Topic automatisch onzichtbaar na aantal tems.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ibbel

Berichten: 49167
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 16:56

Marjo schreef:
Angst is een groot woord. Maar als ik zie hoe gemakkelijk iemand op social media gemeld wordt om dingen die nergens op slaan (iemand die zegt dat ze een boek fantastisch vindt, wordt aangegeven vanwege seksuele intimidatie), ben ik niet zo naïef om te denken dat dit op Bokt niet gebeurd...


Dat gebeurt ook gewoon. Via het normale temmen. En dan zeggen de mods: sorry, ik zie niets geks.
En zélfs als zo'n topic dan een halve dag zou verdwijnen (wat niet zal gebeuren als je dit een beetje goed inkleedt), is dat dan héél erg?

In die zin zou ik een topic automatisch op slot gooien als er opeens 10 tems met de opmerking 'vete' zijn ook niet erg vinden. Dat escaleert soms zó snel, dat even afkoelen sowieso vaak de mod-oplossing is, en als dat automatisch gebeurt is er echt geen man overboord... Sterker, dan heeft het méér effect dan wanneer dat 'tijdelijke slotje' (na een nog veel grotere rel) pas na anderhalve dag een keer op komt dagen.

Telpeva

Berichten: 14729
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 09:30

Vanochtend kwam de NOS met een gerelateerd nieuwsbericht:

Verkoper zelfdodingsmiddel voor de rechter
https://nos.nl/artikel/2481235-verkoper ... -beslissen

Ergens ben ik dan meteen nieuwsgierig of het mogelijk dezelfde persoon is geweest maar daar zullen we denk ik nooit achter komen.

Exitium

Berichten: 7146
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Topic automatisch onzichtbaar na aantal tems.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 10:37

Zeer onwaarschijnlijk. Die zaak loopt al langer en het zou niet al te slim zijn om een paar dagen voor je rechtszaak begint nog zo'n actie uit te halen

musiqolog
Berichten: 3333
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Re: Topic automatisch onzichtbaar na aantal tems.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 21:48

Ik moest er ook aan denken, maar deze persoon zoekt sociale acceptatie voor zijn zaak. Dan ga je niet geen fora met veel tieners lopen volspammen.

DuoPenotti

Berichten: 29551
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Topic automatisch onzichtbaar na aantal tems.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-23 15:34

Is hier nog verder over nagedacht achter de schermen?

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Topic automatisch onzichtbaar na aantal tems.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 23:51

Ik heb zitten kijken of hier op korte termijn iets voor te regelen is maar om dit een beetje goed te bouwen is er best wat tijd nodig. Die tijd kan ook voor heel veel andere zaken worden gebruikt en wat hier gebeurde komt, gelukkig, niet heel vaak voor en over het algemeen is het moderatorteam ook erg snel op de hoogte en verdwijnen dit soort berichten snel. Alle moderators kunnen bij berichten als dit ingrijpen.

Maar het is zeker wel een goed idee :j Misbruik is idd mogelijk, maar er is zichtbaar wie waarom heeft gemeld en stel dat er idd misbruik wordt gemaakt dan kunnen we iets inbouwen dat er idd x meldingen in y minuten binnen moeten komen op een bericht. Verder is het gevolg van misbruik relatief beperkt omdat het bericht snel weet teruggeplaatst kan worden.

Overigens heeft de politie contact met ons opgenomen voor informatie over de plaatser van dit bericht met zelfdodingsmiddelen. In die advertentie stond een telefoonnummer en een bankrekeningnummer, nogal bijzonder (dom) als je het mij vraagt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 00:39

DuoPenotti schreef:
prompter schreef:
Vanwaar die angst voor pesters, zeker bij topics zoals degene waarom deze draad gestart is?

De angst zal zijn dat als het bij elke post kan, ik nu mijn vriendinnen op kan roepen en jou bericht nu weg kan temmen.

Moet ik eerste vrienden maken, maar oke, kleinigheidjes blijf je houden :')
Maar dan kunnen de mods toch een 'niets aan de hand' vinkje zetten en verschijnt het topic weer gewoon, met een mooie waarschuwing voor degenen die onterecht hebben getemd, zodat die dat ook meteen afleren? :D

Telpeva schreef:
Vanochtend kwam de NOS met een gerelateerd nieuwsbericht:

Verkoper zelfdodingsmiddel voor de rechter
https://nos.nl/artikel/2481235-verkoper ... -beslissen

Ergens ben ik dan meteen nieuwsgierig of het mogelijk dezelfde persoon is geweest maar daar zullen we denk ik nooit achter komen.
Niet dat ik morgen op de markt sta met een zelfdodingsmiddel, maar ik word ook wel een beetje moe van "de maatschappij" die wil bepalen dat mensen niet mogen sterven op hun eigen voorwaarden. In plaats daarvan sluiten we suïcidale mensen het liefst op, puur om maar te kunnen zeggen dat ze nog een kloppend hart hebben, en zien de mensen die écht willen doorzetten weinig andere mogelijkheden dan voor een trein springen of zichzelf verhangen. Want dat is zo fijn voor die persoon, nabestaanden en alle andere betrokkenen. :x

axel_1997

Berichten: 1792
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 01:31

Vanuit het oogpunt van zelfbeschikking voelt het inderdaad scheef. En ik vind ook dat een oplossing hard nodig is voor dit vraagstuk. Enkele van de vele moeilijkheden is echter dat de kwaliteit en betrouwbaarheid van dergelijke middelen extreem goed gewaarborgd moet zijn. Kwakzalverij is al schadelijk genoeg in de gezondheidszorg. Bij vrijwillige levensbeëindiging kunnen de gevolgen nog veel ernstiger zijn. Een tweede probleem is dat er bepaald en gecontroleerd moet worden wie bevoegd is om dit soort middelen te verstrekken en hoe. Een derde probleem is hoe misbruik door criminelen te voorkomen. Of ongelukken. En zo gaat de lijst nog wel een eind door. En als dat alles dan voor elkaar is is het desondanks gegarandeerd dat er ooit iets mis zal gaan. Want perfectie bestaat niet.

Vanwege dit alles is het ten eerste heel goed dat praktijken zoals van deze spammer strafbaar zijn en blijven en ten tweede heel begrijpelijk dat de politiek hier nog niet de vingers aan durft te branden. En tot die tijd zal de deur op slot blijven.

Dit is wel allemaal off topic. Dus misschien is een apart topic wel handig als dat mag.

Edit: Ik zie wel dat er in 2008 een topic over was.

DuoPenotti

Berichten: 29551
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-23 09:13

BartVB schreef:
Ik heb zitten kijken of hier op korte termijn iets voor te regelen is maar om dit een beetje goed te bouwen is er best wat tijd nodig. Die tijd kan ook voor heel veel andere zaken worden gebruikt en wat hier gebeurde komt, gelukkig, niet heel vaak voor en over het algemeen is het moderatorteam ook erg snel op de hoogte en verdwijnen dit soort berichten snel. Alle moderators kunnen bij berichten als dit ingrijpen.

Maar het is zeker wel een goed idee :j Misbruik is idd mogelijk, maar er is zichtbaar wie waarom heeft gemeld en stel dat er idd misbruik wordt gemaakt dan kunnen we iets inbouwen dat er idd x meldingen in y minuten binnen moeten komen op een bericht. Verder is het gevolg van misbruik relatief beperkt omdat het bericht snel weet teruggeplaatst kan worden.

Overigens heeft de politie contact met ons opgenomen voor informatie over de plaatser van dit bericht met zelfdodingsmiddelen. In die advertentie stond een telefoonnummer en een bankrekeningnummer, nogal bijzonder (dom) als je het mij vraagt...

Bedankt voor je antwoord.
Ik heb er uiteraard geen idee hoe moeilijk dat in te bouwen is.

En goed dat de politie contact heeft opgenomen en idd alles stond in de advertentie, heel bijzonder.