Bokkers die verdwijnen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koper

Berichten: 30271
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Bokkers die verdwijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-23 23:21

Disclaimer: ik wist niet zo goed waar ik dit topic moest openen.

Sinds een tijdje was ik soort van low-key het topic over Auroch aan het volgen. En ineens is de TS anoniem -O- Zo jammer, ik vond haar een fijne bokker met veel kennis. En natuurlijk zullen we nu Auroch's pad naar het rijpaardschap niet meer kunnen volgen.

Wie weet heb ik een rel gemist, of was ze niet gelukkig op bokt. Maar zo jammer om weer een goede bokker te zien verdwijnen. Hopelijk komt ze nog eens terug, zoals ik dat ook van sommige andere (oud-)bokkers hoop.

tamary

Berichten: 29185
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Bokkers die verdwijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 23:48

Soms zijn het persoonlijke omstandigheden waardoor bokkers anoniem gaan (stalkers, etc.). Kan dus net zo goed pech zijn als bokt is niet leuk meer ervaring.

Anastasia24

Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 23:49

Ik heb het inderdaad ook gemerkt, erg jammer. Zijn er inmiddels wel veel geworden waarvan ik de topics\verslagen (als meelezer) graag las. Gaat toch goede kennis verloren. :j Hoewel ik er ook zeker begrip voor heb, zoveel meningen zijn vaak overweldigend.
Hopelijk zien we ze nog eens terug.

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 00:00

Ach wat jammer zeg! Fijne bokker met veel kennis.
Maar ik begrijp het wel.

Koper

Berichten: 30271
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-23 00:02

tamary schreef:
Soms zijn het persoonlijke omstandigheden waardoor bokkers anoniem gaan (stalkers, etc.). Kan dus net zo goed pech zijn als bokt is niet leuk meer ervaring.

Dat zou naar zijn, verdient ze niet. Het gaat me ook niet om de reden. Maar om het verlies voor ons andere bokkers.

Suliko

Berichten: 4316
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 00:03

Anastasia24 schreef:
Ik heb het inderdaad ook gemerkt, erg jammer. Zijn er inmiddels wel veel geworden waarvan ik de topics\verslagen (als meelezer) graag las. Gaat toch goede kennis verloren. :j Hoewel ik er ook zeker begrip voor heb, zoveel meningen zijn vaak overweldigend.
Hopelijk zien we ze nog eens terug.


Ja, eens. Ik lees vaak stil mee in zulke topics en het valt me op dat er de laatste tijd meerdere fijne mensen zijn verdwenen. Ook in gezelligere kletstopics mis ik ze. Toch kan ik er alle begrip voor op brengen dat mensen op een gegeven moment vol zitten ergens van. Juist als je je openstelt, krijg je soms best een bak paardenstront over je heen hier. :=
Ik heb geen idee wat er gebeurt is trouwens, misschien persoonlijke omstandigheden en heeft het niets met bokt te maken, maar de uitkomst is in ieder geval zonde voor ons!

Ik vrees wel dat dit topic en de reacties elk moment verwijderd worden, want het is verboden om bokkers te bespreken. Wat ik in zulke situaties (waarin er vanuit vriendelijkheid en gemis gesproken wordt) absurd vindt, uiteindelijk is bokt ook gewoon een community die net zo goed bestaat en ontstaan is uit oud/ex/verdwenen leden.

Koper

Berichten: 30271
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-23 00:06

Suliko schreef:
Ik vrees wel dat dit topic en de reacties elk moment verwijderd worden, want het is verboden om bokkers te bespreken. Wat ik in zulke situaties (waarin er vanuit vriendelijkheid en gemis gesproken wordt) absurd vindt, uiteindelijk is bokt ook gewoon een community die net zo goed bestaat en ontstaan is uit oud/ex/verdwenen leden.

Dat wist ik niet, excuus :o

Heb het topic geopend omdat ik het verdrietig vond. Had graag gedag willen zeggen. Dus dan maar bij deze: dag fijne bokker, en dank je wel :)

Suliko

Berichten: 4316
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Bokkers die verdwijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 00:09

Tegen mij hoef je geen sorry te zeggen hoor! Ik kwam er pas laatst achter dat daar op gemod wordt, toen werd dit onderwerp aangesneden in een ander topic.

Cambionn

Berichten: 772
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 00:15

Suliko schreef:
Ik vrees wel dat dit topic en de reacties elk moment verwijderd worden, want het is verboden om bokkers te bespreken. Wat ik in zulke situaties (waarin er vanuit vriendelijkheid en gemis gesproken wordt) absurd vindt, uiteindelijk is bokt ook gewoon een community die net zo goed bestaat en ontstaan is uit oud/ex/verdwenen leden.
Op zich snap ik hem. Zo hou je wel alles gelijk. Anders krijg je mogelijk dat er bokkers zijn waar veel slechts over wordt gezegd, maar dat wordt verwijderd en de paar goede dingen niet. Dat kan een verkeerde indruk geven. Of de andere kant op, een bokker waar veel goeds over wordt gezegd, en als iemand dan wil zwartmaken roept "ja er is ook veel slechts maar dat wordt allemaal verwijderd!". Zelfs als dat soort berichten ook weer verwijderd worden, is zulke situaties voorkomen door gewoon niks toe te staan wellicht beter.

Koper

Berichten: 30271
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-23 00:19

Suliko schreef:
Tegen mij hoef je geen sorry te zeggen hoor! Ik kwam er pas laatst achter dat daar op gemod wordt, toen werd dit onderwerp aangesneden in een ander topic.

Was tegen het beheer. Want ik wist het echt niet. Al snap ik het wel, met de uitleg van Cambionn.

Suliko

Berichten: 4316
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Bokkers die verdwijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 00:33

Je hebt zeker een punt hoor cambionn, ik snap ook wel dat er ergens een lijn getrokken moet worden. Het voelt gewoon rot tegenover de bokkers waar een verdwenen bokker veel voor betekende of een indruk op had gemaakt, dat ze dat gemis dan niet kunnen delen. :)

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Bokkers die verdwijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 02:29

Je kan de vraag misschien algemener stellen?

Waarom komen mensen minder op Bokt of gaan ze weg? Misschien zijn er mensen die willen aangeven waarom ze eerst actiever waren en nu minder of gaan stoppen?

Voor mezelf; Ik lees minder en reageer ook veel minder om eigenlijk meerdere redenen.

Ik las nooit alles, maar waar ik lees en of reageer kom ik toch wel vaak dezelfde bokkers tegen. Helaas lijken veel aanwezige bokkers soms wat te overheersen en sfeerbepalend te zijn.

Soms lees ik en kan ik wel een goede bijdrage hebben, maar zie ik welke bokkers reageren en hoe en dan denk ik steeds vaker; laat maar, want ik weet al hoe deze discussie dan weer gaat lopen. IK zeg niet dat ik alwetend ben, want dat is sowieso niemand, maar als je vele jaren ervaring en kennis heb opgedaan kan een bijdrage altijd nuttig zijn. Het zou mooier zijn als mensen hun ervaringen naast elkaar leggen en van elkaar leren, maar mensen willen toch dat hun ego gestreeld wordt.

Naast dat heb ik het ook te druk om een topic of bijv een huiskamer goed bij te houden en dan loop je soms pagina's achter. Vaak is een reactie op iets van bijv een dag geleden dan wel mosterd na de maaltijd.

Of een Bokker besproken mag worden vind ik nog wel een discussie. Ten eerste zijn veel mensen redelijk anoniem en gebruiken mensen vaak niet hun eigen naam.
Het gaat ook niet om iets negatiefs, maar het is ene soort oproep.

DuoPenotti

Berichten: 29523
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 08:05

Suliko schreef:
Tegen mij hoef je geen sorry te zeggen hoor! Ik kwam er pas laatst achter dat daar op gemod wordt, toen werd dit onderwerp aangesneden in een ander topic.

Ze werd idd eerder al gemist.
Erg jammer.
Maar dit zal idd ook wel verdwijnen. Terwijl iedereen over haar alleen maar goed sprak.

Hoop stiekem toch dat ze het leest :j
Beetje hart onder de riem idee.

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 08:09

Wat mij opvalt is dat veel mensen persoonlijk menen te moeten worden.

Zeker bij volgtopics, bij het ene topic is alles..oeh en ah en is dat ook het enige wat er gezegd mag worden. Bij andere topics gebruiken sommige andere bokkers de info die er dan staat weer op een vervelende manier in andere topics om de discussie te winnen ofzo.

Sowieso is de manier van discussieren niet altijd even leuk (algemeen) als men op de persoon ipv op de bal wil gaan spelen.

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 08:09

Wat jammer, ik las ook stilletjes mee.
Over het rustiger worden op bokt heb ik ooit eens een topic geopend:
[FZ] Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Daar gaven ook veel mensen toelichting over waarom ze minder reageren of overwegen weg te gaan. Wellicht heb je er iets aan.

henshem
Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Bokkers die verdwijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 08:14

Er was laatst ook een bericht van iemand waar het niet goed mee ging. Dat topic is verdwenen. Ik begrijp het maar heb mij oprecht zorgen gemaakt (en het geeft nog wel onrust) of het goed is afgelopen met die persoon. Diegene post ook niet meer. Lastig.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Bokkers die verdwijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 08:26

Nou ja als mensen 'verdwijnen' omdat ze bijvoorbeeld een pauze willen van socials, of omdat ze prive dingen willen regelen of omdat ze vanwege andere redenen niet meer te vinden willen zijn, en ze worden daarna nog uitgebreid besproken, dan schiet het verdwijnen ook zn doel een beetje voorbij denk?

Als mensen op anoniem willen zullen ze daar vast een goede reden voor hebben en ik denk dat ze aan niemand verder een verklaring schuldig zijn? Als er een online vriendschap was, dan kunnen redenen of gegevens wellicht van tevoren via PB uitgewisseld zijn, zodat men offline ook contact kan hebben. Als dat niet is gebeurd, ja, dan niet...

Koper

Berichten: 30271
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-23 08:39

superpony schreef:
Je kan de vraag misschien algemener stellen?

Waarom komen mensen minder op Bokt of gaan ze weg? Misschien zijn er mensen die willen aangeven waarom ze eerst actiever waren en nu minder of gaan stoppen?

Dat is een leuk idee, en Mars gaf net aan dat daar al een topic over is.
Laatst bijgewerkt door Koper op 19-09-23 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33798
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 08:42

Ik ben een vriendin van Mkango en ze wordt inderdaad gemist op bokt. :(:)

Maar ook ik heb getwijfeld om op anoniem te gaan. Het lijkt wel alsof er een groep bokkers is die alles kan maken en nooit consequenties krijgt. Maar ik kan het toch nog niet over mijn hart verkrijgen om op anoniem te gaan. Wie weet op een dag. Scheelt dat ik geen paardendingen meer doe en daar dus nooit over afgezeken word. Dan was ik denk ik al weg geweest.

Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 08:44

Elisa2 schreef:
Wat mij opvalt is dat veel mensen persoonlijk menen te moeten worden.

Zeker bij volgtopics, bij het ene topic is alles..oeh en ah en is dat ook het enige wat er gezegd mag worden. Bij andere topics gebruiken sommige andere bokkers de info die er dan staat weer op een vervelende manier in andere topics om de discussie te winnen ofzo.

Sowieso is de manier van discussieren niet altijd even leuk (algemeen) als men op de persoon ipv op de bal wil gaan spelen.

Deze bedoel ik dus
Het begrip polariseren is ook op Bokt terug te vinden.
Voor mij een reden om het al een flinke tijd op prietpraat te houden.

LaPluche

Berichten: 1980
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Re: Bokkers die verdwijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 08:49

Ik typ weleens een reactie om die daarna te verwijderen omdat ik weet dat er mensen gelijk als een "bok op de haverkist" op gaan reageren.
Ik heb daar geen zin in, en het zijn altijd dezelfde mensen die zo heftig reageren, zonder consequentie.
Ik kies voor mezelf op dat moment en reageer dan maar niet.
Ik mis meerdere mensen op Bokt. Mkango is er een van.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33798
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Bokkers die verdwijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 08:51

Wel grappig dat mensen hier allemaal hetzelfde zeggen maar dat er vanuit de mods niks mee gedaan wordt. Want er is al zo vaak getemd en gedaan.

JudithGigi

Berichten: 4202
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 09:03

Ja het is mij ook opgevallen dat de laatste tijd veel bokkers vertrekken... Maar ook dat er weinig "leuke paarden content" meer te zien is. Er worden steeds minder (RIJ-)ITP's geplaatst omdat mensen (denk ik) bang zijn om afgezeken te worden. Heel zonde want die topics vond ik nou net altijd leuk om te kijken.

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 09:08

Klopt, eens met voorgaande en al eerder in topics aangehaald. Zonde, maar ik heb inmiddels maar geaccepteerd dat het zo is.

Het jammere is ook dat er vaak door gebruikers wordt gezegd dat als bokt zo doorgaat (privacy vraagstukken, moderatie etc.), de site vanzelf dood zal bloeden omdat meer en meer mensen weg zullen gaan. En er zullen nu vast een hoop minder bezoekers zijn dan vijftien jaar geleden maar de site is nog steeds behoorlijk levend, dus ik denk dat er daarom ook niet echt verandering zal komen. Want geen noodzaak = geen actie.

JudithGigi, grappig want ik hoor juist om me heen dat er geen ITP topics geopend worden omdat ze geen inhoud meer hebben; juist omdat je alleen 'oh mooi' en 'ah prachtig' mag reageren.

JudithGigi

Berichten: 4202
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 09:15

VuurVleugels schreef:
JudithGigi, grappig want ik hoor juist om me heen dat er geen ITP topics geopend worden omdat ze geen inhoud meer hebben; juist omdat je alleen 'oh mooi' en 'ah prachtig' mag reageren.


Dat lijkt me als topic starter anders juist heel wenselijk dat mensen alleen oehs en ahs reageren :D :D