'boktverkleinmachine'

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

'boktverkleinmachine'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 00:04

Er staat dat je de foto's niet direct op de site kan plaatsen, maar waarom lukt dat dan bij mij wel steeds? Ik kopieer de URL, zet er img voor en achter en hij staat er? Verward HOe kan dat dan? En waarom zou t nie kunnen? (snap niet zo veel van computers vrees ik..)

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 00:05

Doe eens voorbeeld Knipoog

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 00:18


BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 00:21

Er staat dat het niet de bedoeling is dat je ze meteen weer op een site gebruikt. Het kan zeker wel. 1x in de zoveel tijd worden die foto's idd verwijderd. Moet dat nog steeds een keer automatiseren zodat de foto's na b.v. een half uur verwijderd worden...

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 18:15

Doe t dan na 10 minuten, anders heb je van die foto's die vlak nadat ze gepost worden opeens weer weg zijn... Of nog beter gewoon alleen verkleinde foto laten zien, zodra je van die verklein pagina afgaat ook foto weg ofzo Tong uitsteken

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 18:32

Jacksel schreef:
Doe t dan na 10 minuten, anders heb je van die foto's die vlak nadat ze gepost worden opeens weer weg zijn... Of nog beter gewoon alleen verkleinde foto laten zien, zodra je van die verklein pagina afgaat ook foto weg ofzo Tong uitsteken

Ja, zo dat wanneer je die pagina sluit de foto gewoon weg is.
(Als dat kan natuurlijk)
Tong uitsteken

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 19:20

ow.. ik dacht dat t echt niet kón, maar het is gewoon niet de bedoeling.. nja.. dan vrees ik dat er van mij geen foto's meer op bokt komen, want ik snap helemaal nix van die uploadsites, moet je je weer steeds aanmelden en zo, of weet ik t wat..

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 20:08

Ow, wist niet eens dat je foto's hier kon verkleinen. Wel handig zoiets hoor!
Afbeelding

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-04 01:00

kaqn iemand mij ook vertellen waarom dat dan niet de bedoeling is? Tenzij dat een heel ingewikkeld verhaal wordt met allemaal computertermen en zo.. laat dan maar zitten! Haha!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 09:38

Het is niet de bedoeling omdat dat Bokt een hoop geld kost. Een van de duurste dingen aan Bokt is bandbreedte. Bokt betaald namelijk voor al het verkeer dat vanaf onze server verstuurd wordt naar jou computer (en de computers van tig duizend anderen). Met alleen tekst en wat kleine plaatjes (de forum pagina's dus) is dat nog wel te doen, maar als we ook foto's e.d. op onze server gaan zetten dan krijgen we heel snel meer verkeer en dus ook heel snel meer kosten...

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 17:36

In Jip en Janneke taal:

Als jouw foto's op Bokt staan, kost dat elke keer als de foto bekeken wordt bandbreedte voor Bokt, en voor bandbreedte moet je betalen.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-04 21:31

oke ik snap m.. (al snapte ik de tekst van bart ook nog wel, maar evengoed bedankt:D) Maar goed..dat wist ik dus niet..

Uhm.. mag ik nog 1 blonde opmerking maken? want waarom kost t dan geen geld als je de foto eerst verkleind en vervolgens via een andere site upload? Is dat dan omdat de uuuhm.. 'eigenschappen' zeg maar op die site staan ipv bokt?

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 21:43

Klopt. Als de foto op een andere site staat dan is het enige dat er op bokt staat het volgende:

[img]http://www.anderesite.nl/plaatje.jpg[/ img]

Dat nog minder dan 1 zinnetje tekst en dat kost ons dus bijna niets. Een plaatje bevat iets van 2000 keer zoveel tekens en dat levert dus meer verkeer op. Dat verkeer komt nu van www.anderesite.nl en wij hebben niets met www.anderesite.nl te maken Lachen

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 11:54

oke thx nou snap ik hem! Dus als ik via bokt een foto plaats, staat er dus ipv www.anderesite.nl, www.bokt.nl. Om het even in jip en janneke taal te houden Haha!

Nou ik zal er rekening mee houden en je niet meer opzadelen met meer dataverkeer (?) dan nodig is...