is neergezet. En bij meer volg topics staat het nu onterecht ervoor met een lagere vindbaarheid. De im topics met een "vrolijk" fototoestel ervoor wat voor mij ongepast is en erg pijnlijk ook nog voor de plaatser lijkt me.

Ik heb het idee dat de oplossing, gewoon weg met dat icoontje voor veel gebruikers de beste uitkomst is maar ik lees uit de reacties van het team dat het een gevalletje stikken of slikken is. Oftewel je doet het er maar mee, dat het niet prettig is voor gebruikers is pech hebben voor de gebruikers, we gaan er niks meer aan veranderen. Misschien mijn negatieve kijk op de zaak op dit moment maar het proeft voor mij als heel veel veranderingen die overal doorgedrukt worden want "het is de vooruitgang modernisering goedkoper enz dus dat is pech gebruikers vriendelijkheid weg"

Ibbel

Berichten: 49135
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 10:45

Celebi schreef:
Ik snap de theorie. ;) Het is vooral dat als er iets niet prettig is, een gebruiker vaak dingen gaat benoemen die daar verder helemaal geen relatie mee hebben. En als je dat dus aanpast, is er vaak weer iets anders wat dan toch niet goed is. Het moet hij de wortel aangepakt worden, anders is het einde vaak zoek.

Neemt niet weg dat alle suggesties erg waardevol zijn. Je moet er alleen op een juiste manier doorheen prikken en de goede vragen stellen om tot de juiste oplossing te komen. :D


'We' zijn tot nu toe redelijk goed opgevoed met zelf tags voor topics zetten.
Er hoeft nul noppes nada geprogrammeerd te worden als bij het samenvoegen van de fora de regel wordt: zet [F] voor de titel van een fototopic dat je 'vroegâh' in een ITP forum gezet zou hebben.

Oh, en het mag ook [O] worden: zie, een fototoestelicoontje :))

Dat is het probleem van programmeurs: ze denken veel te moeilijk :P Alles moet maar automatisch want heaven spare us dat we een gebruiker ooit zelf vragen iets te doen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 11:13

En het rare is, een topic dat nu is gestart met toon je kerstfotos (een echt foto topic dus) heeft geen foto icoontje :? of krijgen de na de introductie geopende topics geen icoontje meer? Dan schiet je toch het doel voorbij? :o?

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: [Dienstmededeling] Fototopic icoontjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 11:14

Maar waarom moet het hele ITP weg en wordt er niet gewoon 1 algemene ITP van gemaakt?

Koper

Berichten: 30270
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 12:57

Ibbel schreef:
Oh, en het mag ook [O] worden: zie, een fototoestelicoontje :))

:D _/-\o_ Ik vind jou zo leuk.

Exitium

Berichten: 7144
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 15:58

karuna schreef:
En het rare is, een topic dat nu is gestart met toon je kerstfotos (een echt foto topic dus) heeft geen foto icoontje :? of krijgen de na de introductie geopende topics geen icoontje meer? Dan schiet je toch het doel voorbij? :o?

Waarschijnlijk geen vijf foto's in de eerste post? Daar wordt naar gekeken.

Celebi
Berichten: 3655
Geregistreerd: 04-11-20

Re: [Dienstmededeling] Fototopic icoontjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 16:36

Zijn er inderdaad maar 2 in de OP!

prompter

Berichten: 11104
Geregistreerd: 28-09-02

Re: [Dienstmededeling] Fototopic icoontjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 12:29

We zijn nu een paar weken verder maar ik merk dat het nog niet went. Ik blijf maar op de topics met het oranje cameraatje klikken omdat ik denk dat het topic nieuwe reacties heeft, wat dan niet zo blijkt te zijn. Is er nou echt geen andere kleur voor dit icoontje mogelijk?

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 13:29

Ja dat dus, ik stoor me er ook nog steeds aan :=

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Re: [Dienstmededeling] Fototopic icoontjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 15:25

Hier hetzelfde. Blijf denken dat het ongelezen is. Heel irritant.

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [Dienstmededeling] Fototopic icoontjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 13:14

Ik zit 99% van de tijd via mijn telefoon op Bokt, nu weer eens via de computer. Ook ik vind het echt bijzonder irritant, de oranje icoontjes.

Ook jammer dat er geen enkele reactie meer is gekomen vanuit Bart -O- Of is het een enorm hardnekkige griep?

_Christina

Berichten: 1490
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: [Dienstmededeling] Fototopic icoontjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 16:57

Ziekte en feestdagen zijn genoeg excuus toch?

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [Dienstmededeling] Fototopic icoontjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 18:43

Geen idee, genoeg mensen die gewoon werken tussen kerst en oud&nieuw hoor.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 19:02

Afbeelding

Waarom niet gewoon zoiets? Als het om de tags gaat? Dan typ je [TEK] of [FOT] in de titel, en wordt het een bolletje met tekst. Opvallend, maar toch niet storend. (Denk ik dan...?)

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 20:34

_San87_ schreef:
[ [url=m/wFRSib.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waarom niet gewoon zoiets? Als het om de tags gaat? Dan typ je [TEK] of [FOT] in de titel, en wordt het een bolletje met tekst. Opvallend, maar toch niet storend. (Denk ik dan...?)

fok is zo'n fijn forum, voor wat dat betreft.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 21:09

Nielojram schreef:
_San87_ schreef:
[ [url=m/wFRSib.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waarom niet gewoon zoiets? Als het om de tags gaat? Dan typ je [TEK] of [FOT] in de titel, en wordt het een bolletje met tekst. Opvallend, maar toch niet storend. (Denk ik dan...?)

fok is zo'n fijn forum, voor wat dat betreft.

Zeker. En dat de derde quote automatisch verdwijnt is ook ideaal.

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Re: [Dienstmededeling] Fototopic icoontjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 21:37

Yups.
Maar dat kost wat.

En ik krijg niet het idee dat Bart op deze manier wil investeren, paardenmeisjes blijven zich toch wel aanmelden.

prompter

Berichten: 11104
Geregistreerd: 28-09-02

Re: [Dienstmededeling] Fototopic icoontjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 13:35

Ik zou al blij zijn met een blauw icoontje...

Koper

Berichten: 30270
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 13:57

Ik zou blij zijn met geen foto-icoontje, raak er nog steeds overprikkeld van.

Maar ook als het fotoicoontje persé moet dan aub wel met een herkenbaar iets naast de titel waar je kunt zien dat er een nieuwe reactie is.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 14:55

En graag ook alleen in topics die ook echt foto topics zijn, nu staan er icoontjes bij topics die het niet zijn of bijvoorbeeld bij in topics, en geen icoontjes bij topics die wel een foto verzameltopic zijn -O-

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-24 12:49

Sorry voor de lange stilte, vrij hardnekkige griep waardoor alles is gaan schuiven aan werk met meteen daarna een kerstvakantie (met twee hier rondrennende kids). Maar ik ben er weer soort van, druk bezig met dingen wegwerken en dit is er een van.

De theorie was; dit (huidige situatie) is een van de makkelijkste oplossingen. Jullie hoeven er niet over na te denken, mods hoeven niets handmatig aan te passen, vrij makkelijk te bouwen. Dat laatste is best een dingetje want aanpassingen kosten idd ook wat en investeren in phpBB is voor de langere termijn niet heel handig. Grootste risicopunten waren; het ziet er anders uit (en dat vinden gebruikers vrijwel nooit leuk) en niet 100% helder hoe vaak er onterecht een icoontje bij een topic komt te staan. Bij testen leek dat heel erg mee te vallen, maar gaat vaker mis dan gedacht. Als dat dan toch niet lekker werkt kan er worden aangepast alleen ging dat dus even mis met ziek + vakantie.

Ik ben bezig met een betere oplossing, maar die is wat meer werk dus. Tot die tijd in ieder geval de kleur aangepast. Dat oranje is idd misschien wat te opvallend waardoor het lijkt dat er iets nieuws is in een topic.