Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Courses schreef:Maak je studie af, als je wilt solliciteren binnen een functie in de luchtvaart leiden 90% van de airlines je intern eerst op. Daar heb je niet per definitie een 'relevante' studie vooraf voor nodig.
Saaams schreef:Ik kan enkel zeggen maak je opleiding af in de zorg. Dan heb je altijd een basis en iets waar je op kan terugvallen. Want er is altijd werk in de zorg en begin dan aan een nieuwe studie.
smurffie schreef:Waar heb je tot nu toe stage gelopen voor je verpleegkunde? Want misschien is er binnen de branche nog wel leuke delen die je nog niet gezien hebt maar wel de voldoening geven die je nu mist?
Diddykong schreef:Saaams schreef:Ik kan enkel zeggen maak je opleiding af in de zorg. Dan heb je altijd een basis en iets waar je op kan terugvallen. Want er is altijd werk in de zorg en begin dan aan een nieuwe studie.
Dat is natuurlijk deels wel zo. De andere kant is dat je als verpleegkundige te maken hebt met je big registratie. Dat betekent ook dat als je 5 jaar niet of weinig in de zorg gewerkt hebt, je registratie vervalt en dan moet je dit met bijv cursussen ed weer ophalen.
In die zin is dat iets om op terug te vallen ook wat relatief. Want je kunt daar echt ook nog maanden mee bezig zijn.
Voor TS, hoe bevallen je stages? Zie je jezelf wel werken in de zorg? Zo nee, zou ik denk ik toch stoppen. Je hebt nu 1 jaar en 2 maanden erop zitten. Dus je hebt nog bijna 3 jaar voor de boeg. Zie je dat zitten? Heb je nog veel twijfels, en zit je nog op je plek op de opleiding, dan kun je ook rustig rond kijken natuurlijk. Er is geen goed of fout, de enige die kan beslissen wat bij jou past, ben je zelf
liviavdg schreef:Ik zou ook eerst afmaken waar je aan bent begonnen. Dan heb je altijd de keus tot beide.
Om stewardess te worden heb je niet een specifieke opleiding nodig. Ik vlieg zelf en ben intern opgeleid
annapn02 schreef:liviavdg schreef:Ik zou ook eerst afmaken waar je aan bent begonnen. Dan heb je altijd de keus tot beide.
Om stewardess te worden heb je niet een specifieke opleiding nodig. Ik vlieg zelf en ben intern opgeleid
Heb je hiervoor een opleiding gedaan? Of ben je meteen begonnen aan intern? Was het pittig?
Ellen_ov schreef:Zelf als verpleegkundige snap ik helemaal wat je bedoeld ten aanzien van je stages, met name die eerste stages zijn echt drie keer niks… wat je zegt; met name ADL (of je zou de ouderen en/of gehandicaptenzorg leuk moeten vinden).
Echter, je kan zoveel kanten op als verpleegkundige, laat je niet demotiveren door stages waar je uiteindelijk nooit in wil gaan werken. Desnoods maak je dit af, heb je een diploma en zie je hopelijk ook plekken die je wat meer liggen.
Jester_ schreef:
Je kunt als verpleegkundige overal werken. Ik heb al 4 jaar geen washand aangeraakt of iemand gewassen of aangekleed. Je kunt kiezen voor psychiatrie, je hebt ook verpleeghuiszorg met veeel minder adl, jeugdzorg gehandicaptenzorg forensische zorg verslavingszorg, je kunt met verpleegkundige echt overal werken. Dus laat je niet weerhouden door je saaie verzorgingshuisnstages tot nu toe.
Je kunt ook ergens de opleiding bbl afmaken
Dus zoek een leuke plek, kijk of ze nog bbl plekken hebben en ga lekker werken en leren, krijg je nog geld ook ipv stage vergoeding!
annapn02 schreef:Bedankt allemaal voor de reactie. Ik moet toch proberen dan de opleiding verpleegkunde af te maken. Tis niet dat ik verpleegkunde niet leuk vind, maar weet niet of het wat voor mij is. Kan het altijd dan daarna doen, maar de stages gaan zo moeizaam dat dat me stiekem toch tegen houdt. Wie weet denk ik er over 2 jaar anders over. Ik blijf nog wel ff dromen over de stewardess opleiding![]()